Vrouwenploeg Paule Ka is vanochtend onaangenaam verrast. In Bologna, waar de ploeg morgen van start gaat in de Giro dell’Emilia, zijn zeven teamfietsen gestolen.
Het gaat om fietsen van het merk Chapter2: twee zwarte van het model HURU en vijf witte van het type RERE. Iedereen die informatie of aanknopingspunten heeft, wordt verzocht contact op te nemen met de ploeg. Het team looft een beloning van 5000 euro uit voor het veilig terugbrengen van de fietsen.
Begin deze maand was ook de vrouwenploeg van Trek-Segafredo al slachtoffer van diefstal. In de nacht voor de Women’s WorldTour-koers Strade Bianche bleken zes racefietsen te zijn gestolen waarop de rensters de witte wegen zouden betwisten. Zij moesten noodgedwongen van start op reservefietsen. (Maandag 17 augustus, 09.34 uur)
Update 18.15 – Paule Ka trekt zich terug uit Giro dell’Emilia
Wielerploeg Paule Ka heeft noodgedwongen moeten besluiten om de Giro dell’Emilia te laten schieten. Het team laat weten te weinig tijd te hebben om vervangende fietsen te regelen. Het management ziet daarom geen andere optie dan zich terug te trekken uit de Italiaanse vrouwenkoers.
🚨 STOLEN BICYCLES 🚨
This morning, we woke to discover that our CHAPTER2 bicycles have been stolen from the Amatì Design Hotel in Bologna, Italy.
We are offering a 5000 Euro reward for their safe return.
More details: https://t.co/UvJxwG7AKL pic.twitter.com/XzAC1vDzdh
— Équipe Paule Ka (@Equipe_PauleKa) August 17, 2020
12 Reacties
Lijkt wel of er een bende is die hun verdienmodel gevonden hebben in het stelen van (dames) fietsen. Chapter2 is een fietsenmerk uit Nieuw Zeeland dat je niet veel ziet in de EU. Verkoop van deze fietsen zou dan toch op moeten vallen volgens mij.
De gladde glipper slaat weer toe. Schande!
Dit doet zich al jaren voor bij tal van teams. Ofwel zijn de verantwoordelijken voor het materiaal oerdom door keer op keer de fietsen te laten stelen uit een container, bestelwagen of opslagplaats. Ofwel gaat het zoals vaker om een inside job. Mensen binnen de ploeg die de verzekering oplichten en flink verdienen aan de doorverkoop van de fietsen. Dat dit jarenlang kan, doet vermoeden dat ook personen die hoger geplaatst zijn in de ploeg, hiervan op de hoogte zijn. En mee langs de kassa passeren.
Wel,wel.
Waarom slaapt er niet een of meerdere personen in zo een wagen?
Waarom wel? Mechaniekers en verzorgers slapen echt gewoon liever in een bed. Het zijn maar fietsen en die kan je verzekeren. Loop je ook nog het risico op klappen of zware mishandeling. Ik zou passen.
Dat ze met hun poten van andermans spullen afblijven!
Voor 5000 piek kun je best genoeg kabel sloten halen dat die lui de hele nacht met slijptol en bijbehorend kabaal moeten doorbrengen om ze mee te krijgen.
Of gewoon verzekeren. Lijkt me nog goedkoper. Hoop voor ze dat ze dat ook hebben gedaan
Beroofd is iets anders dan diefstal!
Toch maar eens in een woordenboek kijken dan.
Toch maar zo'n gps-tracker in elke koersfiets aanbrengen, b.v. in zitbuis, nog dieper dan de zadelpen en indien een integrated zadelpen, dan daaronder. In een dag tijd hebben ze die apparaten er niet uit getroggeld. Lijkt mij dat die bikes dan in no time zijn teruggevonden.