Vos en Eisel in atletencommissie UCI

maandag 25 september 2017 om 09:24
Vos en Eisel in atletencommissie UCI

Marianne Vos en Bernhard Eisel zijn verkozen in de atletencommissie van de UCI. Dat heeft de internationale wielerunie bekendgemaakt. Zij vervangen Iris Slappendel en Bobbie Traksel.

Tijdens de wereldkampioenschappen in Bergen konden de deelnemers afgelopen week kiezen uit zes kandidaten. Van de aanwezige atleten bracht 72% een stem uit. Vos en Eisel ontvingen respectievelijk 45% en 71% van de stemmen.

De verkiezing vindt elk jaar plaats tijdens het wereldkampioenschap van de bepaalde discipline. De Nederlandse Laura Smulders zit namens BMX in de commissie.

Dit artikel delen:
# UCI

12 Reacties

Hoebele 25 september 2017 om 13:01

Zat Vos niet al in die commissie namens de veldrijders? Wel mooi dat de Nederlanders ook hier hun verantwoordelijkheid nemen.

0
KissMyAce 25 september 2017 om 13:09

Nemen of krijgen

0
Emergo 25 september 2017 om 13:54

@Kissmy… Beide

0
tendam 25 september 2017 om 14:18

De beste renster aller tijden bij de vrouwen en een knecht bij de mannen… verschil moet er zijn.

0
Wheely 25 september 2017 om 14:22

Jammer dat Nathan Haas het niet geworden is, had leuke fabeltjes op kunnen leveren.

0
the student 25 september 2017 om 14:51

@tendam maar wel een knecht die waarschijnlijk heel veel connecties en invloed in het peloton heeft. Een mooie ouwe rot in het vak. Lijkt mij juist een uitstekende keuze.

0
GreenDay 25 september 2017 om 16:39

Eisel gaat dat prima doen. Komt altijd over als een intelligente kerel, hij heeft bakken ervaring, is bij mijn weten nooit in opspraak gekomen en kan dus prima als spreekbuis dienen voor de rest van het peleton. Hij is trouwens één van die buschauffeurs; ervaren mannen die de grupetto in grote rondes binnen de tijdslimiet over de streep trekt. Eisel is ook binnen zijn ploeg meer dan “gewoon een knecht”, zulke steunpilaren heb je nodig als ploeg. Te vergelijken met renners als Bak, Sieberg, Lancaster en Schär. Je ziet ze niet zo vaak in beeld, maar het is niet toevallig dat ze jaar na jaar een plekje in de ploeg krijgen.

0
schipperaar 25 september 2017 om 18:21

@tendam
Gaat niet om de prestaties maar verantwoording en geen blad voor de mond durven nemen, aantal stemmen zegt voldoende.

0
ikbenprocycling 26 september 2017 om 07:25

Vos had wel meer mogen krijgen dan 45%

0
achtpuntzes 26 september 2017 om 08:22

@ ikbenprocycling:
waarom? waren de andere kandidaten dan echt helemaal niks?

0
ikbenprocycling 26 september 2017 om 08:50

Eisel 71%. waarom? waren de andere kandidaten dan echt helemaal niks?

0
achtpuntzes 26 september 2017 om 08:55