Vooruitblik Erik Dekker op rit naar Revel: “Vrijwel alle sprinters overleven finale”

Vooruitblik Erik Dekker op rit naar Revel: “Vrijwel alle sprinters overleven finale”

Dekker wint een sprint-à-deux in Revel, 2000 - foto: Sirotti

dinsdag 12 juli 2016 om 10:45

De Tour de France trekt naar Revel vandaag en dat brengt mooie herinneringen naar boven bij Erik Dekker. In 2000 wist de Nederlander een Touretappe te winnen in het Franse stadje. De finale van toen is hetzelfde als die van vandaag. Dekker verwacht dat veel sprinters het klimmetje in de finale zullen overleven, maar hij houdt ook rekening met een vluchtersgroep die vooruit blijft. Bekijk hier zijn voorspelling op etappe 10 van de Tour de France.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Arema Pro Cycling Team 12 juli 2016 om 11:01

Sinds Boogerd eerlijk heeft gesproken en Dekker niet wil praten, heb ik geen behoefte meer aan mening van laatste!

0
Jean Dumas 12 juli 2016 om 11:05

Ik kan mij geen massasprint na deze côte St. Ferreol herinneren; het zou mij verbazen wanneer de Kittels van deze wereld hier meesprinten, maar het profiel leent zich wel voor een snelle etappe met kansen voor Sagan en Alaphilippe

0
Mooie_Mario 12 juli 2016 om 11:17

Fijn dat meneer Dekker even alle mogelijke scenario’s schetst. Oftewel het kan alle kanten op. Het ligt eraan wie er in de kopgroep zit, hoeveel tijd de sprinters verliezen en de wind. Duidelijk.

0
Kilometervreter 12 juli 2016 om 11:17

Volgens mij weet hij het verschil niet eens tussen Noord en Zuid, blijkt uit dit filmpje. Daarnaast heeft Dekker al vaker de plank misgeslagen met zijn voorspellingen (zie eerder etappes deze Tour de France). Dus aan zijn opinie hecht ik weinig waarde :)

0
Abdoe 12 juli 2016 om 11:19

Bij de laatste aankomst hier, in 2010 toen Vino won, bestond het peloton nog uit een man of 80.

0
Diego99 12 juli 2016 om 11:26

Misschien kan de heer Dekker even zeggen wat de beste strategie is om met doping een etappe te winnen en hoe je het beste alles onder het tapijt kan vegen.

0
Bertvd 12 juli 2016 om 11:28

Men zegt dat de wind wel eens goed kan staan voor waaiers

0
schipperaar 12 juli 2016 om 11:34

Dus geen waaiers.

0
ddb 12 juli 2016 om 11:36

Maar welke ploeg wil waaiers veroorzaken?

0
Fietsie 12 juli 2016 om 12:22
Quote:
Sinds Boogerd eerlijk heeft gesproken en Dekker niet wil praten, heb ik geen behoefte meer aan mening van laatste!

Beiden niet meer of minder laf. Boogerd heeft alleen gesproken omdat ie er echt helemaal niet meer onderuit kon. Was ie net als Dekker nergens mee lastig gevallen dan was er echt niks van een bekentenis geweest.

0
achterhoeker 12 juli 2016 om 12:36

Dekker blijft gewoon een goede renner uit een tijd dat iedereen aan de doping zat…
Wat een gezeur…ook boogerd weer erbij halen….triest….dat was toen…We leven in 2016…
Bedankt erik voor de mooie vooruitblik

0
schipperaar 12 juli 2016 om 12:46

Hoop dat er een plan ligt bij een ploeg met daalcapaciteiten, eerste 15km gaan aan zo’n 6 %, daarna blijft het lichtjes dalen, tijd voor een ploegentijdrit.

0
dutchcycling 12 juli 2016 om 12:46

Ik ben voor vergeten en vergeven en opmerkingen als dat was toen en nu is nu..maar om te vergeten en vergeven moet je eerst toegeven. Neemt niet weg dat ik zijn mening wel waardeer over de koers van nu . Ben het alleen vaak niet mee eens.

0
Spaakje 12 juli 2016 om 13:05

@kilometervreter, zijn opinie past dus uitstekend op WF ;)

0
Rondo 12 juli 2016 om 15:03

Zouden de reacties net zo zuiver zijn als er nu gekoerst wordt, kunnen we de meningen van de meesten hier wel wegflitsen. Als we dan ook nog de meningen van de mensen zonder fiets eruit halen stond hier niet zo veel onzin.
Als iedereen altijd schoon had gefietst hadden we dezelfde winnaars gehad.

0
klootje kriekeljon 12 juli 2016 om 15:39

Kun je nagaan hoeveel wielerkennis er in China is!

En dan ook nog spreken over dezelfde winnaars in het EPO-tijdperk. :D

0

Net binnen

Populair

Materiaalzone