Vlasov na tijdverlies: “Het geluk was niet aan onze zijde”

maandag 24 mei 2021 om 19:24
Vlasov na tijdverlies: “Het geluk was niet aan onze zijde”

foto: Cor Vos (archief)

Aleksandr Vlasov kreeg in de bergrit naar Cortina d’Ampezzo ruim twee minuten aan zijn broek van ritwinnaar Egan Bernal. De kopman van Astana-Premier Tech kende een pechdag, die begon met geklungel met een regenjasje. “Ik voelde mij goed en de ploeg deed geweldig werk, maar het geluk was niet aan onze zijde vandaag”, zegt Vlasov.

Het regende hard in de ingekorte etappe door de Dolomieten, toen Vlasov vlak voor de Passo Giau pech had. “Toen ik mijn regenjas wilde uittrekken, belandde een mouw op de een of andere manier in mijn wiel. Daardoor was mijn wiel meteen geblokkeerd”, legt hij uit. “Ik moest stoppen om het probleem op te lossen, maar gelukkig was de volgwagen niet ver weg.”

“Met dank aan mijn ploeggenoten probeerde ik nog terug te komen in de favorietengroep, maar dat lukte niet om dat ik wel ver achterop was geraakt”, aldus Vlasov, die uiteindelijk 2.11 minuut verloor. “Dat is erg teleurstellend, maar het is nu eenmaal zo. We kunnen er niets meer aan doen. Ik deed mijn best, maar ik heb wel tijd verloren. Ik geef alleen nog niet op en blijf vechten in de derde week.”

In het algemeen klassement blijft Vlasov vierde, op 4.18 minuut van Bernal, maar hij ziet wel Hugh Carthy langszij komen.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Romāns Vainšteins 24 mei 2021 om 19:52

Nog vol op koers vh podium, het zal een flink gevecht worden.

josi 24 mei 2021 om 19:59

Jezelf tot stilstand brengen door je jasje tussen je wielen te laten komen, zou ik toch niet echt classificeren als het ontbreken van geluk.

Michelangelo 24 mei 2021 om 20:26

Ik denk toch dat ze een keer wat industrieel ontwerpers moeten laten kijken naar die jasjes. Het aantrekken en uittrekken van die jasjes ziet er altijd heel knullig uit…

Of gewoon als renner je jasje openritsen. 10 tellen stilstaan om je jas uit te trekken en weer doorfietsen. Kost misschien wel veel minder energie dan dat gehannes wat je soms ziet.

Turtlehead 24 mei 2021 om 21:07

Ach, het overkomt de besten, dat geklungel met jasjes….

Michelangelo 24 mei 2021 om 21:21

Nou je het zegt, collega turtle…. ik heb daar ook wel eens moeite mee ;-)

MichielH 24 mei 2021 om 21:27

Eens, hier moet toch een oplossing voor te vinden zijn. Is magneetjes een oplossing?

Dion 24 mei 2021 om 20:34

Ik vind een jas aan of uitdoen op de fiets ook doodeng.

Piet Sn 24 mei 2021 om 20:38

En dan Bernal die zijn suprematie nog eens in de verf zet door zijn jasje ostentatief uit te doen op de keitjes aan de aankomst. Hij nekt ze ook mentaal.

Rob Oele 24 mei 2021 om 21:32

Ik begreep vandaag tijdens het commentaar van Karsten Kroon dat er in zijn tijd wel degelijk een oplossing was in de vorm van jasjes met klittenband maar dat de verzogers daar niet blij mee waren omdat ze in de dagelijkse was andere spullen beschadigden

Medicijnman 24 mei 2021 om 22:58

Inderdaad, zo’n jasje heb ik ook gehad, gewoon apart wassen met de hand

Kopa 25 mei 2021 om 07:07

In de meeste gevallen gaat het niet om het dicht of opendoen van de jasjes. Het probleem zit hem in dat de renners met koud weer hun tweede arm niet door de mouw krijgen

Kayman 25 mei 2021 om 07:19

Deze man doet mij in alles denken aan die andere Russische komiek: Zakarin.

Romāns Vainšteins 25 mei 2021 om 07:48

Wesley Snipes doet me altijd aan Denzel Washington denken.

Kelder is de Man 25 mei 2021 om 08:00

Stevie Lee doet mij dan weer denken aan Wee Man.

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair