Sabatini vergezelt Viviani naar Cofidis, plan Gilbert afgeblazen

Door , maandag 24 juni 2019 om 07:30
Sabatini vergezelt Viviani naar Cofidis, plan Gilbert afgeblazen

©Cor Vos

Amper vijf dagen geleden vertelde Elia Viviani vanuit Zwitserland nog dat hij de Tour wil afwachten vooraleer hij een nieuw contract ondertekent. Niet dus. In de dichte omgeving van Cofidis zijn ze overtuigd dat de Italiaanse kampioen nog voor de Tourstart in Brussel zijn handtekening plaatst.



Exact een week geleden meldde WielerFlits al dat Elia Viviani de hoogste prioriteit is van Cofidis-manager Cédric Vasseur. Vasseur wil met Cofidis opnieuw naar de WorldTour. Er was ook interesse in Philippe Gilbert, maar die bleek pas prioriteit nummer twee te zijn… Een week later is de piste Gilbert helemaal van tafel geveegd. Teammanager Vasseur had maar een eenjaarscontract in de aanbieding voor de voormalige wereldkampioen, die echter vol mikt op een overeenkomst voor twee jaar.

Stroomversnelling
De onderhandelingen met Elia Viviani daarentegen zouden de voorbije dagen in een stroomversnelling zijn geraakt. In die mate dat ze bij Cofidis verwachten dat de Italiaan nog voor de start van de Tour zijn handtekening zet. Viviani zou bij Cofidis het gezelschap krijgen van zijn landgenoot Fabio Sabatini. De 34-jarige Toscaan rijdt al sinds 2015 voor het team van Patrick Lefevere, maar kan nu dus mee de overstap maken met Viviani.

Dit artikel delen:

22 Reacties

Mystery Rider 24 juni 2019 om 07:34

Woohoo, plaatsje vrij voor Kittel bij Lefevbre :)

Arry1337 24 juni 2019 om 07:42

Nee joh, dat wordt ingevuld door Jakobsen. Ik zie ze volgend jaar wel met Mas gaan voor de Giro / Vuelta, en dan met een sprinter + aanvallers team naar de Tour.

LB108 24 juni 2019 om 17:06

Arry, Mas is weg dan..

FDJ 24 juni 2019 om 07:40

Is de rubriek Transfers en geruchten verleden tijd? Hadden het Viviani en Martin bericht prima gebundeld kunnen worden namelijk.

Sagan=hulk 24 juni 2019 om 07:50

Levevre heeft ook al eens laten weten dat hij wel iets ziet in Alberto Dainese van SEG. Dan zou Jakobsen dus een plekje opschrijven in de hiërarchie.

west 24 juni 2019 om 08:01

Want die twee werkten zo lekker samen in de Giro?

josi 24 juni 2019 om 08:33

Ik dacht dat je pas vanaf 1 augustus je handtekening mocht zetten.

greeny 24 juni 2019 om 09:20

ooit ging het zo dat ze iig tijdens/na de tour begonnen met onderhandelden en in augustus pas defintief mochten bekendmaken/tekenen. konden ze natuurlijk wel akkoord hebben al maar nu gaat het hele jaar door van allerlei geruchten en “nieuws”… gaat op dat enge voetbal wereldje lijken helaas, gelukkig nog zonder dat soort krankzinnige bedragen

WernerFranke 24 juni 2019 om 08:56

Geen Richeze en/of Morkov dus, stevige aderlating dus voor Viviani.

Jakobsen volgend jaar eerste sprinter bij DQS, klinkt wel leuk, maar volgens mij is hij daar toch nog niet klaar voor.

Kannibaal van Schepdaal 24 juni 2019 om 14:00

Sam Bennett halen voor twee seizoenen, daarna Jakobsen eerste sprinter.

Jean Dumas 24 juni 2019 om 08:59

Morkov is al 34, Stybar volgend jaar ook. In de lead-out van Jakobsen is nog wel wat verjonging nodig met het oog op de Tour 2020.

tvm 24 juni 2019 om 09:10

Slimme move van Cofidis. Nu kunnen ze vermoedelijk in all drie grote ronden starten in een jaar, zonder WT te zijn. De eerste ploeg ooit denk ik.

greeny 24 juni 2019 om 09:22

geen world tour lasten maar wel de lusten, doen ze goed

Brabander 24 juni 2019 om 11:36

Zo had ik het nog niet bekeken. Maar de Tour en Vuelta hebben ze elk jaar al en de Giro zal ook graag ’s lands beste sprinter aan de start hebben.

FDJ 24 juni 2019 om 22:08

Cofidis heeft World Tour ambitie. Dus dan moet je wel versterken. De drang om ineens WT te worden is met de nieuwe Wildcard regels wel logisch. Tot dit jaar teerden ze standaard op hun Franse licentie en sponsoring bij de Vuelta.

Kevin Lowagie 24 juni 2019 om 10:34

Jakobsen zie ik momenteel geen grote ronde uitrijden. Hij is bergop nog te beperkt. Versterking zal hier nodig zijn. Ik gok op Sam Bennett.

Steven_E 24 juni 2019 om 13:03

Als Jakobsen dit jaar een Vuelta kan uitrijden (of toch 2 weken) moeten ze die wel kunnen klaarstomen voor de Tour volgend jaar. En dan Hodeg de Giro laten doen.

evos01 24 juni 2019 om 10:58

De jonge renners zijn op komst.Geef ze een kans!!!

Ivanoviclover 24 juni 2019 om 14:56

Het zijn geruchten…zou me niets verbazen dat ze gewoon blijven.

west 24 juni 2019 om 18:49

Met Jacobsen kan je volgend jaar prima de Giro aanvangen. Jaartje ouder, in de Vuelta gekeken, nog een winter goed getraind. En dan kan je in de Tour alles om Alaphilippe en Mas bouwen.

Ivanoviclover 24 juni 2019 om 21:32

De kans is klein dat Mas volgend jaar blijft. Movistar, weet je wel.

Natte spons 26 juni 2019 om 22:11

De Tour gebruikt DQS standaard om ritzeges te boeken. Ik verwacht zelfs dat als Alaphilippe voor een klassement wil gaan, hij volgend jaar de Tour niet rijdt. (Hoewel Fransoos en de Tour?) Mas zie ik inderdaad ook echt niet blijven.