Vincenzo Nibali: “Niet verrast dat de Etna zoveel schade aanricht”

maandag 5 oktober 2020 om 19:29
Vincenzo Nibali: “Niet verrast dat de Etna zoveel schade aanricht”

foto: Cor Vos

Vincenzo Nibali is niet verrast door de grote verschillen in de derde etappe van de Giro. De kopman van Trek-Segafredo reed een goede finale en klom naar de zesde plaats in het algemeen klassement. “Ik ben heel tevreden met mijn rit, maar ik weet ook dat we met beide benen op de grond moeten blijven staan”, zegt Nibali.

“Ik herhaal, we zijn nog maar op de derde dag. Het is niet nodig om nu heel enthousiast te zijn”, waarschuwt de Haai van Messina, die op ‘zijn’ Sicilië rijdt. Nibali eindigde op de Etna in een favorietengroepje met onder meer Jakob Fuglsang en Rafal Majka.

Twee grote favorieten, Geraint Thomas en Simon Yates, eindigden echter op grote achterstand op de Etna. “Door mijn ervaring ben ik niet verrast dat zo’n lastige klim in de eerste week zo veel schade aanricht”, zegt Nibali. “Wij zijn als klassementsrenners nog aan het opwarmen en als je juist vandaag een slechte dag hebt, komt je dat duur te staan.”

“Ik heb een glimp van de val van Thomas gezien, maar toen hij terugkwam in het peloton dacht ik niet dat hij zo slecht was”, vertelt de Italiaan. “Vooral omdat hij goed in positie reed aan de voorkant van het peloton. Dat was ook zo voor Yates, maar dat was door andere redenen.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

lander luypaert 5 oktober 2020 om 19:39

Nibali de man die de Giro wel eens kan gaan winnen.

Turtlehead 5 oktober 2020 om 19:41

Sparen, sparen, sparen, zuigen en stoken en dan aan t einde één of twee dagen gas geven… zo zal ie t proberen.

Deel Koeper 5 oktober 2020 om 19:55

@Turtlehead

Zoals Pogacar dus.

leor 16 5 oktober 2020 om 20:54

Nibali ging vandaag toch een paar keer stevig aan.

Het is ook nooit een wieltjeszuiger geweest. Eerder een zeer slimme renner die weet wanneer er gekoerst moet worden, en weet wanneer hij zich best kalm kan houden. Iets waar veel renners nog iets van kunnen leren, en sowieso een ‘parel voor de sport’.

JumbowintdeGiro 5 oktober 2020 om 21:59

@Turtlehead,
Doel je op de Giro van 2016? Toen trok Nibali ten aanval, terwijl hij maagproblemen had. Niks sparen.

Guushovd 5 oktober 2020 om 19:47

Ze komen weer over de Agnello. Een Nibali vs Kruijswijk daar, met de omgekeerde afloop (zonder valpartijen dan) zou heel mooi zijn.

leor 16 5 oktober 2020 om 20:55

Na de rit van vandaag lijkt Kruijswijk me ook de belangrijkste uitdager van Nibali, maar topfavorieten veranderen nogal vaak deze Giro zo lijkt het.

Lennimator 5 oktober 2020 om 22:10

Yates is nog niet heel ver weg. Froome…

Magician 5 oktober 2020 om 22:37

Daar zal een Nibali of Fuglsang toch heel anders op reageren dan Tom destijds deed.

VerstandOpNul 5 oktober 2020 om 22:10

Als er belangrijke concurrenten in de problemen zijn is het juist Nibali die volle bak gaat koeren, alsof hij er nog extra motivatie van krijgt.. Maar juist vandaag zag ik dat niet bepaald terug bij hem.. Ik denk dat hijzelf weleens degene kan zijn die verrast gaat worden deze Giro..

Scott Sunderland 5 oktober 2020 om 23:35

Nibali was verrassend sterk vandaag ten opzichte van hoe hij tot nu toe reed dit jaar. Deze man kan zich als geen ander richten op de Giro. Niet meer gestart als de absolute topfavoriet, maar schrijf een kampioen nooit af. Het podium kan hij halen.

vevie 6 oktober 2020 om 05:31
Quote:
Deze man kan zich als geen ander richten op de Giro.

Het is eerder verrassend dat er getwijfeld wordt over Nibali inzake de Giro. Hij staat er altijd in de Giro. Zolang hij vol voor het klassement gaat is hij 1 van de favorieten in Italië

Headlines

Materiaalzone

Populair