Vestingcross in Hulst krijgt topveld aan de start

Vestingcross in Hulst krijgt topveld aan de start

foto: WielerFlits / Niels Bastiaens

donderdag 12 januari 2017 om 14:34

Over precies een maand staat de Vestingcross in Hulst op het programma, een compleet nieuwe veldrit die deel uit maakt van de Brico Cross-serie. In Zeeuws-Vlaanderen staat meer dan waarschijnlijk de nieuwe wereldkampioen aan het vertrek.

Vijf renners reeds gecontracteerd
In ieder geval staan de Nederlands en Belgisch kampioen aan het vertrek. “Op zondag 12 februari staan zowat alle toppers aan de start bij de elite mannen: Wout van Aert, Mathieu en David Van der Poel, Lars van der Haar, Tom Meeusen. Allen hebben ze intussen hun handtekening onder deelname gezet. Samen met het spectaculaire parcours belooft het meer dan ooit een topdag te worden voor Hulst en het veldrijden. Wie dus de (vermoedelijke) kersverse wereldkampioen nog snel aan het werk wil zien alvorens het einde van het veldritseizoen, zakt best af naar de Vestingcross!”, meldt de organisatie op haar website.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Arry1337 12 januari 2017 om 14:55

En hoeveel krijgen jullie voor deze reclame?

Toevoeging redactie: Dit is geen reclame. WielerFlits ontvangt op geen enkele wijze een vergoeding of andere tegenprestatie voor het plaatsen van dit bericht

Har77 12 januari 2017 om 15:02

@Arry: lekker belangrijk.

walkowiak 12 januari 2017 om 15:07

Ach, ook in komkommertijd vind ik ieder nieuwtje de moeite waard. Bedankt WF.
Niks leuker als de commentaren op de artikelen.

tristania 12 januari 2017 om 15:28

Oh wel leuk nieuws. Vanuit Breda gaat een bus rechtstreeks naar Hulst.
Leuk zo op einde van seizoen.

achtpuntzes 12 januari 2017 om 15:40

de brico cross serie. wat is dat nu weer voor iets?
@ tristania:
heeft de bus een bar of moet je zelf je bier meenemen voor onderweg? ;)

Frits des Jeux 12 januari 2017 om 16:35

Het veldrijden moet opletten met al die klassementen. En weer met allemaal crossen in NL en Belgie. Het enige klassement dat hier tegenin gaat is de wereldbeker en die wordt door al die klassementen met teveel (start) geld steeds minder belangrijk voor de renners. Zorgelijk.

storm-biker 12 januari 2017 om 16:48

Brico cross serie is geen klassement. Maar is een overkoepelende naam/serie voor alle losse crossen.

tristania 12 januari 2017 om 18:23

@achtpuntzes: Helaas zelf meesjouwen:)

ChefSpijker 12 januari 2017 om 18:24

Niet alle losse crossen, slechts een stuk of 6. Hebben ze goed gedaan die crossen, de handen ineenslaan. Hebben tot op heden allemaal een sterk deelnemersveld gehad en live op de Vlaamse tv.

Kaunertal 12 januari 2017 om 18:53

@Frits des Jeux: De wereldbeker is wel degelijk belangrijk voor de renners. Daarin zijn de meeste punten te behalen voor de UCI-ranking die de startvolgorde bepaalt. Een 30e plaats in een WB-wedstrijd levert net zoveel punten op als een 4e plaats in een wedstrijd van de Super Prestige.

Belkinrabo 12 januari 2017 om 20:32

welke en waneer is de laatste veldrit?

Silent Hill 12 januari 2017 om 20:46

De Internationale Sluitingsprijs Oostmalle op 19 februari.

Jowinho 12 januari 2017 om 21:29

Er is in Lebbeke nog een cross een week erna. Een cross waar de nieuwelingen drie keer zoveel kunnen verdienen als de dames. WTF

Doomsday 12 januari 2017 om 22:01

Bleh wat een parcours lijken wel erg veel rechte stroken op snelheid…

Pantani77 12 januari 2017 om 23:02

@doomsday: misschien heeft Albert een hand in het parcours gehad?

sooike 13 januari 2017 om 08:29

@tristania

Waar vind ik info over die bus vanuit Breda?

molovin 13 januari 2017 om 11:09

Top! Veel familie, opa’s en oma’s en oom en tante van mij wonen in Hulst en kom daar vaak! Schitterend vestingstadje overigens! Ga er zeker heen om te kijken!

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair