Vanmarcke breekt pink: “Dit kan er nog wel bij”

Vanmarcke breekt pink: “Dit kan er nog wel bij”

foto: Sirotti (archief)

maandag 3 april 2017 om 07:56

Sep Vanmarcke denkt dat hij in de Ronde van Vlaanderen zijn pink gebroken heeft. De Vlaamse kopman van Cannondale-Drapac kwam op ruim vijftig kilometer van de finish zwaar ten val toen hij tussen een gleuf van de betonnen weg terechtkwam. “Alles zit tegen dit jaar, dus dit kan er ook nog wel bij”, zegt hij tegen Sporza.

“Ik raak vast in het midden van de weg”, legt een zwaargehavende kopman uit. “Mijn hele rechterkant ligt open en mijn pink is volgens mij gebroken. Dit kan er nog wel bij.” Zijn ploegmaat Dylan van Baarle kwam uiteindelijk als vierde over de finish.

Update 03-04:
Vanmarcke heeft zondagavond via Twitter bevestigd dat hij zijn pink gebroken heeft.

Dit artikel delen:

37 Reacties

TykkeThor 2 april 2017 om 17:59

Schrijnend. Zat bijna zelf in tranen voor de TV. Hopelijk valt het mee, maar ik vrees het ergste. Een gebroken pink is echt waardeloos in Roubaix.

0
Valtverder 2 april 2017 om 17:59

Alles zit altijd tegen bij Sep lijkt het..

0
MME 2 april 2017 om 18:01

Cannondale-Drapac was vandaag wel goed in beeld. Jammer voor Vanmarcke en Phinney!!

0
Finishfoto 2 april 2017 om 18:02

Jammer voir die jongen natuurlijk, maar voor iemand met zoveel parcourskennis is het wel een vreemde val.

0
Mathieu Moller 2 april 2017 om 18:02

Hij leek vandaag nochtans in betere doen dan de laatste paar koersen. Jammer! Hopelijk dat hij nog iets van zijn seizoen kan maken.

0
Wildebert 2 april 2017 om 18:03

Toeval of zit het sommige mensen vaker tegen. Ik geloof in het laatste. Leek ninet slim om daar te vallen en ook de Sky renner er aan te wagen.

0
dumoman 2 april 2017 om 18:03

@valtverder

Wat dat betreft had ie inderdaad net zo goed bij TLJ kunnen blijven :)

0
alsjewint 2 april 2017 om 18:04

Wielrennen is keihard. Ik heb echt wel een beetje te doen met Sep. Vrees dat dit voor volgende week in elk geval geen goed nieuws is, als hij al kan starten.

0
Wheely 2 april 2017 om 18:10

Wet van Murphy.

0
marehoek 2 april 2017 om 18:17

Vanmarcke een echte brokkenpiloot, hoe vaak zou hij al over deze weg gekoerst en getraind hebben.

0
Wielermuis 2 april 2017 om 18:29

Tja pech? Is die spleet vanochtend ontstaan? Gewoon slecht sturen

0
Scott Sunderland 2 april 2017 om 18:38

Sep is vast een lieve jongen. Hij komt wel wat sneu over met alle pech en tegenslag. Misschien pakt hij ooit nog een of andere mooie prijs. Maar voorlopig is het een jongen van helaas, weer mislukt. Een droevig gezicht met een traantje dat over zijn wang rolt…

0
martbiemans 2 april 2017 om 18:38

Dylan van Baarle kopman voor PR aub.

0
Velominatus 2 april 2017 om 18:54

Het was wel een beetje een klungelige valpartij. Ik kan het nauwelijks pech noemen. Gewoon onoplettendheid. Dat overkomt vaak degenen die net niet sterk genoeg zijn, aan of over hun limiet rijden, en dan een misser maken.

0
schipperaar 2 april 2017 om 19:01

Heb best te doen met die jongen alsof ie alleen op de wereld is, 25 of zelfs 28 (roubaix)mm banden had zijn duikeling misschien kunnen voorkomen al mist ie waarschijnlijk de soeplesse van Sagan die ook nog blijkt te kunnen vallen.
De eenheid leek er als zuiderbuur niet te zijn bij tlj maar bij deze ploeg misschien ook niet, of noem het gezellige huiselijkheid.
Kop op Sep, bij de pinken blijven en veel succes volgend week.

0
Meijer82 2 april 2017 om 19:01

Altijd net niet!

0
assen 2 april 2017 om 19:06

Ik begin fan te worden van Cannondale. Zoveel pech van Van Marcke, zoveel tegenvallende resultaten…
Opvallend hoe Van Baarle trouwens reed, na een slechte maand maart. In de achtervolging reed hij duidelijk harder dan GVA. Is meer een tijdrijder dan GVA, en minder een sprinter. PR moet m beter liggen!

0
oscarito1908 2 april 2017 om 19:23

Ja Dylan goed bezig. Ben benieuwd naar volgende week.

0
Turtlehead 2 april 2017 om 19:59

@martbiemans: dat lijkt me wel, Vanmarcke zal wel starten (want er is niemand anders en anders is ie weer een jaar kwijt en voor niks gehaald), maar die gaat niet veel klaarmaken na zo’n keiharde val. Die zit tot donderdag te shaken op zijn stoel in heel het lichaam, daar kom je niet overheen.

0
lorenzvdg 2 april 2017 om 20:56

Echt ontzetten jammer. Sep is een van de meest talentvolle renners van zijn generatie, echt al prachtige dingen zien doen en er nooit echt voor beloond geweest. Hij is de opvolger van Leif Hoste.

0
schipperaar 2 april 2017 om 22:30

Toch lijkt het soms ook op of ie het ongeluk opzoekt gezien de foto waar ie in een bocht lijkt het met een hand aan het stuur zit een zijn linker altijd te laat is om in te grijpen, degeen achter hem snapt dat het ook anders kan, tzijn die kleine dingen die het m doen.
Ziet er toch best afgetraind uit dus niet getreurd en lekker weekje uitrusten voor de super compensatie.

0
Quick step minded 2 april 2017 om 23:30

Kan je meer antiheld zijn dan Sep?

0
Skedel 3 april 2017 om 09:00

Met pech heeft het natuurlijk niets te maken, eerder een grove beginnersfout.

0
Guushovd 3 april 2017 om 09:24

Het was allebei, een fout dat hij niet goed op de spleet in de weg lette en pech dat hij hierdoor viel. Dingen zijn meestal niet zwart-wit.

0
heuvelcolombia 3 april 2017 om 09:41

@schipperaar, klinkt interessant, maar ik begrijp niks van je verhaal.

0
  • 1
  • 2

Net binnen

Populair

Materiaalzone