Kijk nu WielerFlits Live #18 met o.a. Pieter Weening, Martijn Keizer en Frank Kwanten terug

donderdag 26 mei 2016 om 07:00
Kijk nu WielerFlits Live #18 met o.a. Pieter Weening, Martijn Keizer en Frank Kwanten terug

Steven Kruijswijk heeft de roze trui stevig om de schouders en heeft na vandaag nog vijf etappes te gaan tot Turijn. Wat kunnen we nog verwachten van de kopman van LottoNL-Jumbo in de slotweek? Hoe staat de concurrentie ervoor? Dat en nog veel meer deze week in WielerFlits Live.

De Giro d’Italia nadert zijn einde met Steven Kruijswijk in de hoofdrol na het afgelopen weekend. We Skypten met Kruijswijks kamergenoot Martijn Keizer. Ook oud-ploegmaat Pieter Weening belden we via Skype. De voormalig rozetruidrager wist afgelopen weekend de eindzege in de Ronde van Noorwegen voor zich op te eisen in het tenue van Roompot-Oranje Peloton.

In de studio waren Frank Kwanten (manager Join-S|De Rijke) en Flavio Pasquino (organisator Topcompetitie) te gast. We spraken onder meer over de Ronde van Californië en het stoppen van IAM Cycling.

Er zijn de afgelopen week al meerdere bergetappes verreden in de Giro d’Italia. Lange en korte etappes. De stelling van de week was daarom:

[poll id=”246″]

Wil je niets missen? Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

22 Reacties

Wheely 24 mei 2016 om 16:40

Hoppa, mooie gasten! Er valt een hoop te bespreken. :)

Daan° 24 mei 2016 om 17:20

Allemaal in het roze hè!

klootje kriekeljon 24 mei 2016 om 17:27

17% kijkt nooit wielrennen?

MDKIDW 24 mei 2016 om 19:36

oneens.
lange etappes horen er ook bij en geven soms ook vuurwerk. ze horen allebei in een grote ronde

HoofdIsVrij 24 mei 2016 om 19:53

Wat betreft de stelling; Het hangt voor mij puur van de aanloop af. Als het een geheel vlakke aanloop van 180km is en daarna een berg vind ik er persoonlijk weinig aan, maar zo’n etappe als afgelopen zaterdag van 210km met pakweg vanuit de start klimmen vind ik dan wel weer erg mooi.

Vraag aan Weening: Wat zijn zijn ambities voor de Ronde van Zwitserland?

Vraag aan Keizer: Welke etappe zien ze binnen het team als het gevaarlijkst voor Kruijswijk? Of leven ze echt van dag op dag?
Nog een vraag aan Keizer: Vorige jaar verbaasde hij ons bergop als laatste man voor Kruijswijk, dit jaar is hij wat minder zichtbaar. Weet hij hoe dat komt?

Daan° 24 mei 2016 om 19:54

Heb de stelling (alweer) verkeerd geïnterpreteerd, ik dacht lange beklimmingen.

Eens en oneens, lange etappes horen er ook bij en kunnen ook voor heel veel spektakel zorgen. Maar korte etappes zijn vaak nog wat spannender en dan wordt ook bijna de hele etappe uitgezonden! Extra voordeel!

Daan° 24 mei 2016 om 19:56

Vraag aan The Ween Dog (Weening): Hoe is het om niet meer voor Orica te rijden en om Dan Jones en de Backstage Pass te moeten missen? Hoe vindt hij de sfeer in Team Roompot vergeleken met Orica, is het een groot verschil?

klootje kriekeljon 24 mei 2016 om 20:17

Kijk dat is mooi, Flavio is het welkome andere geluid. Wordt meteen nog een stuk interessanter!

Edit: topgasten. Kwanten ook. Slimme gast zeg.

Verweggistan 24 mei 2016 om 20:52

Leuke gasten. Ik ga die topcompetitie ook steeds beter volgen; leuk.

boehoe 24 mei 2016 om 21:06

Ik denk dat er weinig renners zijn die 20.000 hoogtemeters trekken ;-)

Wheely 24 mei 2016 om 21:17

“One million”hoogtemeters :D

Timocycling 24 mei 2016 om 22:27

Leuk dat Flavio tegengas bood, dat maakt de discussie beter en interessanter.

boehoe 24 mei 2016 om 23:01

Leuke show, alleen die jongen achter de pc komt soms wat moeilijk uit zijn woorden.

Limburger 25 mei 2016 om 08:47

Zouden de afleveringen van WF-live voortaan altijd in de podcaststore van itunes geplaatst kunnen worden? Nu gebeurt dit alleen zo nu en dan.

HoofdIsVrij 25 mei 2016 om 11:46

Ik vond dit een wat mindere, beetje rommelige aflevering. Beetje teveel focus ook op de topcompetitie (al snap ik dat jullie daar partner van zijn etc.). Maar hallo, we staan op het punt om de Giro te winnen?! En het deel over Mathieu van der Poel heb ik ook gemist.

Verweggistan 25 mei 2016 om 20:48

Ik vond het ‘rommelige’ juist wel prettig. Vorige keren was het soms juist te statisch, met ongemakkelijke stiltes als de gasten geen mening hadden. Viel mij ook op dat er nu zo’n 250 mensen live keken (en dat aantal ook stabiel bleef) en normaal zo’n 100.

123poetertjes 25 mei 2016 om 20:58

Het grappigste stukje van deze uitzending vond ik toch wel Youri die tot vijfmaal toe de Costa's en Swirbuls erin wil gooien, telkens onderbroken wordt en het zit te verbijten totdat hij besluit: NU is het GENOEG! om Nick daarna middenin een opmerking af te breken en zijn namenlijstje alsnog op te sommen. Daar kan ik echt van genieten.

Verweggistan 25 mei 2016 om 21:04

Ja, en dan gewoon Tao Geoghegan Hart vergeten :)

Wheely 25 mei 2016 om 21:21

Het hoge aantal kijkers zal zeker ook aan Kruijswijk te danken zijn. Wat dat betreft hadden ze de Giro nog wel wat meer mogen uitbuiten van mij.

@123p +1
Nick & Youri steelden de show!

Youri IJnsen 25 mei 2016 om 22:08

@Verweggistan
Vergat ik niet hoor, wilde alleen m’n tong niet breken over z’n naam ;)

HoofdIsVrij 25 mei 2016 om 22:26

Begrijp nu dat Clement eigenlijk zou deelnemen. Dan hebben jullie het goed opgelost en geanticipeerd.

Youri IJnsen 26 mei 2016 om 00:29

@HoofdIsVrij
Dat was inderdaad de bedoeling. Na de berichtgeving op maandag kwam daar verandering in.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair