Van Vleuten: “Kijk met vertrouwen uit naar de Ronde”

vrijdag 5 april 2019 om 14:57
Van Vleuten: “Kijk met vertrouwen uit naar de Ronde”

foto: Cor Vos

Annemiek van Vleuten jaagt zondag een tweede overwinning na in de Ronde van Vlaanderen. De 36-jarige renster was in 2011 al eens de beste en wordt gezien als een van de belangrijkste kanshebbers voor de zege in de Vlaamse voorjaarsklassieker.

Van Vleuten beleefde acht jaar geleden haar doorbraak in de Ronde, maar sindsdien bleven de zeges in het klassieke voorjaar lange tijd uit. Vaak kwam ze pas in de tweede helft van de lente op stoom. Daar kwam dit jaar verandering in met haar indrukwekkende zege in Strade Bianche.

“Nu heb ik er heel veel zin in. Misschien nog wel iets meer dan in andere jaren. Hoe dat komt? Ik heb voor het eerst in die acht jaar weer eens in het voorjaar een wedstrijd gewonnen”, verklaart ze tegenover de NOS. “Dan kijk je met iets meer vertrouwen uit naar deze wedstrijd.”

Haar vroege vorm dit seizoen lijkt het gevolg van het trainingskamp met de mannen van Mitchelton-Scott eerder in het jaar. “Dat heeft me veel goed gedaan. Negen dagen hard bikkelen. Daar profiteer ik heel veel van, het was een soort mini-Tour. Of ik getraind heb als een man? Ja…”

Dit artikel delen:

8 Reacties

Dario 5 april 2019 om 15:00

***** Annemiek
** de rest

Melkzuur 5 april 2019 om 15:03

************** Nederlandse dames
De rest

Brabander 5 april 2019 om 15:50

Mwa. Klopt grotendeels. Alleen vergeet je Bastianelli;)

AWestie 5 april 2019 om 15:11

Als je ‘getraind als een man’ letterlijk zou nemen is het een beetje slechte opmerking. Veel vrouwelijke profs trainen even hard, danwel harder dan de mannen. En Annemiek zeker! In de context van Annemiek haar trainingskamp is de uitspraak daarentegen beter te verklaren haha.

Van Vleuten was deze week ook bij Vive le Velo, al vond ik het een beetje gekke gesprekken soms. Zeker toen De Cauwer over vrouwenwielrennen begon, schoolvoorbeeld van hak-op-tak.

Melkzuur 5 april 2019 om 15:25

Heb het ook gezien. De Cauwer vindt de werldtop bij het vrouwenwielrennen veel te smal om van een "wereldsport" te spreken die op TV moet komen. Klopt wel natuurlijk, maar daar kunnen de NL dames niets aan doen.

Brabander 5 april 2019 om 15:52

Vond Annemiek wel goed overkomen. Had een zeer duidelijke visie (bijvoorbeeld over dat prijzengeld). De Cauwer werd ook nogal voor het blok gezet door Vannieuwkerke vond ik. Maar Annemiek is wel een goed ambassadrice van het dameswielrennen

Marcel1112 5 april 2019 om 15:56

Vanmorgen in de Volkskrant gaf ze aan dat zij de mannen afstand ook wel aan kan, maar dat dat voor het merendeel van het vrouwen peleton niet geldt vandaar dat ze wel vrede had met de huidige lengte.

Gilberto 5 april 2019 om 19:31

Altijd fijn om naar de stralende Annemiek te kijken en luisteren. Enorme respect voor een bikkel als zij. Zal die amateurbeelden bij haar val op De Spelen nooit vergeten, zo afschuwelijk om haar zo te zien leggen. Wel altijd spektakel met Annemiek