Van Vleuten de beste in De Ronde: “Het viel allemaal op zijn plek”

zondag 4 april 2021 om 18:36
Van Vleuten de beste in De Ronde: “Het viel allemaal op zijn plek”

foto: Cor Vos

Annemiek van Vleuten wist zondag voor de tweede keer de Ronde van Vlaanderen te winnen. In 2011 was ze al eens de beste en nu kwam de kopvrouw van Movistar solo over de finish. “Ik had hier zoveel jaren opgehoopt en nu viel het allemaal op zijn plek”, jubelt ze.

Van Vleuten opende al vroeg de finale. “Op de Kanarieberg wilde ik gaan, maar had ik tegenwind. De rest had daar wel een jasje uitgedaan en daardoor werd het een harde koers. Dat was in mijn voordeel”, vertelt de Europese kampioene.

Op de Paterberg maakte ze vervolgens de beslissing. “Ik weet dat er daarna niets meer komt”, lacht ze. “Ik wilde er als eerste opdraaien. Ik zat eerder al te twijfelen op de Oude Kwaremont omdat ik een overschot had, maar ik wilde te wachten op de Paterberg. Het initiatief was niet aan ons als ploeg. SD Worx had een overtal en daar wilde ik van profiteren.”

“Ik heb de kilometers afgeteld daarna. Ik was zo kapot en ging all out. Ik wilde uit zicht geraken, maar dat was niet eenvoudig op die laatste baan. Het is ook extra speciaal voor Movistar, want volgens mij hebben zij nog nooit een grote klassieker gewonnen. Het is prachtig. Dit gaan we zeker vieren met de ploeg. Dat maakt het extra mooi”, aldus Van Vleuten.

Dit artikel delen:

8 Reacties

Limal 4 april 2021 om 18:49

“Het viel allemaal op zijn plek”

Buiten die bidon dan…

(grapje jongens)

Posterix 4 april 2021 om 19:04

Hahaha ik heb het filmpje nog niet kunnen vinden, maar goed … zal wel weer een storm in een glas water zijn?

Murcia 4 april 2021 om 19:09

@Limal
Goed gevonden lol, maar serieus welke zielepoot heeft weer een filmpje neergezet om zichzelf zo tot verdediger van de sportiviteit te benoemen. Been?

Martino87 4 april 2021 om 19:13

Wat een aparte stijl heeft zij toch. Altijd te groot trappend, achterop het zadel en in de klim vaak rare schakelmomenten waarbij ze stopt met trappen, maar het gaat wel hard!

Murcia 4 april 2021 om 19:20

Annemiek is geen natuurtalent, iemand als van der Breggen zit veel mooier op de fiets. Maar ze traint harder en laat er meer voor dan wie dan ook bij de dames en dat levert haar zoveel zeges op. Ik denk dat als je haar schema's vergelijkt met de anderen je ogen zullen uitpuilen.

Michelangelo 4 april 2021 om 22:52

Kijk nog eens het filmpje terug van haar eerste RVV overwinning.

De Annemiek van toen is een compleet andere renster dan de Annemiek van nu. Overigens is dat denk ik te zeggen van het hele damespeloton; 10-15 jaar geleden zag je nog regelmatig “dikke konten”, maar dat is toch echt ook wel veranderd.

Hoe dan ook veel respect en bewondering voor wat ze laat zien (zowel qua toewijding als qua resultaten)

L. Valentijn 4 april 2021 om 22:45

Sterk gedaan van De Vleut!
Een Kneetachtige bijnaam heeft ze onderhand wel verdiend.

Gilberto 4 april 2021 om 23:17

80 jaar saampies, schoon aan de haak, Vleut en Valverde, mooi hoor!

Headlines

Materiaalzone

Populair