Van Poppel na nieuwe vierde plek: “Opschuiven lukte niet”

donderdag 17 januari 2019 om 08:45
Van Poppel na nieuwe vierde plek: “Opschuiven lukte niet”

Danny van Poppel - foto: Cor Vos

Danny van Poppel mengde zich in de Tour Down Under vandaag opnieuw in de sprint om de dagzege. De sprinter van Jumbo-Visma moest in de finale van ver komen en uiteindelijk genoegen nemen met een vierde plek.


“Ik wist dat ik in de laatste kilometer moest opschuiven, maar het lukte gewoon niet”, kijkt hij terug op de site van zijn ploeg. Desalniettemin haalt hij het positieve van zijn klassering. “Deze plek bewijst wel dat ik en de ploeg goed zijn. Robert viel nog aan en ook de andere mannen reden attent mee”, kijkt hij terug.

Het was in Zuid-Australië vandaag minder warm dan de afgelopen dagen. “Het was vandaag ‘maar’ 35 graden. Ik voelde dat ik wat meer kracht kon zetten en daardoor meerdere keren aan kon gaan”, geeft hij aan. Van Poppel verwacht deze rittenkoers vaker mee te kunnen sprinten. “Zaterdag is er opnieuw een kans”, voorspelt hij. Eerst wacht vrijdag de rit naar Campbelltown, met in de finale de beklimming van Corkscrew Road (2,3km aan 8,9%).

Dit artikel delen:

14 Reacties

jessevdalen 17 januari 2019 om 08:50

Anders had er meer ingezeten

Wheely 17 januari 2019 om 09:17

Sowieso knap dat hij er nog bij zat.

assen 17 januari 2019 om 10:30

Ja, zeker knap dat ie er bijzat!
Schitterende foto ook… je zou wel denken dat er nog wel een paar kilo af kan. ;-)

ikbenprocycling 17 januari 2019 om 16:15

ik ken zijn Jumbo-dieet niet, maar zou wat minder proteine en wat meer carbs schelen voor zijn compositie ?

Een soigneur met een fors wapperend rood doek achter de meet kan m.i. ook de winstkans sterk vergroten van Danny 'el Toro amarillo' van Poppel.

LaurentJalabert 17 januari 2019 om 11:28

Deze jongen heeft gewoon echt wel talent voor de klassiekers, hoe ik hem een paar jaar terug in België over de kasseien zag sprinten de heuvel op (ik weet niet meer welke koers dat was), dat was echt indrukwekkend!
Heb alleen het idee dat hij vorig jaar een beetje verkeerd is ingezet door Jumbo.

@assen ik heb inderdaad ook het idee dat daar nog wat winst te behalen valt.

vlek 17 januari 2019 om 11:33

Dat was afgelopen najaar in Binche.

tendam 17 januari 2019 om 11:46

Ze hebben hem 2 grote rondes laten rijden om inhoud te kweken. Sky heeft hem verpest, vorig jaar was een ‘hersteljaar’. Hij mist wel het gogme van een echte sprinter, zo’n Sagan is echt niet veel rapper maar weet zich veel beter te plaatsen.

kelderfan 17 januari 2019 om 11:54

2017»74th Tour de Pologne stage 5 » Olimp Nagawczyna › Rzeszów => in een vergelijkbare rit reed Danny van Poppel bij Sky naar de winst. Dus die inhoud had hij al.

kielabokki 17 januari 2019 om 12:42

Volgens mij de ronde van Wallonië hoor.

kelderfan 17 januari 2019 om 11:38

2015 Stage 5 » Chimay › Thuin in de Tour de Wallonië met zijn broer Boy, die hem prima heeft afgezet.

vlek 17 januari 2019 om 11:45

Muur van Thuin is alleen niet een sprint over de kasseien.

kelderfan 17 januari 2019 om 11:55

Op dat moment dat Boy aanging met Danny in zijn wiel ging ’t wel over kasseien.

vlek 17 januari 2019 om 12:10

Dat stukje onderaan de klim heeft inderdaad wel kasseien, maar die liggen een stukje netter dan die op de Vlaamse hellingen. Ik vind zijn sprint over de kasseien in Binche wat dat betreft een betere indicatie voor zijn mogelijkheden in Vlaanderen.

kielabokki 17 januari 2019 om 12:43

Ow wordt al gezegd zie ik. Sorry. Was Thuin idd.