Van Poppel baalt van ontbreken Bennett: “Had graag mijn lead-out skills willen laten zien”

donderdag 30 juni 2022 om 13:27
Van Poppel baalt van ontbreken Bennett: “Had graag mijn lead-out skills willen laten zien”

foto: Cor Vos

BORA-hansgrohe begint vrijdag aan de Tour de France zonder Sam Bennett, die door de ploegleiding is thuisgelaten. Nu krijgt Danny van Poppel enkele keren de kans om voor eigen succes te sprinten, maar de Nederlander vindt het jammer dat Bennett er niet bij is. “Ik had toch wel graag mijn lead-out skills willen laten zien aan het grote publiek”, zei Van Poppel tijdens de ploegenpresentatie van gisteren voor de camera van de NOS.

“Het is wel een verrassing”, zegt Van Poppel over het ontbreken van Bennett. “Maar ook weer niet. Vlasov, onze kopman, rijdt supergoed. Sam komt er nog niet echt aan te pas. Ikzelf rijd gewoon heel goed dit seizoen, ik verras mezelf ook wel. Heel mooi dat ze me meenemen.”

Andere rol
Welke rol Van Poppel nu zal vervullen, weet hij nog niet precies. “Daar durf ik nog niet echt wat op te zeggen. Ik heb begrepen dat ik in sommige sprints wel mijn kans mag gaan, maar goed, ik ben lead-out man en dat had ik deze Tour liever laten zien. Want ik denk wel dat ik daar een van de beteren in kan worden”, aldus de 28-jarige renner, die wel aangeeft te dromen van een ritzege. “Maar wat ik zeg: ik ben lead-out man. Dat zit in mijn hoofd en dat had ik hier willen laten zien. Helaas kan dat niet, dan moet ik me nu op een andere manier laten zien.”

Van Poppel gaat er ondanks de wijziging het beste van maken, zegt hij. “Ik doe mijn best, ik doe mijn job. Je kan moeilijk zeggen: ‘Ik ga niet naar de Tour, omdat ik lead-out man ben’. Ik ben hier met een supersterke ploeg. Elke naam is een supersterke renner, dus ik ben sowieso trots om hier deel van uit te maken.”

Vlasov helpen
Daarmee doelt Van Poppel onder anderen op Vlasov, voor wie de Nederlander vooral in de eerste week het nodige werk zal proberen te verrichten. “Op de kant rijden kan ik goed, dat hebben ze ook gezien. Daar wordt het heel belangrijk voor mij om Vlasov te helpen. Hij wordt hier wel een van de podiumkandidaten, dus daar zal ik hem bij moeten helpen.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

Jos84 30 juni 2022 om 13:35

Je kan nu zelf sprinten man. Zie er het positief in

jb1988 30 juni 2022 om 13:58

Voor plaats 8??

Jean Dumas 30 juni 2022 om 13:39

En lekker knechten voor de klassementsmannen in de eerste week, en knallen in de kasseienrit. Mooi man.

Drostje 30 juni 2022 om 13:42

Goede mediatraining gehad.

ThorHushovd 30 juni 2022 om 13:57

Inderdaad haha, heel keurig dit en nog met enthousiasme gebracht ook. Top job van de mediatrainer!

dikkechaap 30 juni 2022 om 14:07

Ik denk eigenlijk dat hij het meent. Hij wil graag de beste lead-out man worden van het peloton (soort Mørkøv). Daar hoort een goed en langdurig contract bij over het algemeen. Maar voordat ploegen dat in hem zien, moet hij dat eerst zien te bewijzen. En dat lukt nu niet zonder Bennett. Iedereen weet wel dat Danny rap is, top 10 plaatsen kan rijden en in kleinere wedstrijden kan meedoen voor de winst. Maar van dat type zijn er nogal wat in het peloton. Hoeveel Mørkøv’s zijn er?

Massimo Bataille 30 juni 2022 om 14:37

voila dikkeman, net hetzelfde idee
Heeft zich wel al bewezen op diverse vlakken. Is idd een goeie sprinter en goeie klassieke man, maar is op beide vlakken geen topper.
Als leadout-man kan hij miss wel een wereldtopper worden (is er al goed in).

Maar dan moet je het natuurlijk kunnen tonen en bewijzen en dit liefst in de tour.
Ik denk idd ook qua contracten dat je beter kunt verdienen als DE leadoutman voor een topsprinter ( transfer naar quickstep of lotto =D?) dan als renner die zelf wat ereplaatsen rijdt (en soms eens wint in een kleinere koers).

Romāns Vainšteins 30 juni 2022 om 13:55

Die gaat gewoon 100% als knecht het gelid in voor Vlasov, kan ie ook. Let maar op.

Fifty 30 juni 2022 om 14:01

denk dat ie helemaal niet baalt

ga er zelf maar voor Poppeltje!

vaak net niet maar wie weet?!

Renaissance 30 juni 2022 om 14:02

Lekker Vlasov beschermen op het vlakke en op de kasseien.

denistel 30 juni 2022 om 14:09

Vlasov heeft nog 6 anderen die em steunen toch gewoon
zelf lekker mee sprinten het 1e weekend en dan kijken
hoe dat uitpakt

dumoman 30 juni 2022 om 14:57

Lijkt me een heel onzekere jongen, die veel minder uit zijn talent heeft gehaald dan wat er in zat (zit)..

Team Spaak 30 juni 2022 om 16:56

“He kut, nu kan ik voor mijn eigen kans gaan. Wat vervelend allemaal zeg.” Je neus groeit Danny!!!

achterhoeker 30 juni 2022 om 21:09

Danny moet gewoon voor de groene trui gaan..op zich zou die dat moeten kunnen…vliegt er niet bij het eerste bergje af en kan ook na een lange harde koers nog sprinten..maar ja hij zal wel het treintje voor Vlasov moeten leiden

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone