Van Garderen wint met BMC: “Rohan Dennis was de sleutel”

zondag 12 juli 2015 om 17:45
Van Garderen wint met BMC: “Rohan Dennis was de sleutel”

foto: Sirotti

De wereldkampioen ploegentijdrijden, BMC, toonde ook vandaag dat zij de beste zijn in deze discipline. De Amerikaanse ploeg was na 28 kilometer één seconde sneller dan de Britse concurrenten van Sky. Kopman Tejay van Garderen was tevreden na afloop voor de tv-camera’s: “We tekenen voor de ritzege.”

“”We wisten dat we goed bezig waren, dat hoorden we aan de tussentijden. We hebben compact gereden, goede bochten en de sterksten in de klimmen aan het werk gezet. Rohan Dennis was echt de sleutel van deze zege”, zegt de Amerikaan over de winnaar van de tijdrit in Utrecht. “Die man heeft echt een motor. In een perfecte wereld hadden we ook het geel gepakt, maar we tekenen voor de ritzege.”

“De eerste week hebben we veel op kop gereden”, kijkt Van Garderen terug. “Dat kost energie, maar het scheelt ook energie als je ’s avonds geen huid terug op je lijf hoeft te plakken.” In het algemeen klassement staat de BMC-kopman nu op twaalf seconden van Chris Froome.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Chaba 12 juli 2015 om 18:31

Rohan Dennis zag je veel op kop rijden. Die was echt beresterk. Maar aan het einde was toch echt van Avermaet de sleutel die net iets meer overhad dan Roche. Het is maar hoe je het bekijkt.

wielrenner 12 juli 2015 om 19:06

En dat te bedenken dat zowel Van Garderen als Dennis nog bij Rabo hebben gereden…..

zomaareens 12 juli 2015 om 20:26

Toch zie ik TJ misschien di al wel dik verliezen en dan met een gebroken moraal steeds verder zakken

Piepoli 12 juli 2015 om 21:08

Mag er komende week nog iets verwacht worden van Van Avermaet? Of Haagen?

Jorik112 12 juli 2015 om 21:22

@piepoli de rit naar de alp d huez verwacht ik beiden toch bij de eerste 5

Piepoli 12 juli 2015 om 22:04

@jorik, hilariteit alom. Enfin, Vrijdag 17 juli, etappe 13: Muret – Rodez kunnen van Avermaet en Haagen toch wel aan? Zondag 19 juli, etappe 15: Mende – Valence idem dito. Of zie ik dit verkeerd?

Zjoske 12 juli 2015 om 22:13

Wie is Haagen?

Piepoli 12 juli 2015 om 22:52

@Zjoske, Häagen-Dazs, lekker ijs joh. Mierenneukers en paljassen daargelaten, is er dan niemand die serieus zijn mening wilt ventileren omtrent mijn vraagstuk?

DeLuiaardVanLimburg 12 juli 2015 om 23:27

Ik zie van avermaet wel ’n gooi naar t geel doen ja! Hagen voor de bollen?

zomaareens 13 juli 2015 om 06:49

Als avermaet niet afstapt doet ie nog wel drie etappes mee, die tussenetappes. Hagen eentje minder, maar die zie ik nog wel keer in de succesvolle ontsnapping zittten. Naar Gap ofzo?

Rvdbrg 13 juli 2015 om 11:00

@piepoli idd rit 13 en rit 15 maar ik denk ook wel aan rit 16 naar gap