Van der Poel over klassiekers in het najaar: “Ik ben klaar om ze voorrang te geven”

zaterdag 28 maart 2020 om 17:02
Van der Poel over klassiekers in het najaar: “Ik ben klaar om ze voorrang te geven”

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel hoopt dat de klassiekers alsnog worden verreden. De Nederlander is zelfs bereid om ze voorrang te geven boven het aanstaande veldritseizoen, als de klassiekers in het najaar worden verreden.

“Ik hoop nog steeds dat ik dit jaar de klassiekers kan rijden”, laat Van der Poel weten in een dubbelinterview in Het Laatste Nieuws met Tom Boonen. “Ik ben klaar om ze in het volgende veldritseizoen voorrang te geven. Maar ik wil zeker niet degene zijn die ze opnieuw moet inplannen.”

Mentale pauze
“In feite leeft een fietser altijd een beetje in quarantaine,” vertelt Van der Poel over de huidige situatie. “Ik ben gewend aan dit regime. Wat ik het meest mis zijn de doelen en de wedstrijden.” Toch biedt het ook kansen. “Ik ga al een paar jaar van doel naar doel. Deze gedwongen stop is een kans voor mij om een mentale pauze te nemen”, zo eindigt hij.

Dit artikel delen:

9 Reacties

yo-eddy 28 maart 2020 om 18:55

mooi, blik vooruit en niet klagen, staat toch echt een goede kop op deze gast.

Mechanieker 28 maart 2020 om 19:15

Maar ik wil zeker niet degene zijn die ze opnieuw moet inplannen.”
Wat bedoelt hij hiermee?

jappe666 28 maart 2020 om 19:21

Dat het een gigantische puzzel wordt voor de mensen die de kalender moeten samenstellen om alle partijen tevreden te houden.

Gilberto 28 maart 2020 om 21:56

“In feite leeft een fietser altijd een beetje in quarantaine”

Alleraardigst

Maenhout 29 maart 2020 om 13:27

Als hij de instelling van zijn vader heeft… Die ging (bij wijze van spreken) op Eerste Kerstdag 300 km trainen. Noodgedwongen alleen, want niemand had zin om zo’n eind achter Adrie aan te moeten ploeteren.

GreenDay 28 maart 2020 om 23:18

Van Der Poel onderscheidt zich niet alleen door buitenaards veel fysiek talent. Hij heeft ook de mentale kracht en het koersinzicht die hem tot de killer maken die hij is. Ik denk dat hem juist door die mentale kracht een veel langere carrière beschoren is dan bijvoorbeeld Sagan (die bij momenten echt al uitgeblust en verzadigd lijkt) of zelfs een Boonen. Van Der Poel wil niet de Ronde winnen, of Parijs-Roubaix. Van Der Poel wil één van de allergrootsten ooit worden.

Samlambeej 28 maart 2020 om 23:49

hahaha, heerlijk toch? Zo'n palmares van tevoren opschrijven.

Romāns Vainšteins 29 maart 2020 om 07:57

Waarom geef je ons niet meteen alle assswipers? We moeten hier een periode zonder doorkomen.

john 29 maart 2020 om 13:33

Ja gemakkelijk RvV op 1 november en tijdens de beklimming van de koppenberg FF vier keer het veld in en hup twee wedstrijden voor de prijs van een

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair