Van der Poel: “Ik hoop vooral de eerste schifting te overleven”

zondag 21 april 2019 om 09:56

Wielerminnend Nederland kijkt vandaag reikhalzend uit naar de prestatie van Mathieu van der Poel. Kan de Nederlands kampioen zijn eerste Amstel Gold Race winnen? “Ik hoop vooral de eerste schifting weer te overleven”, zo vertelt hij voor de camera van WielerFlits.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!


Niets missen van de koers? Bespreek het wedstrijdverloop in onze Volg Hier!

Dit artikel delen:

12 Reacties

Alban 21 april 2019 om 10:23

Rest van het peloton: “We hopen vooral de eerste schifting van Van der Poel te overleven.”

Wheely 21 april 2019 om 10:26

Volgens het algoritme zal hij wel vierde worden. ;)

Ik zie het ook wel gebeuren dat dit zo’n felbegeerde vis in zijn carrière wordt die hij pas na een paar jaar pakt. Des te mooier.

leegloper 21 april 2019 om 10:26

Haha, op het eind gaat het weer over zijn broek? Heeft hij nu wit aan?

Youri IJnsen 21 april 2019 om 11:03

Yes, een witte broek!

Ijzeren Briek 21 april 2019 om 10:27

Van ambitie gesproken!

Gilberto 21 april 2019 om 10:54

De oma van Tim Wellens zegt dat het wel goed zit, dus ik maak mij niet druk

Gelei 21 april 2019 om 10:58

Grapjas

Jean Dumas 21 april 2019 om 11:16

Deceuninck rijdt vandaag vol voor Alaflip, dat is de mazzel van Mathieu. Vooral benieuwd of hij meekan op de Eyserbosweg, wanneer types als Fuglsang demarreren.

Gilberto 21 april 2019 om 12:59

Volgens mij is die andere Flip gewoon stiekum kopman

tvm 21 april 2019 om 13:59

Ze zijn gewoon beide kopman. Gilbert van ver, Ala voor de eindsprint. Ze hebben beide belang bij een harde koers om mannen als Matthews te lossen.

Tuubke 21 april 2019 om 14:54

Eerste schifting? Vaak komt er helemaal geen schifting bij de AGR. Bijna allemaal smalle slingerweggetjes met een harmonicapeloton, waar alles telkens weer bij elkaar komt. Het spijt me dat ik hem moet zeggen, maar vaak is dit een vrij saaie koers, al is het nieuwe parcours gelukkig beter dan het jarenlang geweest is.

leegloper 21 april 2019 om 15:24

Vaak saai inderdaad, tot paar jaar terug. Ik verwacht schiftingen.