Van der Poel: “Ik ben op het juiste niveau voor het WK”

zondag 26 januari 2020 om 16:32
Van der Poel: “Ik ben op het juiste niveau voor het WK”

foto: Cor Vos

Niet voor het eerst dit seizoen kwam Mathieu van der Poel juichend over de finish. Dit keer was het voor de wereldkampioen raak in Hoogerheide, de thuiscross van de GP van zijn vader Adrie van der Poel. En dat biedt Van der Poel hoop in aanloop naar het WK. “Ik ben heel tevreden met dit weekend”, zei hij in het flashinterview.

“Het voelt heel goed om hier te winnen”, vertelde Van der Poel, nadat hij in de zesde ronde zijn beslissende aanval plaatste. “Ik ken hier veel mensen die komen kijken, dat geeft altijd een extra boost.”

Zaterdag al was de kopman van Alpecin-Fenix de beste in de Kasteelcross van Zonnebeke. Het waren de laatste twee krachtmetingen van Van der Poel richting het WK in Dübendorf. “Ik ben heel tevreden met dit weekend”, aldus Van der Poel. “Ik heb de laatste periode veel getraind op mijn specifieke versnellingen en ik heb laten zien dat ik op het juiste niveau ben in aanloop naar het WK.”

Dit artikel delen:

24 Reacties

HSV 26 januari 2020 om 16:42

Stond langs de kant en tis dan nog indrukwekkender dan voor de buis. Die jongens rijden hard!

Erik33 26 januari 2020 om 21:38

Was er ook, de combinatie van een goede plek met veel passages en het tv scherm om de gehele wedstrijd te kunnen zien is fantastisch en maakt het nog indrukwekkender.

HSV 27 januari 2020 om 00:04

Erik33, ik stond met m’n dochter vlakbij de balken, ’t scherm en de bocht erna. Telkens wisselen en je zag ze 3x live voorbij komen. En ’t scherm voor ’t overzicht. Grandioos!

Wheely 26 januari 2020 om 16:53

Mathieu maakte nog misbaar tijdens de race, weet iemand waarom?

Thijs E 26 januari 2020 om 16:56

Geen idee, maar er werd wat meer lijf-aan-lijf gereden dan normaal, misschien WK-koorts

Wheely 26 januari 2020 om 17:52

Ja zal wel zoiets zijn. Leek mij niks aan het handje.

yo-eddy 26 januari 2020 om 17:02

Ik dacht even dat hij express wat in de drukte bleef ter voorbereiding op WK, beetje wennen zeg maar …. Versnelling halverwege was weer gewoon de perfectie qua veldrijden…. 10 minuutjes pure kunst.

Ligthning 26 januari 2020 om 18:17

Van Aert viel me toch wat tegen. Zelfs rekening houdend met twee wedstrijden op twee dagen, voor het eerst na zijn ongeval. Daarenboven is hij stevig verkouden. Met de huidige vorm lijkt hij me kansloos voor het podium op het WK. Dan wordt het knokken voor een plaats binnen de eerst tien. Herstelt hij goed van deze dubbele wedstrijd, en stijgt zijn conditie nog een procentje, dan is een top vijf toch nog mogelijk.

Adrianus 26 januari 2020 om 20:55

Geluk, dat het dicht bij huis was vandaag en heb genoten van mooie topsport met een geweldige sfeer met heel veel volk.
Dacht na thuiskomst nog even de wedstrijd terug te kunnen kijken, want de NOS zou alle wereldbekerwestrijden live uit zenden.
Wat blijkt, heb ik in plaats van het veldrijden alleen maar schaatsen op genomen.
Wat een wanprestatie wederom van de NOS met alleen een kleine samenvatting in de avonduitzending.

Lalsacien 26 januari 2020 om 21:05

Als je Ziggo hebt kun je terugkijken. Eurosport heeft het ook uitgezonden.

Pol 26 januari 2020 om 22:18

Heb net gelezen volgende week gaan ze het het kampioenschap schaatsen van pupillen van de ijsbaan in Den Haag uitzenden.

Borsje 26 januari 2020 om 22:55

Via Redbull TV kun je ook terugkijken.

rahimns 26 januari 2020 om 22:59

Het werd online live uitgezonden inderdaad. De NOS heeft een keuze gemaakt voor het schaatsen. Het is misschien lastig te verkroppen maar je kan maar 1 ding live tegelijk uitzenden. Het zou wel netjes zijn als je het online ook ergens kon terugkijken bij de NOS.

Adrianus 26 januari 2020 om 22:30

@Pol,
Ze zijn er toe in staat bij de NOS en dan precies van 13.30 u tot 16.30 u.

sooike 26 januari 2020 om 22:37

Het is moeilijk kiezen kiezen tussen sfeerloze ijsbanen met vaak halflege tribunes in een ver land of een prachtig, door tienduizenden mensen bezocht evenement vol dramatiek, spanning en sfeer rond het parkoers. Laat die keuzes maar aan de NOS over. En ze hadden daar toch al een moeilijke dag door de nederlaag van Ajax…

Hensie 27 januari 2020 om 08:37

Ik word hier zo moe van. Misschien moeten al die snowflakes die hier huiliehuilie over doen eens accepteren dat in Nederland het veldrijden een nietszeggend marktaandeel heeft ten opzichte van het schaatsen. Dat jij en ik veldrijden leuk(er) vinden betekent niet dat iedereen dat leuk vindt.

In Vlaanderen is veldrijden folklore, in Nederland is dat het schaatsen. Deal with it.

Pol 27 januari 2020 om 08:40

Ben ook weer aanwezig geweest in Hoogerheide daar kan geen ijsbaan aan tippen. Volgende week wil de NOS weer mooiweer spelen, maar als er in eigen land iets moois is zijn ze niet thuis.

Pol 27 januari 2020 om 09:00

@Hensie
Ik word zo moe van jou met je marktaandeel, vorige week in alle kranten gelezen dat marktaandeel een wassen neus is. Dus stopt daar nu eens mee.

Lance4eva 26 januari 2020 om 23:53

Goddomme wat een geile beer blijft het ook.

HSV 27 januari 2020 om 00:06

?

toke 27 januari 2020 om 01:25

Wat gebeurt er als Mathieu volgende week het gehele deelnemersveld dubbeld….Word er dan zilver en brons uitgerijkt?

assen 27 januari 2020 om 06:20

Kan alleen maar beamen… was er live bij en die versnelling van hem, brrrrr. Beestachtig is het goede woord.

Weer was ook fantastisch. De onder-23 en vrouwenkoers waren allicht veel mooier en spannender dan de mannenkoers.

Adrianus 27 januari 2020 om 12:12

@Hensie
Sinds wanneer worden er peilingen over marktaandeel veldrijden gedaan.
Nog nooit van gehoord.
Snowflakes, deal with it,….doe niet zo minachtend naar anderen op dit forum!
Als je echter gisteren in Hoogerheide aanwezig was of vorig jaar het NK veldrijden in Huijbergen, waar welgeteld 1 armzalige minuut samenvatting was te zien in de avonduitzending, van commentaar voorzien door een disc jockey, dan staat de hoeveelheid schaatsen zo als gisteren in Hongarije in een half leeg sfeerloos stadion niet in verhouding tot het geen aan het veldrijden besteed wordt, waar de sportman van het jaar laat zien waar een rijendik publiek ook heel veel afkomstig uit Nederland speciaal voor naar toe komt. Als Mathieu in de toekomst nog meer keren verkozen wordt tot sportman van het jaar, dan hoop ik van harte, dat hij die zelfde NPO ook laat barsten met de uitreiking van hun jaarlijkse schaatstrofee, dat ze er dan voortaan ook maar een schaatsfeestje van maken.

Taliesin 27 januari 2020 om 14:16