Mathieu van der Poel: “Hopelijk brengt deze trui geluk”
foto: Cor Vos
zaterdag 26 juni 2021 om 12:15

Mathieu van der Poel: “Hopelijk brengt deze trui geluk”

Mathieu van der Poel begint vandaag aan zijn eerste Tour de France. In de openingsetappe naar Landerneau, waar hij een van de favorieten is voor de dagzege, mag hij met zijn ploeg Alpecin-Fenix in de speciale trui rijden die een eerbetoon is aan zijn grootvader Raymond Poulidor.

“Het was al geslaagd voor mij vóór de rit, maar het is leuk om er ook een rit in te kunnen rijden. Ik hoop dat-ie geluk brengt”, zei Van der Poel bij de start in Brest. Donderdag droeg de Nederlander de speciale trui al tijdens de ploegenpresentatie in Brest. Het shirt is een verwijzing naar het tenue van Mercier uit de jaren zeventig, de ploeg die onlosmakelijk met Poulidor is verbonden.

Ook keek Van der Poel vast vooruit naar de aankomst van vandaag op de Fosse aux Loups. “We hebben daar geslapen, maar ik heb hem maar een keer gedaan. Hij is lastig. De klim kennen is een ding, maar je moet vooral de benen hebben. Het zijn echt wel drie lastige laatste kilometers. De beste renners van de wereld zijn hier samen, dus ik verwacht dat het enorm hard gaat.”

Lees ook:


Heb jij RIDE Magazine al besteld?

Mathieu van der Poel siert de cover van de RIDE Magazine Najaarsgids 2025! Het najaar is de ideale periode om te gaan gravelen, dus als wereldkampioen gravel van Leuven is hij de ideale persoon om uit te lichten. In de Najaarsgids lees je verhalen over het WK Gravel in Zuid-Limburg, maar ook interviews met Pauline Ferrand-Prévot, Jonathan Milan, Quinn Simmons en Pascal Eenkhoorn en veel meer!
RIDE Magazine
4 Reacties
26-06-2021 12:37
Leve de commercie.

Ik begin te vermoeden dat hij vorige week expres geen NK geworden is, omdat deze hele PR-campagne anders in het water was gevallen….
    26-06-2021 13:40
    Zonder commercie geen professioneel wielrennen.
26-06-2021 12:40
Poulidor achter Anquetil en Merckx.
Zoetemelk achter Merckx en Hinault.
26-06-2021 13:08
Waarschijnlijk 2e inderdaad

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine