Van der Hoorn negende vanuit vroege vlucht: “Goede dagen komen niet op bestelling”

woensdag 19 mei 2021 om 20:12
Van der Hoorn negende vanuit vroege vlucht: “Goede dagen komen niet op bestelling”

foto: Cor Vos

Taco van der Hoorn ging in de elfde Giro-etappe verder waar hij voor de rustdag was gebleven. In de rit naar Montalcino was de Nederlander de eerste aanvaller en na een hele dag in de spits van de koers kwam hij als negende over de streep.

“Ik stond in het verleden al één keer aan de start van de Strade Bianche dus ik wist op voorhand al een beetje hoe het er aan toe gaat op de sterrati“, liet Van der Hoorn naderhand via zijn ploeg Intermarché-Wanty-Gobert horen. “Daarom dat ik deze rit al van tevoren had aangestipt. Mijn plan was om opnieuw mee te gaan in de vroege vlucht en dat lukte prima.”

Op de tweede onverharde strook kreeg de Nederlander het echter moeilijk. Hij legde zich niet bij zijn verlies neer en reed zelfs nog eens terug naar de kop van de wedstrijd. “Meespelen voor de ritzege zat er uiteindelijk niet meer in. Ik ben dus ontgoocheld, dit was een mooie rit en we zaten met een interessant groepje voorin. Dan is het jammer dat ik niet wat dichter eindig.”

“Maar goede dagen komen niet op bestelling,” ging de 27-jarige renner verder, “en vandaag had ik gewoon een slechte dag na de rustdag van gisteren. Maar goed, het is nog maar mijn eerste grote ronde dus ik ben alles nog maar aan het ontdekken. Nu kijk ik alweer vooruit, er komen nog mooie ritten.”

Dit artikel delen:

13 Reacties

antilek 19 mei 2021 om 20:16

Zware teleurstelling. 2 nederlanders die als eerste moesten lossen uit de kopgroep.

Wheely 19 mei 2021 om 21:17

Ja ik heb mijn juichcape snel afgedaan.

Scorel 19 mei 2021 om 20:27

Nou zware teleurstelling. Klinkt dramatisch. Ik zou zeggen: goed gereden Bert Jan en proficiat met de overwinning van je ploegmaat waarvoor jij hebt gereden. Taco , het kan niet iedere dag feest zijn,

DeGroteMolen 19 mei 2021 om 20:48

Dat is de goede instelling. Vooruit kijken en nogmaals proberen.

Tom De Kenner 19 mei 2021 om 21:04

Zal wel zijn: rijden rijden rijden! Respect voor gasten als Taco!! Ik gun hem nog een tweede rit.

reusjen 19 mei 2021 om 21:31

Ik vond het wel gaaf dat hij opeens weer aan kwam sluiten terwijl hij toch serieus geparkeerd leek te staan toen hij moest lossen. Blijkbaar zit het laten lopen niet in zijn pakket.

toiletduck 19 mei 2021 om 21:40

Hij loste al vroeg, ongeveer tegelijk met Lindeman. Ik denk dat het zo’n 45min later was dat hij weer terug aansloot. Dat getuigt toch wel van enorm karakter! Op dat moment was Lindeman geloof ik alweer net ingelopen.

Lindeman reed overigens ook een prima rit. Het leek er al vroeg op dat het voor zijn jongere ploegmaat was vandaag, dus dat BJ zich leeg reed.

Arry1337 20 mei 2021 om 10:33

Maar dat deed Kluge ook voor Vanhoucke. En als Kluge er nog zoveel langer aan kan blijven hangen en weer werken en zelfs aanvallen kun je niet zeggen dat Lindeman zo goed heeft gereden. Dat zijn teamgenoot vervolgens wint heeft weinig met de inspanningen van Lindeman te maken. Misschien wel met zijn coaching en de instructies die hij Schmid mee gaf, maar als eerste lossen terwijl je ook eens een overwinning hebt geboekt in een bergop aankomst is toch zeer teleurstellend te noemen.

De Siepel 19 mei 2021 om 21:56

Prachtige renner die Taco. Echt een liefhebber, continu knallen. Inderdaad half uur niet in beeld en daar was hij weer. Pet af voor Taco.

antilek 19 mei 2021 om 22:21

Kan allemaal wel waar zijn. Feit is dat ze beide als eerste moesten lossen en dat is uitermate kat met een U. M.a.w. heel vervelend.

KnightBiker 19 mei 2021 om 23:23

Man, wat een azijnzeiker ben je, er kan er maar 1 winnen per dag en Voor een ploeg als deze is in beeld rijden en top 10 in de dag uitslag ook heel mooi. Dat ze als ploeg al een etappe hebben gewonnen is boven verwachting, nu gewoon opportunistisch rijden en als het niet lukt is er later nog een kans.

Nillus 20 mei 2021 om 06:46

Zoals Taco aangaf, zijn eerste grote ronde.
Hoe om je dan uit een rust dag ?
Niet top dus nu, maar niet geteurd !
Hij was in de aanval, kwam nog terug.
Grinta te over, hij zal nog gaan aanvallen !
GO TACO

Verweggistan 20 mei 2021 om 08:40

Gelukkig dat dat niet meer kan. Vroeger bestelden ze gewoon een goede dag. En als het er eerder was dan nodig, even een paar dagen in de koelkast bewaren. En als je nog wat overhad kon je het aan je hond geven.

Headlines

Materiaalzone

Populair