Van der Breggen: “Er had veel meer ingezeten”

zaterdag 20 juni 2015 om 13:15
Van der Breggen: “Er had veel meer ingezeten”

Foto: Sirotti (archief)

Anna van der Breggen heeft vandaag bij de Europese Spelen in Baku de bronzen medaille behaald. De Nederlandse renster kijkt met gemengde gevoelens terug op de wedstrijd.

“Natuurlijk ben ik blij met brons, maar er had vandaag veel meer ingezeten voor ons”, stelt ze in een persbericht.  De 25-jarige renster werd geklopt in een sprint met drie. “Ik voelde me onwijs sterk, maar dan net niet de sprint kunnen doortrekken tot de finish voelt als een gemiste kans.”

Van der Breggen maakte zelf het tempo in de slotkilometer, waardoor haar landgenote Ellen van Dijk niet meer wist terug te keren. Van Dijk eindigde uiteindelijk als vierde.

Dit artikel delen:

15 Reacties

miguelon 20 juni 2015 om 13:33

Onwijs…

Colbrelli. 20 juni 2015 om 13:37

*mompelt iets over open deuren*

Zjoske 20 juni 2015 om 13:57

Wie is de ploegleider eigenlijk van dit zooitje ongeregeld?

xistnc 20 juni 2015 om 14:04

@Zjoske
Dat vind ik nogal een harde uitspraak. Heb je al uitleg gekregen van de diverse betrokkenen?

Los daarvan is het natuurlijk onzin om de bijzondere keuzes van de kopvrouw aan de ploeg dan wel aan de ploegleider toe te schrijven.

Onie 20 juni 2015 om 14:13

Dan had ze dus nog wel de illusie een kans te hebben in de sprint, waarom dan niet alsnog ‘wachten’ op Van Dijk om in een betere uitgangspositie aan de sprint te beginnen.

wielrenner 20 juni 2015 om 14:19

Ze had beter op van Dijk kunnen wachten, dan had je meer vmogelijkheden gehad.

Alto 20 juni 2015 om 14:24

Juist toen van Dijk aansloot viel ze gelijk aan via rechts, Van der Breggen viel op hetzelfde moment aan via links

xistnc 20 juni 2015 om 14:27

@Alto
Dat was nog niet eens zo verkeerd. Maar als ze daarna ziet dat ze zelf geen ruimte krijgt én dat Van Dijk meteen weer moet lossen, moet ze natuurlijk resoluut de benen stil houden.

schipperaar 20 juni 2015 om 14:32

Mooi ploegenspel, de een zijn dood, de ander geen brood. Had zeker meer in gezeten, goud en zilver misschien.

Alto 20 juni 2015 om 14:50

@xistnc daar heb je gelijk in. Ik denk dat ze op adrenaline daarna is gaan door rijden en niet meer heeft nagedacht, of gokje om ze als nog los te rijden.

vlaamse ardennen 20 juni 2015 om 17:23

Reed ze eigenlijk voor Nederland of voor RaboLiv?

tendam 20 juni 2015 om 18:56

@vlaamse ardennen
Toen ze nog niet voor RaboLiv reed, reed ze zich een paar keer leeg voor Marianne Vos op het WK. Ze heeft oliedom gereden vandaag, maar haar helemaal afbranden hoeft nou ook weer niet (uiteraard hebben Wuyts, Vannieuwkerke en andere Vlamingen een field day hiermee).

vlaamse ardennen 20 juni 2015 om 22:40

@tendam Ik erger mij gewoon soms aan de dominantie van Raboliv in het vrouwenpeloton, en aan Wuyts die het allemaal niet ziet…Niets persoonlijks tegen Van der Breggen. Haar koersstijl bevalt mij meestal wel.

MaukeBollema2 21 juni 2015 om 14:47

Tactisch zelden zo’n slechte koers gezien. Deed gewoon pijn aan de ogen hoe Van der Breggen de kansen van Nederland vergooide met verkeerde keuzes.

billi 23 juni 2015 om 14:45

@vlaamse ardennen, de dominantie is dit jaar niet zo aanwezig, enerzijds door Vos en Ferrand-Prevot die weinig wedstrijden rijden, anderzijds doordat diverse andere ploegen sterker zijn geworden.

Headlines

Materiaalzone

Populair