maandag 14 maart 2016 om 09:15
Van Avermaet mikt op eindwinst Tirreno-Adriatico
Greg Van Avermaet ziet door het schrappen van de koninginnenrit kansen om Tirreno-Adriatico op zijn naam te schrijven. “Ik kom op een eigenaardige manier in een gunstige situatie terecht”, stelt de Belg tegenover Het Nieuwsblad. “Daar moet ik gebruik van maken. Ik zei nog tegen ploegmaat Drucker: ‘Jempi, ik ga hier de Tirreno winnen, jong.'”
De BMC-renner staat voorafgaand aan de voorlaatste etappe derde in het klassement, op negen seconden van leider Zdenek Stybar. Dinsdag volgt nog een tijdrit van tien kilometer. “Kan ik de eerste Belg worden sinds Roger De Vlaeminck die de Tirreno wint? Hij heeft zes keer gewonnen, zeker? Oké, dat record gaat eraan”, zegt Van Avermaet strijdvaardig.BMC wil Van Avermaet langer houden
De Belg heeft een aflopend contract, maar hij kan bij BMC blijven. “Wij zijn vragende partij om hem te behouden”, bevestigt ploegbaas Andy Rihs tegenover Belga. “Hij heeft opnieuw een stap voorwaarts gezet, hij won de Omloop Het Nieuwsblad. Hij is voor ons team van belang, dus ja, liever zien we hem nog enkele jaren bij ons koersen.”
Het wordt iig een strijd tussen Van Garderen, Van Avermaet, Sagan en Jungels. Stybar verliest echt wel 10 seconden op die jongens.
Zo zonder bergrit zegt me wel iets.
Doet me denken aan de tijd dat Bartoli, Bettini en Cancellara daar wonnen. Niet elke WT rondeke moet een echte ronderenner als winnaar aanduiden.
in Mei 31 en heeft nog nooit een Worldtour koers gewonnen.Hij heeft kans hier,maar het moet nog gereden worden en Baas Van Garderen loert ook op een zege...
Hij won toch vorig jaar een tour etappe..? Oh, en een etappe in de Tirreno..?