Van Avermaet hakt voor de Tour knoop door over toekomst

Door , dinsdag 19 juni 2018 om 13:41
Van Avermaet hakt voor de Tour knoop door over toekomst

foto: Sirotti

Greg Van Avermaet gaat ervan uit dat hij voor de start van de Ronde van Frankrijk weet voor welk team hij in 2019 rijdt. Dat zegt de Belgische olympisch kampioen tegen Cyclingnews. Zijn huidige team, BMC, is nog op zoek naar nieuwe geldschieters, terwijl Lotto Soudal en Bahrain Merida interesse hebben getoond in de 33-jarige Belg.

Van Avermaet heeft naar eigen zeggen lang gewacht op zijn huidige ploeg. “Ik kan niet langer meer wachten. Over een paar weken kan ik meer zeggen. Nog voor de Tour”, vertelde Van Avermaet tijdens de Ronde van Zwitserland. De klassiekerrenner lijkt af te stevenen op een vertrek bij BMC. “Laten we hopen dat de ploeg nog steeds iets vindt, zelfs als ik er niet meer ben. Ik hoop, zij het niet voor mij, maar voor andere renners en stafleden, dat ze door kunnen gaan.”

De Vlaming weet nog niet voor welke ploeg hij gaat. “Bij de keuze moet je kijken hoe je in een team past en wat het budget is voor klassiekerrenners. Zo kun je de berekening maken welke teams beschikbaar zijn.” Bij de beschikbare teams lijken onder andere Lotto Soudal en Bahrain Merida te zitten. “Ik denk dat ik voor mijn carrière naar een team moet gaan om sportieve redenen, waar ik klassiekers kan proberen te winnen. Als ik alleen maar voor het geld zou kiezen, zou ik niet meer voor BMC rijden. Het belangrijkste is dat een team in mij gelooft en dat ze me echt willen”, aldus de winnaar van het eindklassement van de UCI World Tour 2017.
Dit artikel delen:

18 Reacties

Romāns Vainšteins 19 juni 2018 om 13:51

Hou ons op de hoogte !

dnDaris 19 juni 2018 om 13:52

Duidelijk. De leegloop bij BMC is begonnen.
Lotto is een mooi team voor hem. Leuk team voor de Vlaamse klassiekers zonder kopman.

Veloburto 19 juni 2018 om 13:54

Greg blijft er wel een beetje schijnheilig omheen draaien. Iedereen weet dat je naar Bahrein gaat om geld te pakken jongen. En dat is je goed recht, maar kom er gewoon voor uit

KnightBiker 19 juni 2018 om 13:56

Lijkt me sterk dat hij naar Lotto-soudal gaat, die ploeg is heeft al een goede basis en je kan die jongens niet gaan vragen nu hun ambities voor een paar jaar op zij te zetten voor Vanavermaet, Bahgrain-merida is logischer

MatthiasVDH 19 juni 2018 om 14:01

Interesse in Ewan en Van Avermaet? Hebben ze daar de lotto gewonnen misschien?

Samlambeej 19 juni 2018 om 14:02

“Bij de keuze moet je kijken hoe je in een team past en wat het budget is voor klassiekerrenners. Zo kun je de berekening maken welke teams beschikbaar zijn.”
Wat een vreemde quote. Hij krijgt toch een persoonlijk aanbod van een ploeg en niet een overzichtje van wat elke ploeg voor het klassieke werk klaar heeft? De ondersteuning bij andere ploegen zal heus niet minder zijn. Ik heb ernstige twijfels bij sommige BMC-renners dat ze nog onderdak zullen vinden in de WorldTour.

Timocycling 19 juni 2018 om 14:14

1+1 is 2 = nog even lekker cashen bij Bahrein Merida aan het eind van zijn carrière.

Arema Pro Cycling Team 19 juni 2018 om 14:30

Küng en Frankinky misschien interessant voor Sunweb als BMC inderdaad leegloopt?

Mathieu Moller 19 juni 2018 om 14:40

@Arema
Ik denk dat zeker Küng voor bijna elke ploeg wel interessant is, dus ook voor Sunweb.
Vooral Katusha als Zwitserse ploeg zal wel concrete interesse hebben, is mijn verwachting.

HoofdIsVrij 19 juni 2018 om 14:46

Altijd leuk om te zien hoe het nieuwe team om zal gaan met de Olympische kampioen (gouden fiets en details zoals nu bij BMC, gouden helm en details bij SamSan).

Vinyakke 19 juni 2018 om 14:48

GVA naar LTS zou inderdaad een slechte zet zijn voor die ploeg, dan is het evenwicht totaal weg en blokkeer je de ontwikkeling van enkele jongeren. Zal ook een dure vogel zijn gezien zijn verleden maar dit voorjaar in gedachten zijn de beste jaren misschien wel gepasseerd. Dan zie ik meer in het aantrekken van types als Van Aert: progressiemarge en bijgevolg de toekomst. Zou een mooie tandem met Benoot kunnen worden in het voorjaar. Bij het huidige BMC zie ik enkel Vliegen en misschien Teuns (indien betaalbaar) passen bij de ploeg van Sergeant. En Roelandts zal wel ook vragende partij zijn voor een terugkeer vermoed ik!

leegloper 19 juni 2018 om 15:42

Misschien kan BMC met een iets kleiner budget verder als sterk team voor de rondes en zonder de dure Van Avermaet voor de klassiekers. Dit hoeft nog geen leegloop te betekenen, al zeg ik het zelf.

Marszzz 19 juni 2018 om 16:44

Alsof GVA geen employ zou kunnen vinden ná de tour. En is het niet zo dat pas in augustus nieuwe contracten bij andere ploegen kunnen worden getekend?

Scott Sunderland 19 juni 2018 om 17:20

Bahrein zou logisch zijn. Daar is geld en ze zoeken nog meer renners voor de klassiekers.

Bij Lotto Soudal misschien een duo vormen met Benoot. Een echte kopman voor de klassiekers zou daar best welkom zijn ook. Ik gok alleen minder budget dan Bahrein…

Jungle Man 19 juni 2018 om 20:41

U A E … raap hem maar op

Laatste man 19 juni 2018 om 21:18

Tja. De kapitein die als eerste het schip verlaat..

marehoek 19 juni 2018 om 22:17

Van Avermaat is een veel te dure renner
die alleen.klassiekers rijdt , en de meeste
ploegen gaan.voor ronderenners dat
is commercieel voor de sponsors veel aantrekkelijker.
Kijk maar hoe langzaam de gekte gaat toenemen in Nederland.voor.de TDF
Veel goeie Nederlandse renners gaan.deelnemen en de verwachtingen zijn
Hoog bij de supporters
De.media zal massaal uitrukken elke Nederlandse zender wil er bij zijn.in
Frankrijk.
Geen WK voetbal is hier ook debet aan.

Verweggistan 19 juni 2018 om 22:24

BMC schijnt fietsensponsor te worden bij DimensionData; alle Zwitsers kunnen dan daar mee naar toe.

Headlines

Materiaalzone

Populair