Van Aert verlengt contract: “Zeg het veldrijden nog geen vaarwel”

dinsdag 21 juni 2016 om 13:10
Van Aert verlengt contract: “Zeg het veldrijden nog geen vaarwel”

Foto: Rudie Ottens

Crelan-Vastgoedservice heeft het contract van Wout van Aert opengebroken en verlengd tot en met 2019. De huidige verbintenis van de wereldkampioen veldrijden liep nog tot eind 2018 door. “Ik heb het naar mijn zin bij het team en ben absoluut niet van plan om het veldrijden op korte termijn vaarwel te zeggen”, zegt de 21-jarige Belg in het persbericht.

“Er waren weinig struikelblokken tijdens de besprekingen”, zegt Van Aert, vorige maand nog winnaar van de proloog in de Baloise Belgium Tour. “Ik ben vooral blij dat de besprekingen rond zijn vóór het Belgisch kampioenschap van zondag.” Teammanagers Geert Vanhoof en Timmy Simons concluderen dat Van Aert een contractaanpassing verdiende. “Wout is Belgisch- en wereldkampioen en won alle regelmatigheidscriteria. Beter doen is dus onmogelijk.”

Op het BK hoopt Van Aert zondag hoge ogen te gooien, al is de afstand van 230 kilometer langer dan hij gewend is. “De afstand speelt in de kaart van toppers als Van Avermaet, Vanmarcke, Boonen, Gilbert en noem maar op. Anderzijds: 230 kilometer valt nog mee. Er zijn al kampioenschappen geweest waarin meer kilometers moesten worden afgewerkt. En ik heb toch flink getraind om die afstand aan te kunnen.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

polke 21 juni 2016 om 13:20

Als wout kampioen word zal hij toch sneller dan verwacht de weg op gaan . zo talend kan niet in het veld blijven .

Tokstar 21 juni 2016 om 13:28

Hij gaat gewoon mee doen. Vorig jaar knalde hij ook al diep in de finale mee!

Sebas 21 juni 2016 om 13:29

Kan iemand mij vertellen waarom je als Wout van Aert zijnde je contract, dat al tot eind 2018 loopt, zou willen verlengen tot eind 2019? De optie voor een vertrek naar de weg zal immers nog altijd van kracht zijn?

Marszzz 21 juni 2016 om 13:38

Een goede zaak voor het veldrijden. Naast Mathieu vdP blijft Wout voorlopig ook nog 100% in het veld. Ze kiezen zelf wat ze willen en daar valt alles voor te zeggen.

DeGroteMolen 21 juni 2016 om 13:42

Goed nieuws voor het veldrijden. De wegcarriere van WvA kan nog lang genoeg duren, pas 21.

Marszzz 21 juni 2016 om 13:50

@Sebas
Crelan zal Wout wel een goede verbetering hebben aangeboden, niet?
Het zou me niks verbazen als hij toch in het veld zal blijven hangen. In het veldrijden is hij (al) de top, en kan hij een meer dan goede boterham verdienen. Op de weg zal dat maar de vraag zijn.

koos1 21 juni 2016 om 13:58

Nieuw verbeterd contract en zal wel een optie in staan dat hij kan vertrekken als dat bv naar een WT ploeg is.

Vinokourov 21 juni 2016 om 14:21

Volgens mij kan op hij ieder moment in het seizoen naar een PCT of WT team vertrekken, omdat Crelan een CT team is.

Voorgeborchte 21 juni 2016 om 14:48

Zoals Vino al zegt wilt dit niet veel zeggen over al dan niet naar de weg gaan. Hij verbetert gewoon zijn situatie zo lang hij de stap niet zet. Het overstappen naar een WT team kan volgens mij inderdaad op elk moment volgens het reglement, en zelfs als dat niet het geval zou zijn komen de WT ploegen wel met een afkoopsom over de brug.

F e r o x 21 juni 2016 om 15:01

Waarom zou hij het niet doen, verlengen. Het papiertje is toch niets waard wanneer een professioneel team komt aankloppen en ondertussen verdient hij aanzienlijk meer geld.

Spinergy 21 juni 2016 om 16:25

Amai de Patrick maakt zijn grootspraak eens een keer niét waar.
Hulde aan Wout.

Eckhart 21 juni 2016 om 18:44

Hopelijk maakt hij zo vlug mogelijk de overstap naar de weg ipv te ploeteren in de modder. Zo’n klasbak

DeLuiaardVanLimburg 21 juni 2016 om 20:22

Wat verdiend zo’n veldrittopper nou eigenlijk t.o.v. Een gemiddeld wegrijder? Ongetwijfeld heeft hij potentie groot te worden, maar vooral nieuwsgierig hoe groot de financiële motivatie kan zijn..

Sebas 21 juni 2016 om 22:37

@ Marszzz

Tuurlijk, dat zal best .. Maar zit daar een marketingstrategie aan vast? Wordt bv een eventuele afkoopsom voor V Aert daardoor hoger?

oscarito1908 22 juni 2016 om 00:01

Startgelden zijn enorm in het Veldrijden. Voor de toppers dan. Dat verdien je niet als gemiddelde renner op de weg.

Headlines

Materiaalzone

Populair