Van Aert eindwinnaar in Denemarken: “Eigen verwachtingen overschreden”

zondag 5 augustus 2018 om 19:34
Van Aert eindwinnaar in Denemarken: “Eigen verwachtingen overschreden”

foto: Sirotti

In de slotrit van de PostNord Danmark Rundt zag Wout van Aert zijn leidende positie in het algemeen klassement niet meer in gevaar komen. Lachend kwam de wereldkampioen veldrijden in het peloton over de streep, waarmee hij zich verzekerde van eindwinst in de vijfdaagse ronde door Denemarken. “Het was fantastisch! Ik kwam hier met ambities naartoe, maar het winnen van het eindklassement heeft mijn eigen verwachtingen overschreden. Dat Tim Merlier vandaag ook nog eens wint, is een mooie bonus”, jubelt Van Aert op Twitter.


Voor Veranda’s Willems-Crelan was de PostNord Danmark Rundt een uiterst succesvolle ronde. Niet alleen won Van Aert het eindklassement, hij won ook nog eens een etappe. Ook ploegmaat Merlier deed het goed; hij won twee etappes en won de groene puntentrui.

Dit artikel delen:

10 Reacties

ah-ja 5 augustus 2018 om 19:36

Die Merlier vergooit zijn talent in het veld. Snapt hij dat zelf niet?

xistnc 5 augustus 2018 om 19:49

*overtroffen

Stablinksy 5 augustus 2018 om 19:52

Dit zegt toch wel wat over het niveau van het veldrijden. Van der Poel, Van Aert, Merlier en ook wel van der Haar.

EddyB1958 5 augustus 2018 om 20:06

Op de weg zie ik toch meer in Quinten Hermans,dan in Van der Haar.

Stablinksy 5 augustus 2018 om 20:26

Van der haar doet het toch ook niet slecht bij de profs. Hij eindigde in de Oberösterreichrundfahrt nooit buiten de top 10 en sloot af met een mooie 5e plek in de GC.

Mwielerfan 5 augustus 2018 om 21:01

Ober blabla of een echte koers met profs?

Stablinksy 5 augustus 2018 om 21:07

@Mwielerfan
Kan met niet voorstellen dat je een echte wielerfan bent, wat een gebrek aan respect voor de renners heb jij zeg. Te lang in de zon gezeten?

wielrenner 5 augustus 2018 om 22:04

Mooi gedaan, maar het was geen WT deelnemersveld hé

EddyB1958 5 augustus 2018 om 22:12

@Stablinksy,ik schat een ritzege en een tweede plaats in het GC de Ronde van Wallonië toch hoger in.
En vergeet niet dat ene Iserbyt,21 in oktober,in de Tour de la Mayenne, gewonnen door ene Van der Poel M,derde werd en het jongerenklassement won.
Maar ik hoop,dat we volgend crossseizoen terug een sterke Van der Haar mogen zien,want het vorige was niet veel soeps

zipp404 6 augustus 2018 om 06:55

Eddy, Van der Haar een van de weinige die de grote 2 in een rechtstreeks duel versloeg.