Van Aert bij Jumbo-Visma in aparte veldritstructuur

Door , woensdag 19 december 2018 om 18:15

foto: Photopress.be

De details moeten nog besproken worden. Dat is pas voor na Nieuwjaar. Maar Wout van Aert zal volgend veldritseizoen in een ander shirt rijden dan tijdens de zomer. “Uiteraard wordt hij ook in het veld gesteund vanuit het team”, vertelt Merijn Zeeman aan WielerFlits. “Maar er komt een aparte cross-structuur, die wellicht past binnen het opleidingsproject waar momenteel over gebrainstormd wordt.”


Sportdirecteur Merijn Zeeman bevestigt de geruchten die we al een tijdlang opvingen. Wout van Aert zal bij Jumbo-Visma in de wintermaanden in een aparte cross-structuur het veld induiken. Een beetje naar analogie met het vroegere Rabobank, met andere woorden. Of zoals Lars van der Haar bij Team Sunweb, een paar jaar geleden.

“Voor alle duidelijkheid, die plannen hebben nog geen definitieve vorm”, vertelt Zeeman. “Maar het zal wellicht die richting uitgaan: een combinatie van een opleidingsteam en een veldritstructuur. We zien echt wel het brede plaatje. We moeten jongeren op de fiets krijgen om zo in een nog bredere vijver te kunnen vissen. Momenteel wordt volop nagedacht hoe we dat praktisch gaan aanpakken.”

Ander shirt
Concreet betekent dit dat Van Aert in de winter in een ander shirt zal crossen. De kans is zeer reëel dat een aantal van Van Aerts huidige sponsors – waaronder Cibel – mee de oversteek maakt en zo op het truitje van Jumbo-Visma terechtkomt.  “Aan dat deel van het verhaal wordt momenteel achter de schermen gewerkt en is de verantwoordelijkheid van Richard Plugge”, aldus Zeeman nog. “Ik denk alleen sportief mee. Maar eerst willen we het wegteam helemaal in orde hebben. Dat veldritseizoen begint pas in september 2019.”

Ook blijft Van Aert in het veldrijden, ondanks zijn overstap naar Jumbo-Visma, het gezicht van Red Bull. Op de weg zal hij dezelfde helm dragen als zijn ploegmaats, in de winter wordt dat de helm waarmee hij ook nu in het veld rondfietst.

Dit artikel delen:

24 Reacties

Bas-r 19 december 2018 om 18:35

vanaertflits.be

Bart Wyns 20 december 2018 om 14:30

hahahaha ROTFL

Zal start-gelds-gewijs alvast een hogere bijdrage krijgen voor zijn wekelijkse column dan Nico Dick :)

Romāns Vainšteins 19 december 2018 om 19:24

Allemaal leuk wanneer het overal goed gaat maar meteen dubbel vervelend wanneer het tegenzit. Wat ik nog het opvallendst vind hieraan is dat, ongeacht hoe en wat dit wegseizoen verlopen gaat, er dus al de gesponsorde plicht geldt om sowieso weer in de blubber aan te treden > wel een station verder dan 'passie volgen' en mogelijk een hypotheek op je voorjaar 2020 bovendien.

Hoe meer van dit type nieuwtjes des te nieuwsgieriger ik wordt naar Teunissen's voorjaar over wie ik de afgelopen weken rond en nabij de 0 artikelen heb gelezen. Qua uitstraling etc blabla is het natuurlijk slechts een schaduw van de schim van de broer van van Aert maar als wielrenner zou hij goed in de buurt kunnen komen en wanneer dat gebeurt weet ik al wat het grote publiek gaat doen. Zo zijn die gasten.

tendam 19 december 2018 om 20:06

Het leek Van Aert dit voorjaar geen windeieren te leggen, dat veldrijden.

Ik heb hier toevallig laatst iets over Teunissen gelezen, dat hij bij Sunweb weinig vertrouwen voelde of zoiets. Ik denk trouwens niet dat hij het talent heeft van een Van Aert, ik schat Van der Hoorn wat dat betreft wat hoger in.

Mwielerfan 20 december 2018 om 00:32

Inderdaad vd hoorn heeft tenminste overwinningen op hoogste niveau al

Secondant 20 december 2018 om 02:50

Als je geintereseerd bent in Teunissen kan ik de podcast van De Rode Lantaarn aanraden. Die hadden anderhalve week geleden een uur lang een interview met Teunissen. Gratizszs op Spotify.

tdcbolide 19 december 2018 om 19:25

pffff die Van Aert lijkt me met al zijn sponsors ook niet de gemakkelijkste

kelderfan 19 december 2018 om 20:10

Het lijkt mij juist een goede zaak, dat 't team nadenkt, om naast 't wegwielrennen en schaatsen een opleidingsploeg/veldrijden een plek kan krijgen binnen de huidige structuur. Als dan Crelan mee gaat doen, dan kun je naast Wout nog een aantal veldrijders toevoegen, naast een opleidingstraject.

Bart Wyns 20 december 2018 om 14:35

Ze hebben geen andere keuze…

Om als UCI Cyclocross team erkend te worden hebben ze minimaal 3 elite met of zonder contract nodig gespreid over dames en heren elite.

Met Teunissen in het offroad team zijn ze al met twee en Stan Godrie zal ook nog wel een plaatsje krijgen in het team voor het seizoen 2019-2020.

Nu alleen nog even Sophie De Boer als dames elite toevoegen en dan hebben ze alvast weer even alle UCI regeltjes ingevuld…

Nico Dick 20 december 2018 om 15:17

@Bart
Tuurlijk hebben ze een andere keuze. Stybar rijdt straks ook in het veld, terwijl QS geen veldritstructuur heeft.

Turtlehead 19 december 2018 om 20:32

Klinkt nogal als ‘VanA. mag zijn zakken vullen’. Leuk voor die ploegmaats die hun ballen eraf rijden in het wegseizoen, om dan te zien dat hun kopman nog wat over heeft in de winter. Of een flinke blessure overhoudt aan dat privé-gesponsorde uitstapje.
Zoals RV hierboven al schrijft: leuk zolang het goed gaat…

Daarnaast sportief van nul en generlei waarde voor de toekomst van de wielersport, hooguit aardig als winters uithangbord voor Jumbo in België (waar de schaatsploeg uiteraard niet in beeld is).

Emergo 19 december 2018 om 20:51

Zo, even dat veldrijden in de hoek gesmeten als een vodje dat niet meetelt. Dan een portie zakkenvullen er over heen. Hoe zou je zo’n gerecht in de snackbar noemen ??

Sandervs76 19 december 2018 om 22:35

Laffe friet (zonder zout) met zuurvlees. Wordt lauw gegeten met een Red Bull erbij.

Bart Wyns 20 december 2018 om 14:37

@Emergo … een kapsalon, kan hij ondertussen ook nog dat blonde blesje verwijderen :)

Martin Bergstra 19 december 2018 om 20:59

Een portie graaien met een red Bull

Hensie 19 december 2018 om 21:35

*facepalm*

Al die berichtgeving over die Van Aert begint serieus een beetje sneue vormen aan nemen. Als die gast een scheet laat moet het al vermeld worden. Hou er eens mee op.

AlfredoBinda 19 december 2018 om 22:04

Het enige sneue is het steeds verder dalende niveau van de reacties hier op Wielerflits en de bijna obsessieve afkeer en afgunst jegens Van Aert bij een flink aantal mensen hier. Ook onder dit nieuwsbericht spuwt het merendeel weer één en al valse insinuaties en dingen die simpelweg niet waar zijn. Het lijkt er op dat die mensen óf simpelweg niet kunnen lezen, of het niet willen lezen.

oilsmoke 19 december 2018 om 23:07

Maar je neemt wel de moeite om het bericht te openen en er op te reageren?

*facepalm*

Col du Bramont 19 december 2018 om 22:46

Het enige wat ik concreet lees is dat van Aert in de winter met een afwijkend shirt rond gaat rijden, ik neem aan om plaats te bieden voor Vlaamse sponsors.
Dat zal bij de contractonderhandelingen wel afgedwongen zijn. Verder mag ie zijn RB helm dan ook dragen.
Ik lees niets over een veldrit structuur, lijkt me ook een loos begrip.

Jeff 19 december 2018 om 22:48

Mooi, een renner die sponsors aanbrengt en zo helpt bij de uitbouw van het team, het concept (verschillende sporttakken en zo heel het jaar in beeld) en zelfs de opzet van een Nederlands opleidingsteam. Lijkt me een win-win situatie.

Hopelijk komt Merlier op termijn aan boord van de veldrit-tak.

Thijs E 20 december 2018 om 00:09

Lijkt mij een prima oplossing. Jumbo en Visma krijgen een renner die in België een jaar lang in de schijnwerpers staat. De zichtbaarheid in de winter betalen de subsponsors, camper en mechaniekers erbij en klaar. Kan Teunissen mooi een paar Brico of SP crossen meedoen.

Zomer 2020 eens kijken wat het resultaat van 2 voorjaarscampagnes was en dan kiezen voor wel/niet crossen.

Marszzz 20 december 2018 om 08:19

Wout Van Aert niet crossen? Laten we het niet hopen.

chasse patat 20 december 2018 om 12:58

Veldritstructuur=in allerlei moeilijke bochten wringen

EddyB1958 20 december 2018 om 15:11

10 Jumbo’s tegen 300 Colruyt … Niet waar Jeff

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.