Valverde voert Movistar-armada aan tijdens Amstel Gold Race

donderdag 18 april 2019 om 11:22
Valverde voert Movistar-armada aan tijdens Amstel Gold Race

foto: Cor Vos

Movistar heeft haar selectie voor de Amstel Gold Race ingeleverd. Niet geheel verrassend wordt wereldkampioen Alejandro Valverde de spits voor de Spaanse wielerformatie tijdens de eerste der Ardennenklassiekers.


De Amstel Gold Race is een zeldzaam hiaat op het palmares van de bijna 39-jarige wereldkampioen. De Spaanse alleskunner eindigde in 2008 als derde, in 2013 en 2015 werd hij tweede. Afgelopen jaar moest hij genoegen nemen met de vijfde plaats.

Lukt het tijdens zijn twaalfde deelname aan de Limburgse heuvelkoers wel? Het parcours van de Amstel Gold Race, met de vele nijdige beklimmingen onderweg, moet hem in ieder geval wel liggen. Daarom stelt Movistar andermaal heel de selectie in dienst van El Imbatido.

Selectie Movistar voor Amstel Gold Race (21 april)
flag-es Alejandro Valverde
flag-cr Andrey Amador
flag-es Carlos Barbero
flag-co Carlos Betancur
flag-es Jaime Castrillo
flag-es Imanol Erviti
flag-es Carlos Verona

Dit artikel delen:

14 Reacties

Poeksel 18 april 2019 om 11:29

Betancur is in de winning mood. Benieuwd wat hij zondag kan!

tdcbolide 18 april 2019 om 11:41

een Roelandts of Bennati lijkt mij een nuttigere pion dan pakweg Verona of Barbero

elander 18 april 2019 om 12:07

Mmm, hoe Roelandts dit jaar rond rijdt, die was echt nergens in ‘zijn’ Vlaamse klassiekers.

josi 18 april 2019 om 12:00

Nooit geweten dat de AGR een Ardennenklassieker is.

nickdt 18 april 2019 om 12:03

Net zoals PR onder de Vlaamse klassiekers wordt geschaard, wordt de AGR onder Ardennenklassieker geschaard.

hartstikkebedankt 18 april 2019 om 12:54

Daarom is het ook beter om de termen kasseiklassiekers en heuvelklassiekers aan te houden

Hollow Knight 18 april 2019 om 13:24

Parijs-Roubaix vindt plaats in het historische Vlaanderen dus dat wordt terecht een Vlaamse klassieker genoemd.

Mwielerfan 18 april 2019 om 13:51

Behalve dat de heuveltjes in Vlaanderen altijd beslissend zijn. Sinds de omloop is misvormd is alleen Roubaix nog vlak in de finale

wilbertdh 18 april 2019 om 14:40

De Limburgse heuvels zijn een uitloper van de Ardennen. Geografisch dus niet onjuist.

Viktrodriguez 18 april 2019 om 16:59

Nou ja, AGR is toch ook al jaren onderdeel van het (Ardense) Drieluik met de WP en LBL? Daarnaast is het ook wat Wilbert zegt, Zuid-Limburg is qua heuvels een uitloper van de Ardennen, terwijl Luik en Maastricht ook nog eens op een steenworp afstand van elkaar liggen.

Er zit parcourstechnisch mijns inziens ook meer verschil tussen Roubaix en de Vlaamse koersen dan AGR vs het Waalse duo. PR heeft totaal andere type kasseien dan de Vlaamse wedstrijden en het praktisch volledig vlak is.

Djoop 18 april 2019 om 16:26

@WF; Kunnen we voorbeschouwing van AGR iets naar voren halen? Ik rijd morgen naar het butenland en dan kan ik mijn poule niet meer aanpassen. :-)

Viktrodriguez 18 april 2019 om 17:01

AGR lijkt me bij uitstek juist zo’n race waar je geen voorbeschouwing voor nodig hebt. Te groot, te bekend.

Zjoske 18 april 2019 om 17:13

Want in het buitenland hebben ze geen internet?

ikbenprocycling 18 april 2019 om 16:53

Movistar Armada: Mooi gezegd WF.

Gaat Valverde’s aspiratie ook tot zinken worden gebracht ?