Valverde tekent bij tot en met 2019

Valverde tekent bij tot en met 2019

foto: Sirotti

donderdag 20 oktober 2016 om 09:37

Alejandro Valverde blijft ook de komende drie seizoenen bij Movistar. De 36-jarige Spanjaard heeft zijn contract bij het team van Eusebio Unzué met drie seizoenen verlengd. Het was al bekendgemaakt dat hij zou blijven, maar nu heeft El Imbatido zelf de duur van de verbintenis geopenbaard.

Liefhebber
Valverde is een liefhebber van de sport en wil niet van stoppen weten. Dat zet hij kracht bij met zijn nieuwe contract. “Nu is het officieel. Ik ben erg blij dat ik de komende drie seizoen bij mijn Movistar-familie mag blijven. In ieder geval tot en met 2019”, schrijft de Spanjaard op Twitter. Valverde geldt als een van de beste wielrenners na de milleniumwissel, met onder meer de eindzege in de Vuelta a España van 2009, het eindpodium in zowel de Tour de France als de Giro d’Italia en legio overwinningen in diverse klassiekers en monumenten. Tevens won hij al vier bronzen en twee zilveren medailles op verschillende wereldkampioenschappen. Ook Nairo Quintana blijft tot en met 2019 verbonden aan Movistar.

Dit artikel delen:

51 Reacties

Scotty 20 oktober 2016 om 09:41

Haha, die weet van geen ophouden. Mooi hoor. Ik verwacht dat hij volgend jaar ook nog wel een zeer hoog niveau kan halen. Daarna zal het vanzelf wel wat minder worden. Maar met een wat kleiner programma, blijft hij natuurlijk altijd iemand om rekening mee te houden.

dumoman 20 oktober 2016 om 09:43

Echt heel jammer en ik schrijf dit omdat ik ook een liefhebber ben……

OscarV 20 oktober 2016 om 09:44

In 2019 is hij 39….
Dat lijf moet toch een keer zeggen dat het genoeg is?

Culnamo 20 oktober 2016 om 09:52

Er zijn mensen die in hun veertigste nog klassementen en kampioenschappen winnen.

elrio 20 oktober 2016 om 09:52

Het is jammer voor de talenten bij Movistar. Door de status en zijn staat van dienst zal hij bijna in elke wedstrijd die hij start de kopman zijn en die plek ook opeisen. Daardoor zullen talenten zoals Fernandez minder kansen krijgen en misschien wel naar andere ploegen gaan (zie Izagirre, hoewel dat ook door geld zal zijn ingegeven). Maar als je kijkt hoe hij dit jaar gereden heeft is er wat dat betreft geen reden om voorlopig te stoppen.

Wollos 20 oktober 2016 om 09:54

Fantastisch nieuws voor eenieder die van wielrennen houdt!

Fast Freddy 20 oktober 2016 om 10:16

Slecht nieuws voor eenieder die van wielrennen houdt…

Luca Quasi 20 oktober 2016 om 10:19

Mooi, wat een koning!

Eddy 20 oktober 2016 om 10:31

Wat zou hij per jaar nou doen? 1 a 1,5 miljoen? Of meer?

denistel 20 oktober 2016 om 10:39

prachtig nieuws vind ik zie hem graag koersen verzaakt nooit en zijn jongere ploeggenoten kunnen alleen maar van hem leren toch.

Piet Lut 20 oktober 2016 om 10:48

Prachtige renner. Een van de beste renners van de wielergeschiedenis.

En begin niet over doping want dan kunnen we Eddy Merckx (en andere grootheden) ook meteen van zijn toren gooien

Orakel 20 oktober 2016 om 10:52

Wat Valverde van zijn lichaam vergt is niet gezond. Als hij zo blijft koersen dan valt hij nog eens om tijdens een training of wedstrijd. Er lijkt niemand te zijn die hem tegen zichzelf in bescherming neemt…

AWestie 20 oktober 2016 om 11:02

Hoe veel haar zal hij dan nog hebben?

ikbenprocycling 20 oktober 2016 om 11:02

Per saldo toch mooi nieuws. Vind het leuk als oudere garde nog meedoet ipv alleen jonge puppies. Dat is een leuker aspect bij het vrouwenwielrennen, rensters omstreeks de 40 doen daar gewoon normaal mee voor podia; worden nog niet semi-belachelijk gemaakt als bijna-rollator-bejaarden in koerscommentaar (Ducrot bijv. strontvervelend herhalend: “die kerel is maar liefst 35!!)

Rikkert 20 oktober 2016 om 11:04

Tsjah nog altijd één van de beste renners van het moment. Maar je blijft altijd je twijfels houden bij Valverde… Het is voor Movistar in ieder geval garantie voor de nodige overwinningen de komende jaren.

robotour 20 oktober 2016 om 11:05

Dit moet toch gaan knagen bij Purito;)

Eddy 20 oktober 2016 om 11:05

Diezelfde twijfels gewoon bij iedereen in het peleton hebben Rikkert. Kun je nooit teleurgesteld worden.

Japsie 20 oktober 2016 om 11:06

Mooi nieuws, nog enkele jaren genieten van een van de meest getalenteerde en veelzijdige renners van de afgelopen 20 jaar :)

NumberSeventeen 20 oktober 2016 om 11:13

Valverde is de enige renner die een maand of 8 lang kan pieken. Zolang dat mogelijk is gaat hij inderdaad niet stoppen.

LutsenkoFan 20 oktober 2016 om 11:16

Prachtrenner, en vooral dit jaar vond ik hem erg relaxed overkomen. Ging ook veel meer in de aanval dan voorheen. Heeft een paar solo overwinningen door al vrij vroeg te demarreren en in de Tour van dit jaar was hij misschien wel de meest aanvallende favoriet.

sudlowe 20 oktober 2016 om 11:19

Als je dit het slechtste nieuws van het seizoen vindt dan heb je niet het afgelopen seizoen gevolgd.

limburgia 20 oktober 2016 om 11:20

Valverde is nog echt een grote klasbak zoals die renners
van vroeger . Merkx etc.
Prachtige coureur , prachtige erelijst . Zulke renners worden helaas
te weinig gemaakt .

Romāns Vainšteins 20 oktober 2016 om 11:21

De emmer is vol, het besef dringt door, ik heb geen zin meer in Valverde.. Verder geen oordelen of analyses blablabla maar gewoon zat ervan, kappen ermee, wegwezen, tijd voor anderen, lekker de wagen in, niet meer fietsen, eindelijk eens ophouden.

robotour 20 oktober 2016 om 11:35

@RV Waarom ? Zolang er geen nieuwe / jongere uitvoering van Valverde is, laat Valverde nog lekker een paar jaartjes fietsen als hij zo blijft presteren als dit seizoen.
Hetzelfde geldt voor Contador. Dit houdt het topwielrennen nog een beetje boeiend;)

Spinergy 20 oktober 2016 om 11:41

ach hij heeft 2 seizoenen gemist dus dit kan er nog wel bij… ondanks zijn verleden vind ik het een topcoureur..

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair