Valpartij houdt Matej Mohoric uit openingsweekend

donderdag 28 februari 2019 om 22:32
Valpartij houdt Matej Mohoric uit openingsweekend

foto: Cor Vos (archiefbeeld)

Matej Mohorič verschijnt toch niet aan het vertrek van Omloop Het Nieuwsblad en Kuurne-Brussel-Kuurne. De Sloveen van Bahrain Merida kwam vandaag ten val tijdens een trainingsrit en blijft daardoor noodgedwongen aan de kant dit weekend.


Mohorič kampt met diepe snijwonden en verwondingen aan de knie en kreeg daarvoor meerdere hechtingen, meldde zijn ploeg nog. Voor het eerst in zijn loopbaan stonden beide koersen op het programma van de nog jonge Sloveen (24), die in 2012 wereldkampioen bij de junioren werd.

Vorig jaar beleefde hij een echte doorbraak met onder meer ritwinst in de Giro d’Italia en eindzeges in de Binck Bank Tour en de Deutschland Tour.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Dolledriesoldebroek 28 februari 2019 om 22:44

Zonde! Was benieuwd hoe hij zou presteren dit voorjaar! Dan maar wat later in vlaanderen zijn kunsten vertonen

Romāns Vainšteins 28 februari 2019 om 22:59

Sjongejonge.. Hoe heeft hij specifiek zo zijn knie kunnen vermoeren ? Op een tuinhekje gespiest of zo ?

EddyB1958 28 februari 2019 om 23:23

Nu moet ik op zoek naar een nieuwe favoriet.

Brabander 1 maart 2019 om 01:04

Ai. Daar had ik veel van verwacht dit voorjaar. Benieuwd of het alleen bij dit weekendje blijft. De Strade komen er ook al aan volgende week. Dat moet hem ook liggen

KimJungPoels 1 maart 2019 om 06:58

Enorm zonde, was erg leuk geweest om te zien wat hij kon. Vooral in de Omloop.

Titaantje 1 maart 2019 om 07:52

Tsja. Als je in de training zonder een peloton rond je al valt….
Goede coureur maar ik verwachtte er niet direct veel van door zijn gebrek aan klassiekerervaring en parcours kennis

KimJungPoels 1 maart 2019 om 08:54

Hij is gevallen tijdens een trainingsrit in Slovenië, dus met kasseien zal het niet veel te maken hebben gehad.

Serse Coppi 1 maart 2019 om 09:24

Haha, Titaantje, wat een uitspraken…

Romāns Vainšteins 1 maart 2019 om 10:01

Mwroah.

Mohoric zit op Sagan-niveau qua sturen en trucjes. Die is waarschijnlijk iets te driest geweest ergens

Jean Dumas 1 maart 2019 om 11:51

De Binck Bank-slotronde gaat over dezelfde wegen als de finale van de Omloop hoor.

Random wielerliefhebber. 1 maart 2019 om 16:26

Mohoric is een van de meest vaardige renners op de fiets als je kijkt naar zijn daalkunsten, persoonlijke haat ofzo?

ivo001 1 maart 2019 om 08:32

Zonde!
Hopen dat hij voor de Strade Bianchi hersteld is, werd daar vorig jaar toch al 11e.