UAE-manager Gianetti: “Nee, Tadej is niet ziek. Jumbo-Visma heeft iets ongelooflijks gedaan”
© Cor Vos
Nico Dick
donderdag 14 juli 2022 om 16:00

UAE-manager Gianetti: “Nee, Tadej is niet ziek. Jumbo-Visma heeft iets ongelooflijks gedaan”

Interview Een hongerklop? Covid? Ziek? Overmoed? “Niets van dat alles”, zegt UAE-teammanager Mauro Gianetti over de voor ons onverwachte en plotse inzinking van zijn kopman Tadej Pogacar. “Er is deze week wat stress in de ploeg geslopen. Maar vooral, dit is het resultaat van het sloopwerk van Jumbo-Visma. Zij hebben iets uitzonderlijks gedaan.”

De nieuwe edtie van RIDE Magazine is nu verkrijgbaar! Onze nieuwe 188 pagina’s dikke voorjaars-editie staat vol met schitterende wielerverhalen over o.a. Mathieu van der Poel, Lotte Kopecky, Demi Vollering, Sepp Kuss en Matej Mohoric. Verzeker je van jouw exemplaar en bestel hem nu online voor slechts € 9,95. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang 20% korting!

“Tadej was bijzonder goed op de Galibier”, begon Gianetti zijn verhaal. “Daar heeft hij veel energie verbruikt, zich misschien iets te veel geforceerd. Maar hij moest nu eenmaal beslissingen nemen. Hij wilde daar enkele tegenstanders uitschakelen. Dat leek ook te gaan lukken, maar er kwam een pak renners terug in de afdaling.”

Over zijn ploeg was Gianetti overigens niet ontevreden. “Niet vergeten dat we intussen flink gedecimeerd zijn door het uitvallen van Bennett en Laengen. Maar Pogacar had toch nog Majka aan zijn zijde op de slotklim. Het grootste probleem was natuurlijk dat Tadej zelf te veel energie had verbruikt op de Télégraphe en de Galibier en dat heeft hij in de laatste vijf kilometer cash betaald.”

Perfect in conditie
Gianetti spreekt over een te verwachten scenario. “Alle credits voor Jumbo-Visma. Ze hebben een sterk team. Ze droegen eerder in de Tour ook al de trui (met Van Aert, red). We wisten dat ze niet gingen wachten tot in de slotweek om ons aan te vallen. Het team heeft vandaag een geweldige wielerpagina geschreven. Spektakel, tactisch goed uitgevoerd.”

Dat hij bij zijn kopman nog geen ziekteverschijnselen heeft gezien, zegt Gianetti nog. “Tadej is perfect in conditie. Anders had hij ook niet zoveel aanvallen kunnen pareren op de Galibier. We gaan hout vasthouden, maar er zijn absoluut ook geen symptomen van Covid. Hij had onderweg ook geen hongerklop. Nee, dit is de verdienste van Vingegaard en zijn ploegmaats.”

Een lijdende Tadej Pogacar –  foto: © Cor Vos

“Er is de voorbije dagen wel wat stress in de ploeg geslopen”, geeft Gianetti toe. “Het was niet simpel. Tadej reed al een aantal dagen in het geel, wat extra druk oplevert. Er zijn ook de verplichte persconferenties achteraf, het late aankomen in het hotel ook. Tel daar de positieve Covid-gevallen van Bennett en Laengen bij, de extra maatregelen die we moesten nemen om renners in het hotel te isoleren, elke dag iedereen testen.”

Alpe d’Huez
“Dat is niet evident.  En dan missen we ook nog Marc Hirschi, want die is niet in vorm”, voegt Gianetti nog toe. “Eigenlijk hebben we op die manier drie renners minder. Dat weegt op de schouders van de rest.”

En dat minder sterke team tegenover een Jumbo-Visma waarin iedereen in topvorm is, kan Pogacar ook de komende anderhalve week nog parten spelen, beseft Gianetti. Toch gooit hij – en vooral zijn kopman – de handdoek niet. “Er komt nog veel. Te beginnen met morgen (donderdag, red). Dat wordt opnieuw een zware klus met een iconische finish (Alpe d’Huez, red). We gaan ervan genieten. We krijgen sowieso spektakel en uiteraard zou ik niets liever zien dat dat Tadej daarvoor zorgt”, besluit hij met een knipoog.

RIDE Magazine
72 Reacties
Sorteer op:
14 juli 2022 09:43
‘We gaan hout vasthouden‘

Oei, onverwachte tactiek!

Overigens mager wat mij betreft wel eens flink gesneden worden in die gele plichtplegingen etc. Waarom elke dag een paar uur later terwijl de interviews 90% van de tijd helemaal nergens over gaan?
    14 juli 2022 09:47
    Had eerder gerekend op een konijnenpootje.
    14 juli 2022 09:59
    Daarom ook de gele trui weggeven zo vroeg in de tour dat gaat jumbo waarschijnlijk ook wel doen deze week
    14 juli 2022 10:09
    Weggeven aan wie, Thomas, Pogi? Een vluchter 20 min geven?
    Super idee
    14 juli 2022 10:48
    90% Van de reacties op wielerflits snijden ook geen hout. Toch zijn ze er.
    14 juli 2022 12:06
    De trui weggeven aan Pidcock, Kruijswijk, Roglic, Barguil of Jungels?
    Zou interessant zijn.
    14 juli 2022 13:26
    Krist, horen die van jou bij de 90% of de 10%
    14 juli 2022 15:26
    Eindelijk zelfkennis!
    14 juli 2022 16:36
    ‘We gaan hout vasthouden‘
    Ongetwijfeld een verkeerde vertaling van "on touche du bois, mais..." (we moeten het afkloppen, maar...")
14 juli 2022 09:44
Simon Yates heeft jaren geleden in de Giro ook de tol betaald voor teveel inspanningen in het begin. Pogacar had al die sprintjes niet moeten trekken denk ik.
En het geel moeten weggeven in etappe 8.
    14 juli 2022 09:47
    Pogi had vooral gisteren Roglic moeten laten rijden en er met zijn ploeg rustig achteraan kachelen. Die inschattingsfout is de fatale en dat mag Gianetti & co zichzelf aanrekenen ook.
    14 juli 2022 10:01
    dat is achteraf heel makkelijk praten Romans.
    Roglic stond op twee minuten wat niet heel veel is. Naar zijn echte vormpeil was het op dat moment toch wat gissen. Hem laten rijden was echt een heel groot risico.
    14 juli 2022 10:05
    Probleem was een beetje dat Wout er voor zat. Bergop laat je hem misschien een minuut wegrijden, maar in de afdaling van de Galibier zou daar misschien nog flink wat tijd bij komen door de renner die half mens en half brommer is.

    En dan kun je gokken op een slechter vormpeil van Roglic, maar dat is wel een stuk makkelijker met de wijsheid achteraf.
    14 juli 2022 10:07
    Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Als je er 1 moest laten lopen is dat Roglic.
    Wat wel zo is is dat het op dat specifieke moment duister was in hoeverre die UAE’s nog zouden terugkomen, ik denk dat dat de reden was dat Pogi het bijeen wilde houden.
    14 juli 2022 10:15
    @Gijsbert
    Helemaal correct. Zonder WVA die daarvoor reed, had Gianetti waarschijnlijk veel minder gevaar gezien in de uitvallen van Roglic.
    Na WVA's waanzinnige, door sommigen dom genoemde solo in de rit naar Longwy, zag je hoe Gianetti WVA kwam feliciteren met zijn prestatie. Kan me voorstellen dat Gianetti gisteren het risico niet wou lopen om WVA en Roglic een 75%/25% koppeltijdrit te laten rijden. The rest is history.
    14 juli 2022 10:26
    Rog naar Van Aert laten rijden en Vingegaard en co rustig op de bagagedrager van Pogi solo. Das meer dan een gouden loper uitrollen.
    14 juli 2022 10:32
    Kijk, alles is achteraf natuurlijk. Mocht pogi nog soler maijka mcnulty in steun hebben kan je zeker wel roglic en van aert met een bepaalde marge achtervolgen. Ik denk echt dat UAE op het moment van om-en-ommen niet helder had waar de verschillende teammaats uithingen. Dat allemaal veroorzaakt door die putsch met, de wederom uitstekende, Laporte.

    Jumbo is wel extreem goed dit jaar. Kuss zal vast in de Pyreneeen ineens de laatste man zijn, geheel de lijn van zijn soortgenoot Poels volgend.
    14 juli 2022 10:38
    Na de top van de Télégraph had Pogacar zich niet druk moeten maken om Roglic en Laporte. Laporte zou er toch wel afgaan op de Galibier en Roglic zou dan in een chasse patate beland zijn, Van Aert reed nog immers meer dan 5 minuten voor hem. Vingegaard zou op de Galibier wel wat geprobeerd hebben, maar sloopwerk had niet plaatsgevonden met Majka en Soler in steun voor Pogacar.
    14 juli 2022 10:46
    #Romans whaha
    Ik denk dat UAE van geluk mag spreken dat jij geen ploegleider bent.
    #Bordeline?

    Volgens mij deed Pogacar niet zoveel verkeerd en alleen Vindegaard kon hem volgen..
    In mijn ogen was er helemaal niks aan de hand tot aan de laatste 5km, te weinig gegeten, gedronken, de hoogte, mindere dag of toch beginnende Covid?
    Het kwam allemaal samen.

    Ik hoop voor iedereen behalve Jumbo Visma natuurlijk dat de Tour nog wat spanning op gaat leveren.
    Gisteravond de komende ritten nog even bekeken en dat is veel spek naar het bek van Pogacar.
    Hij is normaal gesproken de beste, maar moet nog wel 3 min goedmaken op Vindegaard om veilig te zijn.
    14 juli 2022 10:48
    Aja daar komt Joop even piepen die de afgelopen dagen panisch iedereen aan het uitlachen was die durfde te stellen dat Vingegaard een goede kans maakte tegen Pogi.

    Pogi heeft gisteren buitengewoon attent en proactief gereden, dat is een essentieel onderdeel van zijn latere inzinking geweest.

    Ik heb ook naar de ritten gekeken en vandaag is er een waar Vingegaard opnieuw tijd nemen kan.
    14 juli 2022 11:42
    Het vuur smeden als het (te) heet is. Pogacar nu op de pijnbank testen. Lullig misschien voor de spanning, de kijker, maar wellicht niet onverstandig. Zitten nu in de winning mood.
14 juli 2022 09:47
Ze zijn verrassend relaxed na deze nederlaag. Dat maakt we wat nerveus.

Al zou je zeggen dat als het geen hongerklop was je niet in 1 dag van 3 min verlies naar winnen kunt gaan.
    14 juli 2022 09:49
    Dat kan gewoon makkelijk en is ook de reden waarom dat ‘zo en zolang domineren!’ geblaat rij vervelend is. Nagenoeg elke renner laat op zo’n breekmoment helemaal looen en pakt 10 minuten. Pogi is dermate goed dat het bij hem niet eens 3 is.
    14 juli 2022 10:42
    En echte hongerklop/inzitting kan je zo 10 minuten kosten in een bergrit als deze.
    14 juli 2022 10:58
    Nerveus op een goede manier, hoop ik dan.. We kunnen uitkijken naar nog anderhalve week oorlog tussen Pogi en TJV.. En nog een aantal gehaaide outsiders.. Hoe vaak maak je zoiets mee in de Tour?
    14 juli 2022 10:59
    Volgens mij ging Vindegaard bij 4.5 km nog te gaan in de aanval.
    Het tempo verschil is immens groot met de achterstand op de finish.
    Zoveel tijd pakken op je grootste concurrent dat is meer als wegrijden.

    Geluk dat Pogacar niet eerder knakte want dan waren zijn kansen mogelijk nihil geweest om de Tour te winnen.

    Volgens mij wil iedereen zo'n Tour de France zien waar de grote favoriet op achterstand staan en Pogacar het duidelijk nog niet op wil geven.
    Ik gun Pogacar zijn 3de Tour zege (Uniek talent, geniet van zijn style)
    Vindegaard tsja hij is nooit super goed geweest, sinds vorig jaar behoort hij tot de top.
    Daarvoor was het allemaal 3 stappen minder.
    14 juli 2022 11:04
    Waarom zeg je niet wat je wil zeggen Joop?
    14 juli 2022 11:17
    Nu liggen de druk, controle en plichtplegingen bij JV wat ook beter voor UAE uitkomt met een verzwakt team. Pogacar heeft wat teveel gedaan op grote hoogte en kan nu nieuwe kansen gaan benutten.
14 juli 2022 09:56
Wanneer ze wisten dat ze iets op de Galibier gingen proberen, dan hebben ze daar als ploeg tactisch rampzalig op ingespeeld. Ze weten dat ze een kopman hebben die een zenuwpees kan zijn en dat ze dat door een goed plan moeten indammen. Ze hadden Pogacar moeten laten vertrouwen op de goede klimploeg die hij hier heeft meegekregen. Zelf had hij enkel op Vingegaard hoeven letten.

Nu springt hij (met nog drie goede knechten erbij en nog twee uur te gaan) als een kip zonder kop achter Roglic aan, waardoor hij een groep creëert waarin hij geïsoleerd zit tegenover Laporte, Roglic en Vingegaard. De ploegleiding weet hem daar ook niet rustig te krijgen (misschien ook in paniek). Vervolgens verliest hij mogelijk de Tour door op het vlakke weer vol achter Roglic aan te gaan. Die laatste deed door kamikaze inspanningen die Pogacar rustig had kunnen laten gaan, met die drie knechten nog vlak achter hem.
    14 juli 2022 10:05
    Makkelijk achteraf. Op de Galibier leek Roglic weer helemaal terug op niveau. Dan laat je die niet rijden en terug komen. Achteraf bleek Roglic toch over de limiet te zijn gegaan en is het makkelijk praten en had hij hem beter kunnen laten rijden.

    @Roman

    Dat is zeker niet normaal. Heb je dat ooit al eens eerder gezien. En dan bedoel ik bij renners die niet daarna gepakt zijn zoals Landis.

    Froome Giro was ook niet dag ervoor naar de kloten. En dag erna was ook tactisch goed van hem en tactisch blunderen van Tom.
    14 juli 2022 10:32
    Met de aanvallen van Vingegaard en Roglic zat Pogacar al geïsoleerd. Majka en Soler zaten er achter. Risico was te groot om Roglic naar Van Aert te laten rijden.
    14 juli 2022 13:08
    Roglic had al een stevige achterstand en gaat op dik 60km van het einde voor het eerst aanvallen. Zo'n aanval moet je gewoon met de ploeg controleren. Dat is geen achteraf gepraat.

    Pogacar zat niet geïsoleerd toen Roglic op de top van de Telegraphe ging aanvallen. Dat zat hij pas toen hij besloot zelf mee te springen. Dat dat het gevolg ging zijn van die keuze hadden ze vooraf kunnen bedenken.

    Toen vervolgens Jumbo bleef aanvallen was het helemaal zaak om dan maar voor het wiel van Vingegaard te kiezen en Roglic te laten gaan. De drie knechten zaten er toen nog vlak achter en hadden Roglic uitstekend binnen schot kunnen houden.

    Pogacar verschiet daar in die aanvallen van Roglic nu cruciale pijlen, die hij nooit had moeten gebruiken. Wat mij betreft een duidelijke blunder van de ploegleiding.
    14 juli 2022 13:19
    Als Roglic echt weer helemaal terug op niveau was en hij komt bij van Aert kunnen het minuten worden. Als Roglic en daar leek het op weer zo goed was , dan rijden Pogi zijn knechten dat niet dicht. Dan moet hij zelf met Vingegaard in zijn wiel en werd hij waarschijnlijk ook gekraakt!

    Dan riep iedereen van een tactische blunder om Roglic te laten gaan.
    14 juli 2022 13:39
    Dat zouden geen minuten worden, aangezien Roglic de Galibier helemaal zelf had moeten doen of in het tempo van Van Aert.

    In het eerste geval zou Van Aert hem naar de slotklim toe wellicht aan een extra minuut hebben geholpen, maar was de solo verder zo lang dat je mag verwachten dat McNulty, Soler en Majka (laatste twee waren gisteren gewoon goed) Pogacar tot de laatste kilometers binnen een veilige marge hadden gehouden.

    In het tweede geval zal Roglic minder uitlopen op de klim en Van Aert minder verschil maken in de vallei, maar was Roglic frisser geweest. Ook dan zou minuten echter heel onrealistisch zijn.
14 juli 2022 09:56
Ik vind het heerlijk hoe Jumbo UAE heeft gekraakt. Maar vind het ook heerlijk hoe strijdvaardig UAE blijft. We hebben de meest unieke wieler generatie ooit, genieten!
    14 juli 2022 10:37
    Klopt, tot de nok toe vol afgeladen met ketonen en andere 'voedingssupplementen' en doktersrecepten. Ok, het wielrennen evolueert, maar elke tijd heeft z'n gouden generatie. Niets nieuws onder de zon
    14 juli 2022 11:02
    Daar sluit ik mij bij aan, de wielersport en vele andere sporten zijn geen broodje pindakaas.

    Wel denk ik dat er nog veel valt te winnen op het gebied van het consumeren van vlees.
    "Melk is goed voor elk verhaal"
    14 juli 2022 13:28
    Geen touw aan vast te knopen Joop
14 juli 2022 09:57
Mooi en open interview! Zo ontzettend veel zin in de etappe vandaag..

Wel vreemd dat Meintjes nergens genoemd wordt in dit interview.
    14 juli 2022 12:13
    Ik sproei door jou mijn beeldscherm eronder. Foei!!!
14 juli 2022 10:03
Als ik zijn uitleg lees is het des te vreemder dat ze de gele trui niet eerder weggaven aan een lange vlucht.
Daarnaast zou ik Pogacar zijnde toch eisen dat Almeida meegaat naar de tour. Desnoods een combinatie Giro/Tour waarbij hij in de giro zijn eigen kans mag gaan.
    14 juli 2022 10:08
    Ach prima ploeg toch. Bennet in het geel zwart hoorde ook bij laatste 2 knechten bergop. Als die niet er uit moet hebben ze toch een prima ploeg bergop. Almeida rijdt hier vermoedelijk ook niet bij de beste 5 a 6 en ben je nog steeds zwakker dan Jumbo en Ineos normaal gesproken.
    14 juli 2022 10:58
    Het probleem was toch echt het uitvallen van Trentin vlak voor de tour. Konden ze weten dat Hirschi niet in vorm is/half geblesseerd? Dat lijkt mij de fout. Er waren uiteraard alternatieven mogelijk die qua naam minder zijn, maar qua presentatie waarschijnlijk beter.
14 juli 2022 10:04
Prima reactie, credits naar jumbo maar toch even alles relativeren. Parijs is nog ver en pogi gaat nog van zich laten horen
    14 juli 2022 10:40
    Met z'n benen hopelijk. Maar idd, wordt anders saai want Parijs is nog ver.
14 juli 2022 10:12
TJV heeft Pogacar vakkundig afgemat. Gedurfd spel; gekokt en gewonnen. Stel dat Pogacar niet gekraakt zou hebben, dan zouden ze hun pion Roglic hebben verloren. Zo blijkt maar weer dat tactiek zo goed is als je benen. Een fraai schouwspel was het.

Wellicht heeft Pogacar zich inderdaad, net als Yates ooit, opgebrand in de eerste 10 dagen. Hij heeft ook veel zelf op moeten knappen. Dat ging lange tijd goed, nu was wellicht de kaars opgebrand. Maar als er niks van ziekte of hongerklop is, dan lijkt het me niet waarschijnlijk dat het vandaag anders is.
14 juli 2022 10:17
UAE heeft toch behoorlijk wat fouten gemaakt deze Tour en ook in de aanloop. Waar Jumbo elf renners klaar had staan om in topvorm aan de Tour te beginnen, moesten ze bij UAE improviseren en een Hirschi meenemen die niet in vorm is. Dan gaan ze vervolgens weigeren de gele trui af te staan met een gedecimeerde ploeg en mag Pogacar bovenop alle ceremonies zich ook nog eens dagelijks flink inspannen in sprintjes heuvelop en zelfs een aanval op de kasseien. Alsof ze niets geleerd hebben van de Giro van Simon Yates en niet weten dat de Tour drie weken duurt. Het komt allemaal weinig doordacht over.
14 juli 2022 10:19
In alle eerlijkheid ben ik geneigd hier niks van te geloven. We horen veel vaker van renners en ploegleiders dat ze goed in vorm zijn terwijl ze er vervolgens doorheen zakken met 'toch wel ziekte of blessure (denk aan MAL in de giro)'. Pogi zei maandag ook 2 dingen (met covid naar huis en gele trui niet weggeven) en voor beide uitspraken hebben ze het tegenovergestelde gedaan (geval Majka en een poging Kämna de gele trui te geven). Ergens in de nabije toekomst horen we wel dat Pogi toch ziek was of dat het toch een hongerklop was. En anders in andere tijden sport wel.
14 juli 2022 10:21
Wat hebben ze nu gedaan ? Iets ongelooflijks ? Iets uitzonderlijks ? Of iets ongeloofwaardigs ?

Benieuwd welk woord Gianetti effectief gebruikte.
    14 juli 2022 12:03
    Waarom ongeloofwaardig? Dit was een heel sterk team effectief inzetten en mooi dat vinegaard heel goed is. Maar zonder dit had vinegaard niet zo tijdswinst gepakt.
14 juli 2022 10:21
Volgens mij heeft Pogi niet perse teveel gegeven de eerste anderhalve week, niet veel minder dan Vinnie in ieder geval. In de twee Tours die Pogi gewonnen heeft zaten dit soort klimmen er ook nauwelijks in toch? Extreem hoge bergen minder zijn ding, TJV op het juiste moment toegeslagen met het geluk van een verzwakt UAE.
    14 juli 2022 10:27
    Dat is het met name ja. Die monsteretappes door het hoge hoogebergte moeten er per ronde minimaal 2 liever nog 3 van in. In de giro was ook die ene monsteretappe beslissend. Meer van dat en dan tolereer ik ook wel die 40 k chrono.
    14 juli 2022 10:36
    En n o g een ttt. Die hoort er ook in en is een prachtige discipline!
14 juli 2022 10:24
Goede verliezers zijn UAE, kan ik altijd wel waarderen!
14 juli 2022 10:27
Wat moet Gianetti dan zeggen? Ja Pogi heeft wat ziekte verschijnselen, is niet top. Dan gaat naast TJV, Ineos, Arkea, en nog wat ploegen, iedereen meteen in de aanval. Zien allemaal een extra plekje in de top 10.
    14 juli 2022 10:42
    Altijd goed om veren uit te delen waar de zon niet schijnt.
14 juli 2022 10:39
Was het dan misschien toch gewoon slim van Jumbo Visma om het geel niet aan Kämna te laten?
    14 juli 2022 11:20
    Volgens mij vooral psychologisch slim. Pogacar raakt in paniek als hij het gevoel krijgt in de tang te zitten. Dan voelt hij zich machteloos en gaat hij zinloos hard sprinten om een seconde te winnen, of als een ongeleid projectiel zelf elke aanval afslaan.

    Het lijkt of TJV iets geleerd heeft van Baskenland van vorig jaar. Pogi kan niet pokeren.
14 juli 2022 10:47
Pogi heeft gisteren veel geleerd over het verdelen van zijn energie. Ook hij blijkt nu menselijk te zijn. Mooi spektakel, en er zal nog meer komen. Hij is nog niet kansloos denk ik. Hij gaat slimmer en op het juiste moment aggressiever zijn. Op de explosieve klimmen was hij beter dan Vingegaard.
14 juli 2022 10:57
Het siert Pogacar/uae dat ze gwn eerlijk zeggen dat de andere ploeg/speler beter was. Bij bv evenepoel heb ik het gevoel dat er altijd een reden/excuus is. Hitte of te weinig gegeten/gedronken en overtraind heeft hij ook wel eens gebruikt. Hier zijn ze gwn duidelijk, Pogacar is er doorheen gezakt op kwaliteit zoals uiteindelijk elke renner/ploeg eens geklopt gaat worden op kwaliteit, Echter is het nog niet gedaan. 1 slechte dag kan je nog van herstellen. Ik kijk dus uit naar de komende anderhalve week.
    14 juli 2022 11:34
    Waarom Evenepoel hierbij halen? Ik ben ook geen fan maar die rijdt hier niet eens mee en vind deze vergelijking dus nutteloos.
    14 juli 2022 12:52
    Ik vind dit juist een hele goede vergelijking. Ik geef mijns inziens duidelijk aan wat ik vind dat Pogacar/zijn ploeg goed doen en vergelijk het met iemand/een ploeg die daar nog echt in moet groeien. Of Remco wel of niet mee rijdt, heeft er niks mee te maken hoe hij en zijn ploeg zich in het algemeen opstellen. En net dat punt ga ik op in. Ik irriteer mij er namelijk mateloos aan dat Remco altijd een excuus heeft als hij tijd verliest. Pogacar had 100 excuses kunnen bedenken en wat zegt hij en zijn ploeg. We zijn gwn kapot gereden en hij was dus op het eind niet meer goed genoeg. Dat is echt sportman schap en goed een spiegel voor houden. Geen onzin, geen smoesjes, gwn een eerlijk antwoord.
    14 juli 2022 13:08
    Ook ik vind het genuil in het luchtledige om er REVKET bij te trekken.
    14 juli 2022 13:39
    Wat "genuil in de ruimte" is, dat zijn steeds de praatjes over een lange klim die hem beter ligt, een steile klim die hem beter ligt, een korte tijdrit die hem beter ligt of een lange tijdrit die hem beter ligt. Of dingen als "beste waardes ooit".

    Nee, dan heb ik ook liever het compliment aan de tegenstand of de conclusie dat je zelf niet de benen had.
14 juli 2022 11:11
Ik had op zijn minst een bedankje verwacht voor het terugbrengen van Majka door WVA. ;P
14 juli 2022 11:27
Naast al deze diepgaande analyses zou het ook gewoon kunnen zijn dat Pogi overmoedig is geworden. Als een jong broekie die praktisch nog nooit op zijn limieten is gebotst en dat nu wel doet.

Overigens louter hulde voor alle betrokkenen bij de rit van gisteren. Jumbo klasse in teamtactiek, Pogi klasse in verlies. Het wielrennen van de komende 10 jaar en daarmee ons als koersliefhebbers zijn de grote winnaar.
14 juli 2022 11:37
Analyse-goeroe ammattipyöräily rekende uit dat Vingegaard 15 minuten en 20 seconden deed over de laatste 4,86 kilometer, goed voor een gemiddelde van 19,02 kilometer per uur. Aan omgerekend 1.816 hoogtemeters per uur is dat goed voor een watt per kilogram van 6.34. Bizar hoog na zo'n zware dag! Pogacar zou dat in normale doen moeten kunnen matchen, maar kwam nu niet verder dan 5.18 watt per kilogram.
14 juli 2022 11:41
Mooie lovende woorden richting kamp Jumbo-Visma. Is er toch niet iets bewonderenswaardig aan deze boef.
    14 juli 2022 11:48
    Ja, precies! Bovendien neemt dit opnieuw wat wind uit de zeilen van diegenen die gisteren meenden ziekte dan wel slechte dag van Pogi te kunnen aanroepen om de prestatie van TJV te bagatelliseren.
    14 juli 2022 12:51
    precies, de lof komt zelfs uit het concurrerend kamp.
14 juli 2022 12:13
was mooi passioneel interview met Gianetti
14 juli 2022 12:40
Het is helaas niet meer in hun handen. Kans is groot dat we vanaf nu de oude Sky verhaal krijgen: kopgroep laten rijden en daarachter controleren zodat niemand een aanval kan wagen. Als Pogi zich gisteren alleen op Vin had gefocused en Rogla had laten gaan had hij er beter voorgestaan denk ik. Maar dat is koffiedik kijken en het maakte de etappe gisteren een om in te lijsten.

Reacties zijn gesloten.