UAE Emirates strikt Felix Großschartner voor twee seizoenen

woensdag 10 augustus 2022 om 10:22
UAE Emirates strikt Felix Großschartner voor twee seizoenen

Felix Großschartner rijdt de komende twee jaar voor UAE Emirates. De Oostenrijker, die momenteel nog uitkomt voor BORA-hansgrohe, heeft een contract tot eind 2024 getekend bij de ploeg uit het Midden-Oosten. Dat meldt UAE Emirates op de teamsite.

“Ik kijk er naar uit om me bij UAE Emirates te voegen”, zegt de 28-jarige Großschartner – momenteel zowel Oostenrijks kampioen op de weg als in de tijdrit – in een reactie. “Ik kijk uit naar de uitdagingen in de toekomst. Het is een van de beste teams in de wereld en ik ben blij dat ik er onderdeel van zal zijn. Ik ben er zeker van dat mijn kwaliteiten als renner een voordeel voor de ploeg zullen zijn en dat ik zal helpen om goede resultaten te behalen.”

Teammanager Mauro Gianetti is ook blij de nieuwkomer. “Felix is een erg getalenteerde renner en we zijn heel enthousiast om hem te verwelkomen in het team. We zijn ervan overtuigd dat hij met zijn kwaliteit kan werken voor het het team, als hij daarvoor gevraagd wordt, en ook zelf kansen kan pakken. We zijn heel blij om hem aan boord te hebben voor de komende jaren, terwijl we blijven groeien als ploeg.”

Op het palmares van Großschartner staan zes overwinningen. Naast de genoemde zeges in de nationale kampioenschappen, zijn dat een rit en het algemeen klassement in de Ronde van Turkije (2019), een etappe in de Ronde van Burgos (2020) en een rit in de Tour of the Alps (2021). Bij UAE Emirates zal hij ook ploeggenoot worden van Tim Wellens, die dinsdag officieel gepresenteerd werd als nieuwe aanwinst bij het team van Tadej Pogacar.

Dit artikel delen:

20 Reacties

Txirrindularitza 10 augustus 2022 om 10:39

Topaanwinst voor UAE, en ik denk de eerste gerichte ‘Tour’-versterking voor Pogi, die toch betere mannen mee wil hebben volgend jaar, gok ik zo.

0
japio 10 augustus 2022 om 10:53

Een versterking is het zeker. Maar of hij nou t.o.v. McNulthy of Soler in goede doen écht sterker is vraag ik me af. Maar wel meer opties idd, dus dat maakt het wel een goede toevoeging voor UAE.

0
Txirrindularitza 10 augustus 2022 om 10:58

Eens hoor. Denk dat UAE vooral gaat proberen om in de breedte nóg sterker te worden. Moordende concurrentie binnen de ploeg, zoals bij JTV ook het geval is. Die, als Dennis niet lekker is, gewoon een nieuwe sterke pion opstellen. Ik denk dat UAE flink met de buidel gaat rammelen deze transferperiode, omdat ze niet nog eens zo geïsoleerd willen zijn als de afgelopen Tour.

0
KJP 10 augustus 2022 om 11:09

Ik vind dit echt een versterking van hetzelfde kaliber als Bennett en Soler en vermoedelijk nog minder dan McNulty & Majka. Ik heb Grossschartner een aantal keer redelijk sterk gezien, maar dat was altijd als hij voor zichzelf mocht rijden. Als knecht was het altijd waardeloos.

Denk dat hij er al af is tegen de tijd dat Benoot klaar is met werken.

0
S. Morgenstern 10 augustus 2022 om 11:17

Almeida lijkt me de belangrijkste Tour-versterking voor volgend seizoen. Deze aanwinst is idd meer om goede reserves achter de hand te hebben (die ze dan nu wel mee moeten nemen in het voorbereidstraject).

0
zietemgaan 10 augustus 2022 om 11:24

Het was wellicht wat nonchalant om Almeida dit jaar nog niet als superhelpee in te zetten

0
YogiBear 10 augustus 2022 om 11:31

Duidelijke versterking voor de breedte om te voorkomen dat ze bij het wegvallen van bv McNulty of Majka ver terug zakken in het niveau van vervangende renners.

0
De Dikke Dromedaris van Diemen-Zuid 10 augustus 2022 om 11:44

UAE haalt wel erg leuke renners moet ik zeggen. Zijn het waardevolle knechten? Wellicht niet in een saaie klimtrein maar als je ze mee de ontsnapping in stuurt om op een later moment te helpen zie ik het wel goed komen, vinden ze ook veel leuker volgens mij.

0
De Bezemwagen! 10 augustus 2022 om 11:59

Prima versterking voor UAE maar de grootste “versterking” die ze bij UAE moeten doen is om hun renners in topvorm te laten starten aan de Tour want op zich de renners hebben ze al om Pogacar voldoende te ondersteunen.

0
Stabanger 10 augustus 2022 om 12:35

nog een steengoede coureur naast alle aanwervingen van de voorbije jaren maar ze krijgen er niet meer identiteit op, dat UAE.

0
Mystery Rider 10 augustus 2022 om 12:55

De vraag is dan ook – willen ze dat wel – een identiteit?

Hebben mooi al TDF gewonnen en staan dit jaar voorlopig tweede met de overwinningen.

Mooi groepje vrijbuiters en huurlingen op zoek naar persoonlijk gewin – mag toch of niet?

En wat is dan de identiteit van TJV – die ketonen gewijs en aankoopbeleid gewijs aan zijn ploeg bouwt terwijl op WF constant sprake is van het feit dat er niet genoeg Nederlanders in de Tour ploeg zitten.

Welke ploeg heeft volgens jouw dan wel de meeste 'identiteit'?

0
harryjohan71 10 augustus 2022 om 13:07

@Mystery rider Wat heeft ketonen die door veel WT ploegen gebruikt worden met de identiteit van een ploeg te maken. Hiermee suggereer je dat QSA en JV dezelfde identiteit hebben aangezien beide ploegen ketonen gebruiken en renners aantrekken

0
Maillot à Pois 10 augustus 2022 om 13:14

@harryjohan
Dat suggereert hij helemaal niet.
Hij suggereert dat JV ook niet zo heel veel ‘identiteit’ heeft, en dat het concept identiteit bij een wielerploeg sowieso relatief is.

0
Stabanger 10 augustus 2022 om 13:59

identiteit is inderdaad geen vereiste voor goeie prestaties
was ook het punt niet.
Enkel ik er niks voor voel behalve de waanzinnige Pogacar.

Ploegen met identiteit: de scoutsbende van TREK, de onverklaarbare Movistar, de Wolfpak natuurlijk, zelfs DSM heeft een duidelijke identiteit zij het niet die je echt wil hebben.

0
harryjohan71 10 augustus 2022 om 12:46

UAE wil de beste WT ploeg worden. Hiervoor zijn de huidige aanwinsten voor 2023 gewoon nodig.

0
Petit Moteur 10 augustus 2022 om 12:54

Gaat moeilijk worden in de Teambus!
Ze hebben nu Felix Gross en Felix Grossschartner!

0
Natte spons 10 augustus 2022 om 13:26

Ander soort renners, dus mogelijk zitten ze heel weinig in dezelfde bus. ;-)

0
Koersmaniak 10 augustus 2022 om 16:33

Misschien daarom dat hij vanaf nu als Felix Großschartner door het leven gaat.

0
Landeirovic 10 augustus 2022 om 13:40

Lekkere transfer in de breedte! Een Oostenrijker dat hadden ze nog niet!

0
Shinzawai 10 augustus 2022 om 13:47

Dit lijkt me dan de logische opvolger van Rui Costa.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone