‘UAE Emirates krijgt budget van 30 miljoen euro en wil Landa’

dinsdag 18 juli 2017 om 11:40
‘UAE Emirates krijgt budget van 30 miljoen euro en wil Landa’

foto: Sirotti

Mikel Landa heeft een aflopend contract bij Sky en wordt veelvuldig gelinkt aan Movistar, maar er zijn volgens L’Équipe ook andere kapers op de kust. De Franse krant schrijft vandaag dat UAE Emirates nog een kopman zoekt voor de Tour de France en voor die positie Landa wil aantrekken.

UAE Emirates heeft momenteel met Louis Meintjes de nummer acht in het klassement van La Grande Boucle, maar de Zuid-Afrikaan lijkt volgens Het Nieuwsblad op weg terug naar Dimension Data. Voor een nieuwe kopman zou UAE Emirates kunnen putten uit een verhoogd budget van dertig miljoen euro.

Landa wil zelf weinig kwijt over zijn toekomst. “Waar ik volgend seizoen ook rijd, het gaat in ieder geval in een rol als kopman zijn”, zegt hij. Aangezien Movistar al twee kopmannen heeft met Alejandro Valverde en Nairo Quintana, past een andere ploeg mogelijk beter bij zijn voorwaarden.

Dit artikel delen:

87 Reacties

assen 18 juli 2017 om 11:42

Budget van 30 miljoen?!?
Fans met kennis van budgetten, is dat na Sky het hoogste budget?

0
klootje kriekeljon 18 juli 2017 om 11:42

30 miljoen maar joh? En het wielrennen wordt nog iets minder mooi….

0
Lattiv 18 juli 2017 om 11:48

Wow, dan zou ik ook meteen Kittel halen.

0
Fast Freddy 18 juli 2017 om 11:49

Slecht nieuws voor de wielersport mocht dit budget kloppen. Wat is de volgende stap? 222 mio voor Froome? Het voetbal is naar de klote geholpen door megabudgetten en het wielrennen volgt.

0
christidoc 18 juli 2017 om 11:49

@klootje

Met 2 ploegen die kunnen concurreren wordt het spannender dan één ploeg die boven de rest staat lijkt me zo.

0
aru123 18 juli 2017 om 11:51

positief is wel dat de kopmannen dan meer verdeeld zijn. sky ietsje minder dominant en dimension data heeft dan ook een klassementsman.

0
jvh93 18 juli 2017 om 11:51

man man man dit is niet normal meer voor een wielerploeg hoor. De UCI zou eigenlijk salarisplafonds in moet stellen naast het maximale aantal renners per team. Hier worden wij als fans niet vrolijk van

0
Arema Pro Cycling Team 18 juli 2017 om 11:53

Voetbal toestanden? Straks wordt Roompot opgekocht door Wang…

0
tricoloor 18 juli 2017 om 11:54

Yes met dat budget kan er misschien eindelijk een team concurreren met sky!

0
Rondo 18 juli 2017 om 11:54

Hopelijk vergoeden ze ook boete die Landa krijgt als hij de tour dit jaar wint. Sky:” hopelijk heb je toestemming om bij Froome weg te rijden “.
Landa :” UAE Emirates, betaalt “.
Sky: ” wtf “.

0
nederbelg 18 juli 2017 om 11:54

Moet er nog zand zijn, is het niet, @rv?
Vraag is trouwens of Landa niet beter floreert in een vrije rol achter de spitsen, om hier toepasselijk ook eens met voetbaltermen uit te pakken…

0
UrbanSteel 18 juli 2017 om 11:56

Ja ja , de oliesjeiks vervelen zich met de voetbal en autosport en willen nu ook nog de wielersport en als het kan de schaatssport , wat ze van plan waren.

0
ah-ja 18 juli 2017 om 11:57

Landa & Viviani.

0
Moess1e 18 juli 2017 om 11:57

Laat ze dan meteen even een mooier tenue ontwerpen

0
Rondo 18 juli 2017 om 11:58

Alleen de rode ster van Heineken op een shirt, Nederlandse ploeg, met een fatsoenlijk budget, zou ook tof zijn.

0
robertus 18 juli 2017 om 11:59

Goed nieuws hopelijk nog meer strijd bij de kopmannen

0
jooprioolpijp 18 juli 2017 om 11:59

Gatverdamme, dit soort budgetten, ik mag hopen dat het niet waar is. Overal waar poenige proleten zich met sport menen te moeten bemoeien gaat het mis. Een salarisplafond en een een maximaal ploegbudget lijken me (al een tijdje) gewenst.

0
HoofdIsVrij 18 juli 2017 om 12:02

UAE Emirates rijdt dit jaar behoorlijk kleurloos rondt. Nog kleurlozer dan hun shirt. Begrijpelijk dat ze dan ook willen investeren.

Mooi dat Meintjes terug wil naar DD! Is het al bekend of de WT degradatieregeling al dit jaar van start gaat? DD heeft een grote kans om laatste te worden.

0
brecht_vdk 18 juli 2017 om 12:02

https://cyclingtips.com/2016/07/can-success-be-bought-in-pro-cycling-a-look-at-team-budgets-and-the-value-equation/
Dit zijn cijfers van vorig jaar. Geld staat niet altijd gelijk aan succes, maar het is wel een belangrijke factor

0
UrbanSteel 18 juli 2017 om 12:03

@Rondo

Mijn steun heb je.
Heineken even aankloppen bij Sunweb , weer een Nederlandse licentie laten maken van deze nieuwe ( Team Heineken Sunweb ) WT ploeg , aquablauwe achtergrond een mooie zon met een glas bier met de rode ster en je hebt een mooi shirt.

0
stoempen op de pedalen 18 juli 2017 om 12:03

Tour de France team budgets (estimated)
Team Sky – €35m
Katusha – €32m
BMC – €28m
Tinkoff – €25m
Astana – €20m
Etixx-Quick Step – €18m
Movistar – €15m
Read more at http://www.cyclingweekly.com/news/racing/tour-de-france/tour-de-france-team-largest-budget-262275#SdJ5lMeSsekl2PF3.99

0
RobertoHeras 18 juli 2017 om 12:07

Tinkoff…hmmmm ;)

0
Jean Dumas 18 juli 2017 om 12:12

Volgens mij op Sporza ook Aru in beeld bij UAE. Die Landa moet nog doorfietsen in de derde week om kopman te mogen zijn.

0
Laatste man 18 juli 2017 om 12:14

Misschien wel voor 2 jaar budget. Allemaal geruchten. Voorlopig niks zeker.

0
LyndaLid 18 juli 2017 om 12:15

30 miljoen vind ik dus helemaal niet zo veel.

Verdeel het over de renners, ploegleiders, materiaal(!) en reiskosten… En je hebt echt geen “voetbaltaferelen” meer.

Heel hard schreeuwen allemaal omdat het “oliegeld” is, maar eigenlijk valt het best mee.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone