UAE Emirates bevestigt komst Jasper Philipsen

zaterdag 27 oktober 2018 om 08:55

foto: Hagens Berman Axeon

Jasper Philipsen heeft een tweejarig contract getekend bij UAE Emirates. De WorldTour-ploeg bevestigde vandaag de transfer die al enige tijd in de lucht hing. “Zo trots dat ik de komende twee jaar bij de ploeg mag aansluiten”, reageerde de 20-jarige Belg, die overkomt van Hagens Berman Axeon.


“Het is een hele eer dat ik me mag voegen bij UAE Emirates”, zegt Philipsen. “Ik ben er zeker van dat dit team het beste biedt om mijn nog jonge carrière te ontwikkelen. Ik voel het vertrouwen dat ze in me hebben. Ik denk dat ik veel voordeel kan trekken uit dit team om de komende jaren het beste te laten zien.”

UAE Emirates is tevreden met haar nieuwe aanwinst. “De ploeg breidt haar groep jonge renners uit met de meest getalenteerde van allemaal, Jasper Philipsen”, schrijft de ploeg in een perscommuniqué. De Belg kon rekenen op veel interesse, want naar verluidt wilden ook de nieuwe CCC-ploeg, Lotto Soudal en Sunweb hem binnenhalen.

Ook Fernando Gaviria
Philipsen is niet de eerste toevoeging aan de selectie van UAE Emirates; de ploeg roerde zich al achtmaal eerder op de transfermarkt. Onder anderen Fernando Gaviria, Tom Bohli en Sergio Luis Henao werden onlangs vastgelegd. Ook Juan Sebastián Molano, Christian Camilo Munoz, Ivo en Rui Oliveira en Tadej Pogacar stappen over.

Dit artikel delen:

20 Reacties

Javier 27 oktober 2018 om 09:00

Rare keuze. In zijn positie had ik zeker voor Lotto gekozen. Of Sunweb. Ik vind dat UAE echt een bij elkaar geraapt zooitje. Ik begrijp ook totaal niet waarom Gaviaria overstapt van topploep Quickstep naar zoiets. Ja, geld speelt een grote rol. Maar het zijn beide jonge knapen, die zouden toch wel met enig bedachtzaamheid moeten handelen

lander luypaert 27 oktober 2018 om 09:34

Een groot deel van die keuzes om bij UAE te rijden zal door Maxtin komen de bekende scout. Ik zie ze binne een paar jaar 1 van de beste ploegen van het peleton worden. Als ze gaan investeren in de begeleiding van de talenten want eerlijk is eerlijk het is een ploeg met 1 van het meeste talent nu!

moa 27 oktober 2018 om 10:17

Beste renners, misschien. Beste ploeg. Daar is meer voor nodig.

tendam 27 oktober 2018 om 10:26

Je gaat toch niet naar een ploeg voor de scout? Deze ploeg heeft geld, daar gaat het om.

lander luypaert 27 oktober 2018 om 10:35

Wees maar zeker als ze de naam Maxtin horen en ze horen hoeveel renners er zijn doorgebroken door hem dat dat ook een invloed heeft

KimJungPoels 27 oktober 2018 om 11:28

Matxin was de successcout van Quickstep bijvoorbeeld, maar is nu sportief directeur bij UAE. Talent herkennen kan hij sowieso, nu is nog de vraag of dat hij er ook leiding aan kan geven.

Op papier is het een fantastisch team, maar er zal wel één geheel van moeten worden gemaakt.

WernerFranke 27 oktober 2018 om 11:05

Philipsen, Consonni, Molano: het wordt drummen voor een sprintkans in de wedstrijden waar Gaviria en Kristoff niet rijden.

lander luypaert 27 oktober 2018 om 11:41

Molano zou ook helpen in de sprinttrein

Viktrodriguez 28 oktober 2018 om 00:29

Ik zie Molano eerder de sprintloods van zo’n Gaviria worden dan veel eigen kansen bij elkaar rijden. Dat is echt qua sprinten verreweg de kleinste naam, ook misschien wel het minst bewezen tegen enige tegenstand. Consonni is verder ook niet echt een normale sprinter, maar eerder van het type-Colbrelli met het liefst een wat moeilijker parcours. Philipsen eerst maar eens kijken hoeveel kansen hij gaat krijgen.

KimJungPoels 28 oktober 2018 om 00:57

Molano is veel beter dan jij denkt en in mijn ogen al een pak verder dan een Consonni. Ook Philipsen lijkt me voorlopig zeker geen betere sprinter. Molano zit bijna aan 15 overwinningen dit seizoen, dat is nooit te onderschatten ook al is het dan vooral in Zuid Amerika en China. Je moet vrijwel constant sneller zijn dan de rest om dat te halen.

Van het rijtje Gaviria, Kristoff, Consonni, Philipsen en Molano zou ik de laatste zonder aarzeling als nummer drie opschrijven. En laat hem nou ook nog een aardige punch hebben.

Verweggistan 27 oktober 2018 om 11:06

UAE lijkt de ploeg dit jaar volledig te vullen met 30 man. Ze hebben er nu 27 bevestigd. Mirza blijft natuurlijk ook. En Mori schijnt bij de Japan Cup ook te hebben aangegeven dat hij blijft en dat 2019 zijn laatste jaar wordt. En ook Atapuma schijnt alsnog te mogen blijven.

KimJungPoels 27 oktober 2018 om 11:26

Dan zullen ze ook wel een flink programma rijden met bijvoorbeeld vrijwel alle Belgische én Italiaanse koersen.

lander luypaert 27 oktober 2018 om 11:38

Die marrokaan anais zou vertrekken en atapuma is 50% en ze zouden idd veel meer wedstrijden gaan rijden omdat ze veel meer wille winne als afgelopen jaar

Haanaf 27 oktober 2018 om 11:16

Ik dacht dat dit allang bekend was.

Het zo mooi zijn als hij zijn draai in deze “Italiaanse” ploeg kan vinden.

Verweggistan 27 oktober 2018 om 11:23

Was het ook. Maar nu is het officieel bevestigd door de ploeg.

Haanaf 27 oktober 2018 om 11:29

Aha, het is nu dus pas officieel.

Dank je wel.

Dolledriesoldebroek 27 oktober 2018 om 13:18

Niet echt de ploeg die bekend staat om rennersontwikkeling, zonde..

Hoop dat die met zijn grote talent zelf zijn plek af kan dwingen

Samlambeej 27 oktober 2018 om 14:48

walgelijk

kelderfan 27 oktober 2018 om 16:05

@Verweggistan
Mori heeft inmiddels verlengd en UAE is nog in onderhandeling met Ata/Mirza.
Dat is ’t 1e. team met 30 renners en paar leuke jonge aanwisten.
Die Philipsen en Pogacar zijn geen verkeerde renners voor de toekomst.

Ivanoviclover 28 oktober 2018 om 01:48

Sport is emotie. En ja, ook de cijfertjes moeten kloppen…bah.