Tweede hoofdsponsor voor verjongend Monkey Town
Monkey Town heeft een tweede naamsponsor aan de haak geslagen. De Nederlandse formatie is een samenwerking aangegaan met à Bloc, waardoor zij in 2019 door het leven gaat als Monkey Town-à Bloc CT. Tevens maakte de ploeg bekend met welke renners zij begint aan het nieuwe seizoen. Met zes renners onder de 23 jaar is er sprake van een échte verjongingskuur.
à Bloc is bekend van de organisatie van events als de SummerGrill Gravel Ride en is tevens producent van speciaalbier voor sporters en wielrenners. Daarnaast blijft Monkey Town aan als hoofdsponsor en hebben co-sponsors Ruiter Dakkapellen en Gebroeders van der Veekens hun overeenkomsten met de ploeg verlengd.
Afscheid van enkele sterkhouders
Monkey Town nam aan het einde van afgelopen seizoen afscheid van enkele sterkhouders. Zo vertrekt André Looij naar het Chinese Taiyuan Miogee Cycling Team, nadat hij Monkey Town dit jaar nog zeges bezorgde in de GP Himmerland Rundt en de Grote Prijs Jean-Pierre Monseré. Ook Peter Schulting, winnaar van de jongste Tacx Pro Classic, is er niet meer bij in 2019.
Daartegenover staat de komst van een achttal nieuwe renners, onder wie Jeen de Jong. De pas 22-jarige renner bezorgde Monkey Town als stagiair al een ritzege in de afgelopen Ronde van Roemenië. Bas van der Kooij en Folkert Oostra komen over van Alecto, Alex Molenaar en Chiel Breukelman van Destil-Parkhotel Valkenburg en Adriaan Jansen van Delta Cycling Rotterdam.
Ook Rick Pluimers en Lars Loohuis zijn nieuw bij de ploeg.
Selectie Monkey Town-à Bloc 2019
Rick van Breda
Chiel Breukelman
Adriaan Jansen
Jeen de Jong
Maarten de Jonge
Wim Kleiman
Bas van der Kooij
Lars Loohuis
Alex Molenaar
Folkert Oostra
Rick Pluimers
Martin Pluto
Antonio Santoro
Ivar Slik
Mel van der Veekens
Reacties zijn gesloten.