Tsatevich: “Ik heb ploegorders niet genegeerd”

dinsdag 17 mei 2016 om 08:39
Tsatevich: “Ik heb ploegorders niet genegeerd”

Foto: Sirotti

Alexey Tsatevich is allesbehalve blij met het besluit van Katusha om hem uit de Giro te halen. Hij zou de ploegorders hebben genegeerd door erg lang te stayeren in de tijdrit, maar Tsatevich kan zich daar niet in vinden. Dat zegt hij in een statement op zijn website.

“Ik ben erg ontstemd over de situatie”, stelt de Rus. “Ik heb het hele seizoen goede resultaten proberen neer te zetten. Ik ben een aantal keer ten val gekomen, maar ik stond ondanks de pijn steeds weer op om nuttig te kunnen zijn voor de ploeg. Voor mijn gevoel heb ik genoeg afstand gehouden tijdens de tijdrit. De jury heeft me ook niet gewaarschuwd. Ik wil bovendien opmerken dat ik de ploegorders niet heb genegeerd. Ik wens mijn teamgenoten verder veel succes. Mijn excuses voor het ongemak.”

Tsatevich werd eerder al bestraft door de wedstrijdjury. Hij kreeg een boete van honderd Zwitserse frank (omgerekend zo’n negentig euro) en een tijdstraf van bijna zeven minuten.

Dit artikel delen:

15 Reacties

pirazzi 17 mei 2016 om 08:48

Er reed ook geen auto achter hem, hij had toch beter gecoacht moeten worden.

SolerEritrean 17 mei 2016 om 09:07

Hij gaat tegen hen in, zou ik niet doen. Siberië is echt koud.

wakkie 17 mei 2016 om 09:25

Genoeg afstand gehouden? Neen.
Andere kant van de weg genomen? Zal een ja-neen spelletje worden. Waren er orders of niet?

assen 17 mei 2016 om 09:36

Inderdaad, moedig maar oliedom om tegen teamleiding in te praten. Arme man…

Sephiroth 17 mei 2016 om 09:50

Boeiend dat dit op de teamwebsite komt… hebben die russen toch nog wat persvrijheid?

Kingstown 17 mei 2016 om 09:54

@Sephiroth:

Lijkt me zijn personlijke website te zijn en niet die van het team.

AWestie 17 mei 2016 om 10:14

Langzaamaan is de Gilbert-storm aan het wegebben en nu kunnen we over naar een ‘Tsatevichje’ doen. Welke renner gaat een relletje veroorzaken rond de Tour of in het najaar?

Front-runner 17 mei 2016 om 10:16

Moedig om tegen de ploegleiding in te gaan. Het lijkt erop dat de ploegleiding hem slachtoffert. Ik zie dat hij aan het eind van het jaar einde contract is, denk niet dat de ploegleiding dit contract zal gaan verlengen op deze manier.
Hij was wel aan een goed seizoen bezig tot nu toe.

Poeksel 17 mei 2016 om 11:03

Ik vind zijn woorden net zo geloofwaardig als die van Mohammed Saïd al-Sahaf destijds…

KeesD 17 mei 2016 om 12:07

Katusha wil even de goede sier maken met een loze actie.
Zolang deze ploeg iemand als Zakarin in de gelederen heeft die nog steeds met zijn door anabolen opgepompte beenspiertjes in die ploeg rondfietst zijn dit soort ‘wiedergutmachungs’acties totaal zinloos.

Jungle Man 17 mei 2016 om 12:59

Zal ie van Putin een enkeltje richting de Gulag krijgen?

Sephiroth 17 mei 2016 om 14:44

Oeps Kingstown, leesVoutje van mij dan. Dacht dat er ploegensite stond.

Covadonga 17 mei 2016 om 16:25

KeesD, bedankt voor je sterke bijdrage. Je punt is duidelijk.

robotour 17 mei 2016 om 19:59

Vreemde actie van Katusha. Tsatevich kan nu dus wat eerder op zoek naar een andere werkgever. Hopelijk een werkgever met meer respect en fatsoen.

ddb 17 mei 2016 om 21:32

KeesD heeft anders wel gewoon gelijk.

Headlines

Materiaalzone

Populair