Transfercarrousel nu echt op volle toeren? ‘Hart op weg naar Trek-Lidl, Landa naar AG2R-Citroën’
zaterdag 10 juni 2023 om 08:51

Transfercarrousel nu echt op volle toeren? ‘Hart op weg naar Trek-Lidl, Landa naar AG2R-Citroën’

Het Italiaanse Tuttobiciweb pakt vandaag uit met enkele opvallende transfergeruchten. Dat Tao Geoghegan Hart bovenaan de verlanglijst van Trek-Lidl staat, wisten we al, maar volgens de gerespecteerde website staat de Brit van INEOS-Grenadiers nu ook op het punt om daar ook te tekenen. INEOS wilde hem nochtans ook langer aan zich binden.

Maar er is meer. Volgens diezelfde website maakt AG2R-Citroën Mikel Landa het hof. De Spanjaard is aan het einde van het jaar einde contract, na vier jaar Bahrain Victorious, en zou bij de Franse equipe de nieuwe klassementsman moeten worden.

Tot slot zou ook Arnaud Démare een frisse wind willen opzoeken. Met het nakende vertrek van Nacer Bouhanni in het vooruitzicht, moet de Franse ex-winnaar van Milaan-San Remo de nieuwe grote man bij Arkéa-Samsic worden voor de sprints. Démare koerst nochtans al sinds het begin van zijn loopbaan onder de vleugels van Marc Madiot bij Groupama-FDJ.

 
16 Reacties
Sorteer op:
10 juni 2023 09:09
Landa zou toch wel een betere ploeg moeten kunnen vinden. Een sterke aanwinst voor AG2R maar ze kunnen daar geen ploeg rondom hem maken.
    10 juni 2023 09:29
    Landa is wisselvallig en ook wel over zijn hoogtijdagen heen. Mij lijkt het juist een goede stap naar AG2R, waar hij als leermeester/schaduwkopman/meesterknecht kan spelen voor O'Connor
    Ik denk dat lands nog heus wel wat in zn mars heeft.
    10 juni 2023 10:19
    Dat Landa 'wisselvallig en over zijn hoogtijdagen heen is', is echt wel een misvatting. Integendeel. Hij reed dit seizoen vijf rittenkoersen uit en werd respectievelijk 7e, 2e, 7e, 5e en 2e. En dan vergeten we nog zijn 3e plek in de Waalse Pijl. O'Connor werd dit seizoen 6e in de Tour Down Under en 13e in Tirreno-Adriatico...
    AG2R lijkt mij juist prima voor Landa. Goede klassementsrenner, maar hij gaat in principe geen grote ronde winnen. Hij is niet van het niveau Pogacar, Roglic, Vingegaard en Evenepoel.
10 juni 2023 09:33
Dit is wel klote. Ik had Hart graag bij INEOS zien blijven, hij kon met de topvorm die hij heeft zeker eisen om in ieder geval volgend jaar kopman in een grote ronde te zijn
    Dat denk ik ook. Dus er liggen andere redenen voor zijn vertrek. Ben daar erg benieuwd naar.
    10 juni 2023 10:29
    Wellicht op zoek naar een nieuwe omgeving. INEOS heeft niemand die op dit moment een Tour kan winnen en dat is best zorgelijk voor de rijkste en tot vorig jaar de beste ploeg ter wereld. De enige die het nog op lange termijn zouden kunnen zijn Bernal, Pidcock en wellicht Arensman. Ik denk dat Ineos een flinke smak geld moet neerleggen en dan Evenepoel of Roglic moeten proberen te overtuigen
    10 juni 2023 10:40
    Ha ha droom verder go ineos
    Geoghegan Hart was weer aan het stijgen in de pikorde bij Ineos inderdaad. Ik denk wel dat Evenepoel uiteindelijk daar terecht komt. En wellicht weet Geoghegan Hart meer dan wij over wie ze bij Ineos nog gaan aantrekken.
    10 juni 2023 11:39
    Ik denk ook dat ze iets van plan zijn, want Rattclife gaat dit niet heel lang toestaan dat zijn investering in niks uitloopt. De investering in jong talent is goed (beide broers Hayter, Pidcock, Plapp, Tarling, Turner, Sheffield en Tullet is goed), maar er moet een grote ronde gewonnen worden. Als de eerder genoemde niet kunnen dan zat ik te denken aan Vlasov en vooral O'connor die eind volgend jaar uit hun contact treden
10 juni 2023 11:16
Ik zou de overstap van Hart wel logisch vinden. Er rijdt in zijn marktsegment heel veel concurrentie rond bij zijn eigen ploeg en die zijn bijna allemaal jonger en erg ambitieus. Bij Trek kan hij gewoon een heel seizoen het kopmanschap opeisen waar hij maar wil, bij Ineos staan er steeds 3 talentjes klaar om hem van zijn troon te duwen bij elke misstap. Uiteraard zou hij bij Ineos sterker omringd zijn, maar gezien Ineos hardnekkig blijft falen bij het gebruik maken van hun sterkte in de breedte, maakt dat in praktijk ook geen verschil. Vraag me af wat Bahrain nog gaat doen. Gezien de hoofdsponsor van de ploeg mag je toch verwachten dat daar een hele hoop geld zit en eigenlijk hebben die zelden een absolute topper, altijd een verzameling van outsiders en subtoppers. En de beste resultaten worden gehaald door renners van 33, 33 en 35. Lijkt me een ploeg die Milan, Wright en Buitrago (eventueel Mader) moet behouden voor de toekomst, dan Mohoric erbij als wegkapitein en voor de rest er eens met de grove borstel doorheen gaan.
    10 juni 2023 11:34
    Wie bij INEOS zijn er beter dan Hart op dit moment? Thomas is ouder en is nog maar de vraag, Arensman is het (nog) niet, Bernal staat omringd met vraagtekens en hetzelfde geldt op het gebied van klassementen met Pidcock. Wat betreft Bahrain ben ik het wel met je eens, alleen gaat Milan ook al weg dus dat is er weer een minder. Dat dreigt een kleurloze ploeg te worden.
    10 juni 2023 11:50
    Zeg ik dat er iemand beter is? Ik zeg dat, indien men bij Trek een podium verwacht en Hart wordt "slechts" 8e, dan is hij in de volgende rittenkoers nog steeds kopman. Bij Ineos hebben ze er een half dozijn die ook wel 8e kunnen worden, daar is het waarschijnlijker dat er dan eens een ander de voorkeur krijgt. Het is momenteel een kopman, maar zeker geen uitgesproken kopman, daarvoor is zijn superioriteit te klein en is hij verder ook te onregelmatig.
    10 juni 2023 22:22
    Bahrein zal de klassieker ploeg rond Wright en Mohoric uitbouwen denk ik. Misschien nog met een derde kopman die die andere 2 meer ruimte als aanvallers geeft (Bettiol?). Dan heb je ook gelijk een goede ploeg om met Milan als speerpunt in een grote ronde (Tour) te starten. En als je met Caruso, Bilbao, Buitrago, Mader en Haig of een deel daarvan de Giro aanvat, dan sla je ook geen modderfiguur.
10 juni 2023 15:27
Benieuwd wie PatLef zal vinden ifv Rev. Daar blijft 't ook heel stil

Reacties zijn gesloten.