Tourwinnaar Tadej Pogacar en zijn vriendin Urska Zigart gaan trouwen

zaterdag 18 september 2021 om 08:25
Tourwinnaar Tadej Pogacar en zijn vriendin Urska Zigart gaan trouwen

foto: Cor Vos

Tweevoudig Tour de France-winnaar Tadej Pogačar stapt in het huwelijksbootje met zijn vriendin Urška Žigart, die uitkomt voor de vrouwenploeg van Team BikeExchange. Het Sloveense stel, dat sinds 2019 samen is, maakte via social media hun verloving bekend.

Pogačar deelde het heuglijke nieuws mee in een fotoreeks op Instagram. “Je leeft maar een keer en zij is de mijne”, schrijft de gelukkige 22-jarige klassementsrenner van UAE Emirates. “Dromen worden waarheid, want ze heeft ‘ja’ gezegd.” Ook de twee jaar oudere Žigart stelde haar volgers op de hoogte. “De eeuwigheid met jou lijkt te kort.”

Pogačar en Žigart kennen elkaar sinds 2017 toen zij samen bij de Sloveense wielerploeg ROG-Ljubljana fietsten, maar pas na een jaar gingen ze daten. “Ik vond hem nog iets te jong. Hij was nog geen achttien”, vertelde Žigart vorig jaar in een interview met Het Nieuwsblad. “Pas na een jaar wachten en eenmaal hij achttien was, kreeg hij een date.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

Romerike 18 september 2021 om 09:11

Henk van der Meijden is het Wielerflits team komen versterken?

De Cabybara van de Conradkade 18 september 2021 om 09:24

Gefeliciteerd dan maar. Ik hoop dat het ze beter vergaat dan Chloe Dygert en Logan Owen.

Willem Kieft 18 september 2021 om 14:21

Die waren geloof ik 12 en 14 toen ze trouwden. Tadej is al 22. Duidelijk een laatbloeier.

peter s 18 september 2021 om 10:13

Dat zal ze leren !!!!!

Romāns Vainšteins 18 september 2021 om 11:35

Lijkt wellicht non-nieuws maar het is wel een extra klap voor de concurrentie om te zien dat hij ook op dit vlak de hele boel klam en op orde lijkt te hebben. Als Roglic en Bernal zijnde zou ik eerder bidden dat de ene na andere insta-babe hem aan de arm door tropical deephouse partys sleurt.

peervaneynthoven 18 september 2021 om 11:50

Jij bent te intelligent!

Wheely 18 september 2021 om 11:53

Ik denk dat die wensgedachte kansloos is omdat Tadej ook in deze familyman Primoz als voorbeeld heeft. De newlyweds zullen vervolgens ook van harte welkom zijn op de zomer BBQ van de Roglics.

Koers 18 september 2021 om 13:03

De concurrentie zou moeten proberen om ‘m bij haar naar binnen te fietsen. Dan ga je in dat kopje van hem zitten.

rennerske 18 september 2021 om 13:18

@ RV
Geweldig! Bernal en Roglic die “bidden dat de ene na andere insta-babe hem aan de arm door tropical deephouse partys sleurt”, hoe kom je er op. Houd dit niveau vast Romans!

Wieuwe Lestra 18 september 2021 om 14:21

Gniffel gniffel

Willem Kieft 18 september 2021 om 14:22

“partys”?

Willem Kieft 18 september 2021 om 14:22

En waneer heb je de boel eigenlijk klam? En wat heb je dan bereikt?

xistnc 18 september 2021 om 12:07

POG fietste bij ROG? Geinig weetje :p

Weet Henk ook of ze in gemeenschap van goederen of op huwelijkse voorwaarden zullen trouwen?

Handige Harry 18 september 2021 om 12:15

Wel handig een vrouw die ook uitgeput is na een dagje werken.

Kilcowelderman 18 september 2021 om 15:11

Gaat hij in het geel trouwen denken jullie? Nadat je getroiwd bent gaat t vaak wel bergafwaarts maja hij kan best goed dalen

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair