Tour de France tot minstens 2025 te zien bij publieke omroep

maandag 17 februari 2020 om 10:50
Tour de France tot minstens 2025 te zien bij publieke omroep

foto: Cor Vos

Televisienetwerk Eurovision Sport en wedstrijdorganisator ASO hebben hun samenwerking tot en met 2025 verlengd. Daardoor is de Tour de France ook de komende jaren in Nederland en België te zien bij de publieke omroep. Hetzelfde geldt voor de Vuelta a España.

Wedstrijdorganisator ASO maakte de hernieuwde samenwerking maandagochtend bekend. Nu alle handtekeningen zijn gezet zijn de beelden van de Tour de France en de Vuelta a España ook de komende jaren te zien bij de NOS in Nederland en de RTBF en de VRT (Sporza) in België. Eurosport blijft de Tour en de Vuelta eveneens uitzenden.

De deals behelzen ook andere grote koersen, waaronder Parijs-Roubaix en Luik-Bastenaken-Luik en per 2021 meerdere vrouwenkoersen: La Course, Luik-Bastenaken-Luik, de Waalse Pijl, de Madrid Challenge en Clásica San Sebastian. Zo wil Eurovision Sport bijdragen aan de ontwikkeling van vrouwenwielrennen en een zo uitgebreid mogelijk aantal sportwedstrijden aanbieden aan zendgemachtigden.

Dit artikel delen:

28 Reacties

Johnny7 17 februari 2020 om 11:03

Commentaar is te slecht. Ik kijk naar Eurosport met kroon en vanbelleghem.

Brabander 17 februari 2020 om 11:12

Bedoel je de NOS, Sporza of beide?

Emergo 17 februari 2020 om 11:12

Sporza zonder hinderlijke onderbrekingen.

Johnny7 17 februari 2020 om 11:23

Sporza keek ik eerst nog wel eens, maar sinds Wuyts het extreem overdreven juichen voor Belgen heeft opgevoerd ben ik daar ook mee gestopt.

madeinstars 17 februari 2020 om 11:42

Ik hou echt met heel mijn hart van José. Daar neem ik Wuyts voor op de koop toe. Alleen inderdaad wel elke dag hopen dat er geen Belgen in de kopgroep zitten, want dan wordt het wel af en toe irritant.

Kosmonaut 17 februari 2020 om 11:51

Voorlopig hou ik het nog even bij Sporza maar ik vrees dat ook ik op korte termijn af ga haken door Wuyts. Na zijn Boonen fetisj die al niet te harden was begint hij nu ook een Remco fetisj te ontwikkelen.

FDJ 17 februari 2020 om 12:46

Babbelgem en reclame. De grootste afknappers aan Eurosport. Die stem alleen al en dat geheig als DQS in de aanval is.

john 17 februari 2020 om 13:13

Ja Eurosport ,ik kijk graag naar wielrennen tijdens de reclame onderbreking

Brabander 17 februari 2020 om 11:13

Allemaal leuk en aardig dit, maar de NOS zendt de Vuelta toch helemaal niet uit? Op wat weekendetappes na dan?

AWestie 17 februari 2020 om 11:22

Zit er bij in het pakket dat ASO aanbiedt. Uiteindelijk gaan deze uitzendrechten over de Tour en is de rest allemaal bijvulling (voor de zenders dan).

Taliesin 17 februari 2020 om 11:24

NOS zendt de Vuelta doorgaans inderdaad niet uit.
Maar belangrijkste is dat ik zo de Tour en Vuelta op Sporza kan blijven volgen.
Beste commentaar ( met enorme voorsprong ook nog) en geen super irritatante lange reclame blokken.

Brabander 17 februari 2020 om 11:37

Voor mij geldt exact hetzelfde. De Giro kijk ik dan maar op Eurosport, wat ook geen straf is met Kroon en Vanbelleghem

Pascal De Kooning 17 februari 2020 om 11:36

Yeas…. Tot 2025 luisteren naar Dijkstra en Ducrot.

Brabander 17 februari 2020 om 11:37

Wel eens van Sporza gehoord? Of Eurosport?

madeinstars 17 februari 2020 om 11:38

Makkelijk om via de NOS op mobiel onderweg te volgen, maar dan wel met geluid uit. Hoog tijd dat de NOS hun commentatoren eens vervangen. De houdbaarheidsdatum van Dijkstra en Ducrot is al een paar jaar overschreden. Oh en dan niet die verschrikkelijke Joris van der Berg aub… die is zo mogelijk nog erger.

Brabander 17 februari 2020 om 14:36

DJ Joris

NumberSeventeen 17 februari 2020 om 12:31

Ik hoorde laatst dat Dijkstra en Ducrot al bijna zeker lijken te weten wie de tour van 2019 gewonnen heeft. Ze wachten even de officiële uitslagen af. Ducrot dacht Gesink te hebben herkent.

Poeksel 17 februari 2020 om 12:56

Ik verdeel mijn kijktijd keurig tussen de drie: grote koersen kijk ik op Sporza, kleinere koersen op Eurosport (of de player), schaatsen bij de NOS.

Derierre de la course 17 februari 2020 om 13:31

Linkje zou wel op zijn plaats zijn denk ik. https://nos.nl/artikel/2323436-tour-en-vuelta-tot-en-met-2025-te-zien-bij-de-nos.html

En dan eindigen met: “De wielerliefhebber zit de komende jaren sowieso goed bij de NOS.” Dat is wel een beetje kort door de bocht daar ze buiten de tour en AGR ongeveer anderhalve minuut per wedstrijd (achteraf) uitzenden.

Al met al is mijn volgorde NOS-Eurosport-Sporza. Aangezien die eerste zelden live uitzendt kom ik meestal bij de tweede uit. Primaire keuze voor NOS is voornamelijk de reclame’s op Eurosport. Soms handig maar op een gegeven moment heb je geplast, drinken gepakt, nootjes klaargezet, de was aangezet, vaatwasser uitgeruimd en komen er nog steeds reclameblokken.

rvb 17 februari 2020 om 15:01

Dijkstra moet opkrassen.

Lalsacien 17 februari 2020 om 15:50

Klassiekers op Sporza.
Giro op Eurosport.
Tour op France 2.
Rest op Eurosport of de zender van l’équipe.
Een enkele keer op een livestream.

Groningen 17 februari 2020 om 16:09

Interessante tussenstand in de poll. Meerderheid kiest sporza, maar NOS op twee, terwijl het in de discussies hier toch vooral tussen sporza en eurosport lijkt te gaan.

Romāns Vainšteins 17 februari 2020 om 16:11

D&D geen moeite mee, kwestie van zelf nadenken en door laten pruttelen.

HoofdIsVrij 17 februari 2020 om 16:21

De belangrijkste open vraag blijft of Sporza de uitzendrechten van de Giro van dit jaar heeft verworven om zodoende Live de eerste grote ronde overwinning van Evenepoel te kunnen uitzenden.

Taliesin 17 februari 2020 om 17:24

Ik hoop van wel. Vind t al jammer dat ze geen Italiaanse wedstrijden meer hebben.

Bikeage 17 februari 2020 om 17:29

Beter gaan die Italo westrijden in de uitverkoop. Wil Milaan-San Remo en de Giro gewoon kunnen kijken zonder stomme reclames.

Gilberto 17 februari 2020 om 20:32

Kroon vind ik echt heel leuk om naar te luisteren! Ik doe zo 50-50, helft Jose, helft Kroon. Prima zo. Ook al ben ik Nederlander, maar op Nederlandse zender heb ik al 25 jaar niet echt meer gekeken

Pascal De Kooning 17 februari 2020 om 21:26

Ik vind Dijkstra en Ducrot prima. Was zelf altijd fan van Mart Smeets vroeger en eigenlijk nog steeds. In tegenstelling tot velen irriteer ik me iig niet aan D&D.

Headlines

Materiaalzone

Populair