Tour de France maakt designs van gele trui bekend

maandag 20 juli 2020 om 13:02
Tour de France maakt designs van gele trui bekend

Organisator A.S.O. en kledingproducent Le Coq Sportif hebben bekendgemaakt hoe de gele trui eruitziet die in de komende editie van de Ronde van Frankrijk wordt gedragen door de leider in het algemeen klassement. Gekozen is voor drie verschillende designs.

In de tweede en derde rit is op de gele trui Place Masséna te zien, het historische plein in Nice waar 29 augustus de Tour de France van start gaat. Daarna is het tricot geïllustreerd met een algemene afbeelding te zien, die symbool staat voor de Franse wegen die jaarlijks decor staan voor de ronde. In de slotetappe naar de Champs-Élysées in Parijs draagt de klassementsleider een trui met de iconische Arc de Triomphe daarop afgebeeld.

De truien zijn vanaf vandaag al verkrijgbaar voor wielerliefhebbers in de winkels en de webshop van Le Coq Sportif en via de online boetiek van de Tour de France.

Dit artikel delen:

14 Reacties

aardappeljager 20 juli 2020 om 13:34

Gaaf. Hij is geel dit jaar

Spake Breekerd 20 juli 2020 om 13:50

Er volgt later een pool voor de berg- en puntentrui.

Wheely 20 juli 2020 om 13:58

Majka voor de bollen ja? Paterski voor het groen? Wat een stunt!

zipp404 20 juli 2020 om 15:06

De bollen zijn dit jaar voor Meintjes, die heeft zijn klimmersbenen helemaal terug gevonden de voorbije weken.

thorsen 20 juli 2020 om 15:12

*gniffel*

DeHof 20 juli 2020 om 16:18

Wat er denk ik bedoeld wordt;
Ik gok dat de groene trui dit jaar groen wordt en de bollentrui rode bollen op een witte ondergrond…

Rawolf 20 juli 2020 om 14:01

Nee Sajnok voor groen

reusjen 20 juli 2020 om 14:15

Even afwachten hoe het eruit ziet als hij daadwerkelijk om iemands schouders zit, maar ik vind het er zo niet uit zien.

salem 20 juli 2020 om 15:20

En dan moet de sponsornaam er ook nog op…

Ik vind persoonlijk dat deze toevoeging de herkenbaarheid van de leider er niet mooier op maakt. Het shirt wordt veel te druk.

VerstandOpNul 20 juli 2020 om 17:57

Mijn hemel, zelfs op de zwarte markt in Beverwijk koop je kleding die minder lelijk is dan dit..

Michelangelo 20 juli 2020 om 22:03

Die is zo lelijk… je zou hem maar winnen!!

Pascal De Kooning 20 juli 2020 om 21:30

Ik verwacht nog steeds dat de Tour niet doorgaat. Geen Gele trui dus! Ik vind het niet echt realistisch dat er 3 weken door Frankrijk gekoerst gaat worden met 200 man +personeel en pers etc. Die kans lijkt me toch echt klein dat de TDF door gaat. Na 2 weken Tour kan er ook nog een renner besmet maken en dan is ’t sowieso klaar

Romāns Vainšteins 20 juli 2020 om 22:13

O, gaap, ja ?

Laten we nu eens kappen met dat ‘ik denk dat het allemaal niet door gaat’ gedoe in topics die er niet op gericht zijn joh.

OT . Vaag verhaal rondom een trui waar je niks mee moet doen behalve hem geel laten zijn. Elke vorm van creativiteit slaat er op dood.

Arie den Blanken 20 juli 2020 om 23:43

@Pascal de Kooning. Je opmerking hoort wel bij dit onderwerp want een discussie of een gele trui wel of niet oogt wordt natuurlijk nog onzinniger als dat de Tour ook zoals die nu gepland is helemaal nier doorgaat. Overal nemen de besmettingen al weer toe en het reproductie getal is weer gestegen tot boven 1. Dus ik denk dat je gelijk gaat krijgen.

Headlines

Materiaalzone

Populair