Tour 2025: Voorbeschouwing etappe 18, koninginnenrit naar Col de la Loze – Neemt Pogacar revanche?
foto: Cor Vos
donderdag 24 juli 2025 om 08:05

Tour 2025: Voorbeschouwing etappe 18, koninginnenrit naar Col de la Loze – Neemt Pogacar revanche?

De koninginnenrit in de Tour de France 2025 is daar. Het zwarte beest van Tadej Pogačar ook, met de gevreesde Col de la Loze. Twee keer eerder zat de volledige col in de Tour en tweemaal moest de Sloveen zijn voornaamste uitdager laten gaan. Enig puntje voor zijn vertrouwen: dit keer doen ze de klim voor het eerst van de andere kant. Een rit om duimen en vingers bij af te likken. WielerFlits blikt vooruit!

Parcours

Het kleine plaatsje Vif debuteert dit jaar in de Ronde van Frankrijk. In de Tweede Wereldoorlog was het een bolwerk van het verzet, maar tegenwoordig is het vooral bekend vanwege het museum rond de broers Jacques-Joseph en Jean-François Champollion. Beiden zijn in Frankrijk gekend als belangrijke wetenschappers. Jacques-Joseph was bijna twintig jaar verbonden aan de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen. Hij had grote invloed op de ontwikkeling van zijn twaalf jaar jongere broertje Jean-François, een taalkundige. Hij is wereldberoemd door zijn aandeel in de ontcijfering van het Egyptische hiërogliefenschrift. Men ziet hem als grondlegger van de egyptologie. Na diens plotse dood in 1832 zette Jacques-Joseph zijn werk voort.

Hoewel de start in Vif is, zullen veel leden van de Tourkaravaan waarschijnlijk verblijven in het naastgelegen Grenoble. Om in de geschiedenis verdwaald te blijven: daar ligt een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van de Tour en de sportwereld in het algemeen. In Grenoble werd op 19 juli 1919 de eerste gele trui ooit uitgereikt aan toen leider Eugène Christophe. Halverwege die bewuste Tour, zonder al te veel bombarie. Koersdirecteur en godfather van de Tour – Henri Desgrange – wilde herkenbaarheid creëren voor de leider in zijn wedstrijd.

Dit deed Desgrange met de invoering van een gele trui, geïnspireerd door de kleur papier waarop l’Auto werd gedrukt. Dat was het magazine van Desgrange waarmee hij de Tour schiep. ‘De gele kanarie!’, was de eerste reactie van Christophe’s concurrenten. Toen nog minachtig, maar de gele trui zou uitgroeien tot een mondiaal sporticoon en een haast sacraal kledingstuk.

Donderdag 24 juli 2025, Tour de France: Etappe 18 (171.5 km)
Profiel-afbeelding voor Etappe 18
Routekaart voor Etappe 18
Start:
12:10 ( Vif)
Finish:
17:12 ( Courchevel Col de la Loze)

Dan naar de etappe zelf, die organisator ASO heeft bestempeld als koninginnenrit. Niet verwonderlijk, want met klinkende namen als de Col du Glandon, Col de la Madeleine en aankomst op de Col de la Loze laat deze martelgang weinig aan de verbeelding over. Na de start koerst het peloton recht op Alpe d’Huez af. Maar in plaats van de D1091 te volgen naar Bourg d’Oisans, slaan ze op het laatste moment linksaf de D526 op. Niet veel later tovert de ASO bij het dorpje Oz de voet van de Col du Glandon tevoorschijn. Die berg maakte al in 1947 voor het eerst haar opwachting in de Tour en zou er daarna nog veertien keer in zitten. Negenmaal zat hij erin van 1977 tot en met 1997. Vaak is de Glandon het voorgerecht op de Col de la Croix-de-Fer.

Nu is dit niet het geval. Na een relatief lange afdaling komen de renners na 83,5 kilometer aan in La Chambre. Dat is dan weer de kraamkamer van de volgende klim van de dag: de Col de la Madeleine. Een bergpas met eveneens een rijke Tourhistorie. Het is namelijk al de 28ste keer dat ze in het parcours zit. Nederlanders zullen vooral de editie van 2002 herinneren, toen Michael Boogerd solo over de Madeleine fietste in aanloop naar zijn imposante zege op La Plagne.

Het mondiale publiek zal vooral terugdenken aan 1997, toen de Festina-ploeg alles op een hoop reed. Richard Virenque rondde als eerste de top, maar Jan Ullrich rechtte – met dank aan Bjarne Riis – op de slotklim de rug. Toen een jaar later de Festina-bom barstte, werd die dag vanuit een ander perspectief gezien.

De holle blik van Tadej Pogacar spreekt boekdelen – foto: Cor Vos

Hopelijk denken we straks niet hetzelfde over deze etappe, die dus finisht op de Col de la Loze. In 2019 werd de laatste zes kilometer voorzien van een asfaltlaag en sindsdien zijn diezelfde zes kilometers afgesloten voor al het gemotoriseerd verkeer. Voorheen werd deze klim ook wel gedaan, maar liep de weg niet verder dan Courchevel. Op het loeisteile vliegveld aldaar was in 2023 nog de aankomst, waar Felix Gall solo won en vooral Jonas Vingegaard de Tour van dat jaar besliste. Tadej Pogačar (“I’m gone. I’m dead“) kraakte en verloor uiteindelijk meer dan zeven en een halve minuut.

Drie jaar eerder, in 2020, debuteerde de Col de la Loze in de Ronde van Frankrijk. Toen won de Colombiaan Miguel Ángel López voor Primož Roglič, die toen óók de maat van Pogačar nam. Dit jaar doen ze de klim voor het eerst van een andere kant. Na het beruchte vliegveld van Courchevel volgt een even steil fietspad naar de top.


Klassementen

Tour de France 2025
Ritwinnaar en leiders in klassementen na etappe 17

Favorieten

Parijs is niet ver meer, al zal het voor de renners die nog deel uitmaken van het peloton zeker niet zo aanvoelen. Met nog twee zeer zware Alpenritten voor de boeg, worden de al vermoeide rennerslijven nog wat verder op de proef gesteld. De achttiende etappe mogen we gerust bestempelen als de koninginnenrit van de 112e Ronde van Frankrijk. Wat de renners krijgen voorgeschoteld, is niet voor de poes: drie afschrikwekkende Alpenreuzen en maar liefst 5.450 hoogtemeters. In deze rit zal het kaf nogmaals van het koren worden gescheiden.

Het is misschien wel de uitgelezen etappe voor Visma | Lease a Bike om de boel nog eens ouderwets op stelten te zetten en de tot nu toe ongenaakbare Tadej Pogacar onder druk te zetten. Niet alleen omdat er zoveel hoogtemeters worden opgediend, maar ook omdat de rit zich leent tot een putsch. Mocht de ploeg erin slagen om zijn sterkste klimmers vooruit te sturen en kopman Vingegaard trekt al vroeg ten aanval, dan kan er weleens een zeer interessante situatie ontstaan. Er is wel een belangrijke voorwaarde: gele trui Pogacar zal een moment van zwakte moeten tonen.

Shirt for OIC AK

Op basis van de zeventien voorgaande Tourritten is het wellicht hopen tegen beter weten in, want Tadej Pogacar heerst momenteel als nooit tevoren over de Ronde van Frankrijk. De kopman van UAE Emirates oogt bijzonder scherp, maakt geen fouten en koerst met overschot. Wat Vingegaard en Visma | Lease a Bike ook proberen, ze koersen voorlopig in de schaduw van de wereldkampioen, die op weg lijkt naar zijn vierde Tourzege. Maar, Pogacar zal zich zeker nog niet rijk rekenen, want in die o zo lastige derde week kun je ook zomaar je Waterloo vinden.

Neemt Tadej Pogacar revanche op de Col de la Loze? – foto: Cor Vos

Pogacar kan erover meepraten: zo ging hij in de Tour van 2023 volledig kopje onder in de laatste week. Dat gebeurde in de Alpenetappe naar Courchevel, met in de finale de slotklim van de… Col de la Loze. Juist, de beklimming die de renners donderdag weer zullen bedwingen. Pogacar leed die dag zijn misschien wel grootste nederlaag uit zijn carrière. Zijn woorden nadat hij moest lossen (“I’m gone. I’m dead“) staan nog altijd in het collectieve wielergeheugen gegrift. Het is anno 2025 bijna niet meer voor te stellen, maar Pogacar bleek toen ook maar een mens.

De Sloveen is met andere woorden gewaarschuwd, maar een gewaarschuwd man telt voor twee. En Pogacar kennende geeft hem dit alleen maar extra motivatie, extra brandstof om te schitteren en af te rekenen met ‘de vloek van de Col de la Loze.’ Bang voor de ruim 26 kilometer lange Alpencol is hij allerminst. “Het ligt niet aan die specifieke beklimmingen. Ze zijn in mijn ogen ongeveer hetzelfde. Ze zijn tien tot vijftien kilometer lang, met quasi allemaal dezelfde stijgingspercentages. Het zit hem dus niet in de naam”, vertelde hij op de tweede rustdag.

“En eerlijk gezegd? Ik houd juist van al die beklimmingen. De Col de la Loze is de zwaarste beklimming die ik tot nu toe in mijn carrière ben opgereden. Ik zal niet zeggen dat ik op zoek ben naar revanche of eerherstel. Ik wil alleen wel graag betere benen hebben dan de laatste twee keer dat ik daar omhoog ben gereden. That’s all.” We verwachten een tot op het bot gemotiveerde Pogacar aan het vertrek in Vif. Hij zal – eergierig als hij is – maar wat graag willen triomferen op de flanken van de slotklim. Dan zal hij zijn ploeg wel aan het werk moeten zetten.

Zien we een alles-of-niks aanval van Jonas Vingegaard? – foto: Cor Vos

Waar Pogacar geen al te beste herinneringen heeft aan de Col de la Loze, ligt dat voor Jonas Vingegaard helemaal anders. De Deen wist er in 2023 namelijk zijn tweede Tourzege veilig te stellen, door zijn Sloveense rivaal volledig in de vernieling te rijden. We verwachten nu niet meteen een gelijkaardig scenario, maar wellicht dat het Vingegaard wel vleugels geeft in zijn poging om toch nog de Ronde van Frankrijk te winnen. Ondanks zijn ruime achterstand op een voorlopig superieure Pogacar, heeft de kopman van Visma | Lease a Bike de strijdbijl nog niet begraven. Dat zagen we nog op de flanken van de Mont Ventoux.

Op de tweede rustdag klonk Vingegaard nog zeer opgewekt en strijdvaardig. “Ik denk inderdaad dat ik nog steeds kan winnen. Natuurlijk, dat ziet er momenteel heel moeilijk uit. Het is een groot gat, maar ik denk zeker nog dat het me kan lukken. Normaal gesproken is de derde week van een grote ronde mijn sterke punt. […] Ik moet het proberen en dat betekent dus ook dat ik het risico zal nemen om mijn tweede plaats te verliezen, om op die manier toch de gele trui te pakken en de Tour te winnen. Ik geloof echt dat ik het verschil nog kan maken.”

Vingegaard is dus bereid om heel wat op het spel te zetten, in de hoop Pogacar nog uit de gele trui te fietsen, maar dan zal hij donderdag waarschijnlijk van ver(der) moeten aangaan. In een klassiek man-tegen-man gevecht moet hij wellicht weer het onderspit delven, maar wie weet kan Visma | Lease a Bike een situatie creëren waarin het zijn overtal in de bergen kan uitspelen.

Met Tiesj Benoot, Sepp Kuss, Simon Yates, Matteo Jorgenson, Victor Campenaerts en Wout van Aert heeft de geel-zwarte formatie heel wat pionnen om mee te schuiven op de Col du Glandon en Col de la Madeleine. Deze renners kunnen dan eventueel als springplank dienen voor Vingegaard, al is het maar de vraag of UAE Emirates XRG dit zal toelaten. De ploeg-Pogacar kan natuurlijk ook deze tactiek toepassen met een Tim Wellens, Marc Soler, Pavel Sivakov, Jhonathan Narváez en Adam Yates. Dat belooft voor de neutrale wielerfan!

Gall won de koninginnenrit in de Tour van 2023 op de Col de la Loze – foto: Cor Vos

Gezien het verwachte koersgeweld tussen Pogacar/UAE Emirates en Vingegaard/Visma | Lease a Bike op weg naar de Col de la Loze, lijkt het voor de overige klassementsrenners vooral zaak om te volgen en de schade te beperken. Lijkt, want misschien houden de nummers een en twee in het klassement elkaar wel in een sportieve houdgreep in deze eerste Alpenrit. Mocht dit scenario uitkomen, dan is Felix Gall wellicht de eerste om toe te slaan. De Oostenrijkse klimmer is immers de laatste winnaar op de Col de la Loze en demonstreerde in de voorbije bergritten al zijn goede vorm.

Dit geldt ook voor Florian Lipowitz. De Duitser is bezig aan zijn eerste Ronde van Frankrijk, maar ligt voorlopig – als best of the rest – op podiumkoers. Dat zou al een straffe prestatie zijn van de renner van Red Bull-BORA-hansgrohe, maar de voormalig biatleet kan zijn Tourdebuut misschien nog wel extra in de verf zetten door te zegevieren op de Col de la Loze. Zijn ploeggenoot Primoz Roglic – die er ook nog altijd behoorlijk goed voor staat in het klassement – heeft goede herinneringen aan deze klim: in de Tour van 2020 wist hij er zijn landgenoot Pogacar zelfs te lossen.

Florian Lipowitz is voorlopig de derde beste klimmer in de Tour – foto: Cor Vos

We zijn ook zeer benieuwd of Oscar Onley in deze grote-mannen-etappe zijn vierde positie in het algemeen klassement kan behouden of misschien wel verstevigen. De jonge Brit begon een kleine drie weken geleden niet eens met klassementsambities aan de Tour, maar de renner van Picnic PostNL is zichzelf toch wel aan het ontdekken als klassementsrenner. “We bekijken het gewoon per dag en we hopen dat we met hem kunnen verdedigen wat we hebben. Ik denk dat we kunnen zeggen dat we een geweldige Tour de France hebben gehad, wat er ook gebeurt”, schetst ploegleider Matt Winston.

De andere renners in de voorlopige top-10 van het klassement – Kévin Vauquelin (Arkéa-B&B Hotels), Tobias Halland Johannessen (Uno-X Mobility) en Ben Healy (EF Education-EasyPost) – lijken inmiddels bezig met het consolideren van hun plekje, maar wie weet zien we ze donderdag wel in de aanval. De achterstand van deze mannen op leider Pogacar is inmiddels aanzienlijk te noemen – zo staat Johannessen al op ruim zeventien minuten – maar dit biedt misschien wel mogelijkheden in de strijd om de ritzege.

Kan Thymen Arensman het nog een keer in de bergen? – foto: Cor Vos

Vluchters zullen donderdag van zeer goeden huize moeten komen om de mannen voor het klassement voor te blijven, maar als iemand het kan, dan is het Thymen Arensman. De Nederlander rondde in de laatste Pyreneeënrit naar Superbagnères met verve een lange solo af en bleef zo Pogacar en co voor. Levert de renner van INEOS Grenadiers in de Alpen weer een dergelijk huzarenstukje af? Dan lonkt misschien ook wel de bergtrui voor Arensman.

Maar daar zal de nummer twee in het bergklassement, Lenny Martinez, zeker een stokje voor willen steken. De Franse chouchou hoopt in Parijs graag als bergkoning op het eindpodium te staan. Dan zal hij donderdag wel de nodige punten moeten sprokkelen in de Alpen, maar wie weet kan hij dan ook vanuit de vlucht naar de ritzege soleren.

Tot slot, verwachten we ook de volgende klimmers in de aanval: Ben O’Connor (Jayco AlUla), Enric Mas, Einer Rubio (Movistar), Sergio Higuita, Harold Tejada (XDS Astana), Mont-Ventoux-winnaar Valentin Paret-Peintre (Soudal Quick-Step), Michael Storer (Tudor Pro Cycling), Michael Woods (Israel-Premier Tech), Bruno Armirail (Decathlon AG2R La Mondiale) en Santiago Buitrago (Bahrain Victorious).

Website organisatie


Weer en tv

Van zomerse en snikhete omstandigheden naar regen, wind en grauwe weersvoorspellingen. De renners hebben het niet erg getroffen voor de komende dagen. In startplaats Vif is het nog een graad of 22 en overwegend droog, maar in de daaropvolgende koersuren is er een serieuze kans op regenbuien. Op de toppen van de Alpencols koelt het bovendien af naar zo’n twaalf graden Celsius.

De achttiende etappe is van start tot finish live te zien op Eurosport 1 en via HBO Max. Ook de NOS en Sporza beschikken over de uitzendrechten voor de Ronde van Frankrijk en zijn er dus live bij. Voor de exacte uitzendtijden kun je altijd terecht in onze tv-gids Wielrennen op TV.


In de RIDE Magazine Zomergids 2025 (€12,50) lees je een uitgebreid interview met wereldkampioen Tadej Pogačar. De Sloveen kwam spontaan naar de Alpecin Barbershop voor een knipbeurt en dat draaide uit op een interessant interview. Pogačar praat over het pakken van KOM's en het nastreven van nieuwe doelen. Bestel jouw exemplaar van het zomernummer 2025 van RIDE Magazine hier!!
RIDE Magazine
67 Reacties
23-07-2025 19:16
Hier gaat het gaan gebeuren hier gaat ie breken pogi lozen op de loze !
    23-07-2025 19:24
    Ik zal het anders zeggen: het moet hier gebeuren. Als Pogacar morgen in het wiel van Jonas eindigt is de Tour binnen.
    23-07-2025 20:05
    @justme: helaas ga je morgen naast je deliveries van je gele bees ook een also nodig hebben want Pogi gaat deze rot solo winner.
    24-07-2025 08:35
    Om echt grote verschillen te krijgen op iemand die breekt hadden ze die berg beter vanaf Meribel op kunnen rijden, daar is het laatste weel veel en veel zwaarder.
    24-07-2025 10:53
    @richard. Heb de berg van beide kanten opgereden en idd Meribel is iets zwaarder, maar als je iemand wil breken dan kan het prima ook via de andere kant. Laatste 3 kilometers zijn daar ook een hel met ramps van 20%.

    Daarnaast, hij moet echt breken en al eerder op de klom lossen
23-07-2025 19:49
Ik denk dat Pogacar verstoppertje heeft gespeeld op de Mont Ventoux en morgen de puntjes stevig op de i gaat zetten om alles heel duidelijk te maken.
    23-07-2025 22:18
    Als ie verstoppertje wou spelen was ie wel in het bos gebleven joh
    23-07-2025 22:44
    @attejeno, dat was toch geen verstoppertje spelen die aanval die Pogi plaatste?

    Zou je het niet mooi vinden als vingegaard morgen de spanning terug brengt en 3 minuten pakt? En dat ze op vrijdag een laatste battle hebben om uit te maken wie wint?
    23-07-2025 22:52
    Natuurlijk is spanning terug in de Tour mooi. Alleen heb ik het idee dat Pogacar de hele Tour al redelijk economisch met zijn krachten omgaat en alleen toeslaat in de zwaarste bergritten. Gisteren was met alleen de Ventoux natuurlijk geen slijtageslag met maar 1 (zware) berg. Daarom denk ik dat Pogacar de komende etappes nog een keer gaat uithalen.
    24-07-2025 09:25
    Hij lijkt inderdaad verstandiger te rijden. Hij heeft daarnaast ook nog een groter gat dan in 2022 en 2021, wat het ook nog makkelijker maakt om alleen maar te volgen. Hij hoeft de komende 2 dagen ook niks anders te doen dan in het wiel te blijven
23-07-2025 19:18
Woutie victor en tiesj satelieten ! Matteo trekken op col 2 en simon en sepp op de loze en dan boem !!
    23-07-2025 19:56
    Kat in bakkie.
    Duidelijk
    23-07-2025 22:13
    De koers hard maken én renners vooruit (die met voldoende voorsprong en rust Jonas op sleeptouw kunnen nemen in de vallei) is bijna een onmogelijke combinatie.
23-07-2025 19:22
Hopelijk levert Pogi (nogmaals) het bewijs dat ie niet alleen de grootste renner, maar ook de grootste ronderenner is, en dat -na zowel tijdritten inclusief klimtijdritten- Jonas' zogenaamde terrein inmiddels het zijne geworden is.
    24-07-2025 07:31
    Om dan over een jaar of 10 in een persconferentie te zitten met tranen in de ogen en bekennen dat hij niet ''schoon'' was
    24-07-2025 11:18
    Daar zitten we echt met zijn allen op te wachten want dat maakt het wielrennen zo veel spannender? Kijkcijfers van de tour dit jaar zijn dramatisch!
23-07-2025 19:33
Morgen met het mindere weer is denk ik pogi met zijn gewicht wel in het voordeel .

Anderzijds zijn het beide renners die uit landen komen waar het weer ook wel is regelmatig slecht is.

Ik geef het voordeel aan pogi omdat hij in de voorjaars klassiekers zulke etappes wel gewend is met slecht en barre omstandigheden en Jonas minder .
23-07-2025 20:00
Het zal een slijtageslag worden, zeker ook met het slechte weer. Op papier lijkt me de tactiek van TVL vrij simpel. Twee mannetjes vooruit sturen, hard tempo maken vanaf de voet van de Madeleine en dan een alles-of-niets-aanval van Vingegaard tot aan de top, waar een ploegmaat staat te wachten. Het in de praktijk uitvoeren en dan Pogacar ook echt kraken, zal een stuk moeilijker zo niet onmogelijk zijn.
    23-07-2025 22:41
    Met hard tempo maken zal het moeilijk worden ook nog iemand vooruit te houden. Voor UAE is het ook simpel. Pogacar aan de voet van de laatste klim brengen en er is niet veel aan de hand.
23-07-2025 20:43
Wat me nu pas opvalt aan die foto v Pogi op de Loze is dat hij toen al helemaal onder de koortslippen zat. Maw: was eigenlijk al opgerookt voor die etappe. Is nu totaal niet het geval heb ik de indruk.
24-07-2025 00:02
Pog doet morgen een "van Est'tje" , maar gelukkig loopt zijn pontiac verder...
24-07-2025 08:25
Deze kant van de Loze is wel een stuk minder lastig zeg.
    24-07-2025 08:37
    Klopt, vanaf Merinel is het een beest, nu zie ik weiniggrote verschillen ontstaan.
    24-07-2025 10:54
    Dat is bewust gedaan om de renners te "dwingen" niet te wachten tot de slotklim.
23-07-2025 19:27
Het word een slijtageslag, ook omdat het weer, veel regen en kou. Dat gaat ook veel invloed hebben op de lichamen. Wie morgen zich het beste warm kan houden en het beste eet. Ik hoop jonas;)
    23-07-2025 20:25
    Pogi reed naar superbagneres als enige van zijn team zonder jasje de afdalingen. Volgens mij kan ie vrij goed tegen regen en kou, relatief gezien met andere renners. Denk dat dit in zijn voordeel is zelfs
    23-07-2025 20:33
    Is Pogi nu ook als enige van zijn ploeg verkouden?
    24-07-2025 07:38
    Haha, dat zou kunnen idd! Verkoudheidje doet hem wel goed zo te zien, recordtijd op de Ventoux.

    Misschien rijdt ie morgen in een tanktoppie
23-07-2025 19:35
Dat belooft heel wat. Meer dan 5.000 hoogtemeters en de dag erna nog een hele hoop. Je zou haast beginnen denken dat de Gouvenou een hekel heeft aan wielrenners...

De Tour nog winnen zie ik Vingegaard niet doen, maar ik denk wel dat hij morgen de sterkste zal zijn. Gisteren toch wel de gelijke van Pogacar en nu met drie lange beklimmingen (bijna) boven de 2.000 zie ik Vingegaard aan het langste eind trekken.
    23-07-2025 19:43
    Precies ! Dat is het terein van jonas . Als hij er morgen 1 minuut en een halve af kan doen kan het vrijdag nog allemaal
23-07-2025 20:03
Ik denk dat Erik Breukink morgen wint.
    23-07-2025 22:17
    Ik ga dan toch voor Lemond maar Indurain maakt ook een goede kans maar idd Breukink verdient ook wel een sterretje of 2 in de Voorbeschouwing
23-07-2025 20:11
Als ze vol gas geven op de eerste col, wat moet als je Pogacar wilt breken, dan gaan er echt heel veel buiten tijd komen.
23-07-2025 20:31
We zijn vlakbij het parcours, in de isere vallei en zeg maar gerust dat het weer herfstweer is: veel regen, fris, wind. En morgen zou daar onweer bijkomen zegt Franceinfo.. verkouden renners kunnen mss wel eens inzinken en kraken.. nordisten kunnen dan mss meer. Is V dat nog?
23-07-2025 22:56
Poggi een gekende regenrijder en Vingegaard die nooit goed is in de kou. Vingegaard moet sowieso iets bijzonders doen om de tour te winnen, maar met dit weer wordt het wel heel lastig...
    23-07-2025 23:19
    Onzin jonas kan net veel beter tegen de kou
24-07-2025 08:02
Prima kerel, Pogacar.. Maar wat zou het mooi zijn als hij instort deze rit..
24-07-2025 08:20
Visma leasebike bekommt heute einen Dämpfer, pogi gewinnt , vingegaard 1min bis 1, 45 min , wout van art 20 bis 25 min, detto carpenatz, kuss , yates und jörgenson über 10 min
24-07-2025 08:26
Wie wint, wint het, ik hoop alleen dat Vinnie niet honderdduizend keer achterom gaat kijken of Pogi nog volgt...gewoon gaan met die banaan, je hebt oortjes in, dus je weet hoe de zaken er voor staan...
24-07-2025 09:23
Dit wordt een hele zware rit mede door het voorspelde slechte weer. Constant eten en drinken en droge kledij aantrekken wordt cruciaal. Hier bestaat een kans dat de top10 toch nog eens door elkaar worden gegooid. Mannen als pakweg Gall of Johanesssen die een slechte dag hebben kunnen hier heel veel tijd gaan verliezen…
    24-07-2025 10:57
    Van Gall verwacht ik dat niet, wel van Vauquelin.
24-07-2025 09:31
Ga er maar voor zitten want vandaag gaat Jonas Allllinnnn!
24-07-2025 09:56
Visma is een slecht team, VAE bepaalt in elke fase de toon, Visma doet geen vervolgwerk, Vingegaard zal vandaag weer als een vis naar adem happen
    24-07-2025 10:37
    Etappe over de Ventoux zeker gemist?
23-07-2025 19:21
Heeft Visma al een docu uitgebracht met als titel 'All In'? Na morgen kunnen ze die op de rol zetten!
23-07-2025 19:57
Revanche op wat of wie?
23-07-2025 20:28
Wie morgen een winterjas,muts en handschoenen in de ploegleiderswagen heeft gelegd is spekkoper ! Zal wel weer het geeikte zijn: Vingegaard gaat 7-8 km voor de meet gas geven …..
23-07-2025 20:29
Visma zal all-in gaan met satelietrenners en vol gas aanvallen op de Madeleine. Ben er alleen bang voor dat het team niet sterk genoeg is. Zoals je op de Ventoux zag, Yates en Kuss kunnen niet hard genoeg om iedereen behalve Pogi eraf te rijden. Dat deed Kuss in 2022 nog wel. Daarnaast vraag ik me af of het van Aert en Benoot lukt om lang genoeg vooruit te blijven. Vocsnor misschien wel. Jorgenson schijnt ziek te zijn ook.

Het gaat in ieder geval een spektakel worden. Ik hoop dat het Visma lukt om verschil te maken, maar ik verwacht dat het op de Col de la Loze man tegen man wordt nadat UAE de klim met een overtal begint.
    24-07-2025 11:50
    Kuss is al langer over zn top heen. Na die cadeau gekregen Vuelta nooit meer op niveau gereden, bij Visma moeten ze dringend betere klimknechten binnenhalen willen ze Vingegaard goed kunnen ondersteunen, als je ziet dat het op de Ventoux van Bennoot en Campenaerts moest komen… Ook Jorgenson geeft niet thuis, dat is toch een ferme aderlating.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine