Tour 2026: Del Toro knalt met Pogacars zegen naar ritwinst in Barcelona, Vingegaard behoudt geel
foto: Fotopersburo Cor Vos
zondag 5 juli 2026 om 17:42 Volg in Google

Tour 2026: Del Toro knalt met Pogacars zegen naar ritwinst in Barcelona, Vingegaard behoudt geel

Een één-tweetje voor UAE Emirates XRG in de tweede etappe van de Tour de France. Isaac Del Toro sprintte op de lastige aankomst naar de ritzege, voor zijn kopman Tadej Pogacar, die de zege gunde aan zijn jonge ploegmaat. Remco Evenepoel werd derde, Jonas Vingegaard vierde. Laatstgenoemde behield de gele trui.

Nadat Visma | Lease a Bike zaterdag de ploegentijdrit had gewonnen en Jonas Vingegaard het eerste geel pakte, volgde op dag twee de eerste rit-in-lijn van de Tour de France. En dat was meteen een pittige. In de finale in Barcelona moesten de renners namelijk drie keer de Côte du Chateau de Montjuic (1,6 km aan 9,3%) en de Côte du Stade Olympique (700 meter aan 7%) bedwingen. Op de top van dat laatste klimmetje lag de finish.

Vanuit de start in havenstad Tarragona reden de renners eerst lang langs de kust, over relatief vlakke wegen. De eerste aanvaller was Baptiste Veistroffer. De Fransman van Lotto-Intermarché geraakte niet weg, waarna we nieuwe pogingen zagen. Onder meer Frank van den Broek en Alex Molenaar roerden zich. De twee Nederlanders sloegen samen met Duits kampioen Felix Engelhardt (Jayco AlUla) een mooi gaatje.

Van den Broek, Molenaar en Engelhardt krijgen de zegen 
Ondertussen kwamen in het peloton enkele renners ten val. Onder meer Maxim Van Gils, Robbe Dhondt, Aaron Gate, Jenthe Biermans, Dorian Godon en Biniam Girmay lagen erbij, maar zij konden allen hun weg vervolgen. Ze sloten weer aan bij het peloton, dat Van den Broek, Molenaar en Engelhardt inmiddels de ruimte had gegeven. Veistroffer waagde de sprong nog, maar kon de oversteek niet meer maken.

Van den Broek en Molenaar in de aanval – foto: Fotopersburo Cor Vos

De drie koplopers kregen een maximale voorsprong van bijna vier minuten. In het peloton controleerde niet Visma | Lease a Bike of UAE Emirates XRG, maar Pinarello-Q36.5. Tom Pidcock had duidelijk plannen.

Molenaar wint tussen- en bergsprint
Molenaar, Van den Broek en Engelhardt hadden nog tweeënhalve minuut bij de eerst en enige tussensprint van de dag, waar Molenaar de volle buit pakte: 25 punten. Vanuit het peloton sprintte Girmay naar de vierde plaats, voor Mads Pedersen en Jasper Philipsen. Tim Merlier roerde zich ook, Olav Kooij niet.

De kopgroep langs de kust – foto: Fotopersburo Cor Vos

De koplopers verloren op de Côte de Begues (6,1 km aan 6,5%), halverwege de etappe, gauw meer terrein. Dat kwam ook omdat UAE Emirates XRG zich op kop had gezet. Het tempo lag daardoor ook te hoog voor Arnaud De Lie, die nog niet volledig hersteld was van zijn ziekte en moest lossen. Ploegmaat Veistroffer wachtte op hem om hem naar de finish te brengen.

Hoewel de drie vluchters hun voorsprong dus snel zagen slinken, mochten ze nog wel gaan sprinten om de bergpunten. Het was opnieuw Molenaar die aan het langste eind trok. De Nederlandse Spanjaard zou zo bergtrui overnemen van Tadej Pogacar. Van den Broek wilde ook meesprinten voor de punten, maar schoot bij het aanzetten in de kramp. Hij viel vervolgens terug in het peloton.

Eerste keer Côte du Chateau de Montjuic
Molenaar en Engelhardt reden nog een tijdje voor de meute uit, maar op 32 kilometer van de streep waren ook zij eraan voor de moeite. In het peloton hadden we ondertussen de nodige lekke banden gezien. Onder meer Isaac Del Toro en Paul Seixas stonden met materiaalpech langs de kant van de weg. Seixas moest in de straten van Barcelona nog flink in de achtervolging om terug te keren.

McNulty verrichte berenwerk – foto: Fotopersburo Cor Vos

Net voor de eerste keer Côte du Chateau de Montjuic kon Seixas weer aansluiten. Op deze klim zagen we nog geen demarrages, maar Brandon McNulty reed namens UAE Emirates XRG wel een stevig tempo. Op de finish waren er nog zo’n veertig renners over. Onder meer Antonio Tiberi en Kévin Vauquelin waren al gelost, Romain Grégoire reed door materiaalpech op achterstand.

Van der Poel lost, favorieten wachten af
Enkele renners keerden nadien weer terug, maar op de tweede beklimming van de Côte du Chateau de Montjuic ging het voor velen van hen weer te hard. McNulty bleef vervolgens op kop rijden tot zo’n vijf kilometer voor de finish. Bij aanvang van de laatste keer Côte du Chateau de Montjuic pakte Decathlon CMA CGM de kop. Het was Tiesj Benoot die doortrok voor Seixas.

Op dit moment zakte Mathieu van der Poel – die de eerste twee beklimmingen had overleefd – naar achteren. De Nederlander ging definitief overboord toen Adam Yates overnam van Benoot. Het was wachten op een aanval van een van de klassementstoppers, maar niemand ging aan, ook Pogacar niet. Net voor de top versnelde Tobias Halland Johannessen dan.

Spetterende slotkilometer
De Noor kwam als eerste over de top, maar er zaten nog zo’n vijftien renners in zijn wiel. Daarbij ook Mattias Skjelmose, die het in zijn eentje probeerde. Del Toro dichtte de bres, ging vol gas door de laatste bocht en trok toen vol door. Vingegaard wilde aanpikken, maar had de grootst mogelijke moeite om de Mexicaan bij te houden. Er ontstond een klein gaatje.

Pogacar zat dan weer in het wiel van Vingegaard. Hij twijfelde even of hij naar Del Toro toe moest springen, deed dat dan toch, maar stak zijn ploeggenoot niet voorbij. De Sloveen gunde Del Toro de zege en werd zelf tweede. Evenepoel, die ook nog sterk op kwam zetten, eindigde als derde. Vingegaard moest genoegen nemen met een vierde plaats, maar blijft wel aan de leiding in het algemeen klassement.


Advertentievrij lezen op Wielerflits? Dat kan!


Voor de zomervakantie
132 Reacties
17:44
Hoe kunnen mensen hier van genieten? Onze o zo mooie sport wordt ongekend belachelijk gemaakt door deze ploeg.
    17:53
    Hoezo? Ik zie Evenepoel gewoon binnen een seconde binnenkomen.
    17:59
    Helemaal eens! Deze finish was belachlijk
    Ga dan lekker dammen kijken zuurpruim! Als je werkelijk niet kan genieten van hoe en groot kampioen als Pogacar zich niet drukt maakt om (boni-)seconden maar inhoudt om zijn ploeggenoot te laten winnen en daar nog blijer mee is dan wanneer hij zelf wint dan kon je mooie sport overduidelijk niet waarderen,

    Echt: dat eeuwige gezeik en die afgunst richting UAE en Pogacar hier begint echt heel vervelend te worden! Het is niet de schuld van Pogacar dat de rest als een stel laffe honden rijdt. Nadat de vroege vlucht was binnengehaald heeft NIEMAND ook maar iets geprobeerd! Zo ga je een rennen c.q. een ploeg waarvan je weet dat die dominant is natuurlijk helemaal in een zetel naar de finish rijden. Als ze vol onder vuur worden genomen kunnen die 8 renners van UAE ook de koers niet controleren maar blijkbaar zijn de andere 22 ploegen blij met een korte uitslag i.p.v. dat ze durven gokken met de kans geen uitslag te rijden.
    18:00
    @doordrijver. Remco komt in dezelfde tijd binnen als Pogi omdat Pogi in de remmen knijpt. Hij pakt Del Toro op na de finish en gaat ermee lopen. Pogi had hier iedereen om seconden kunnen rijden inclusief Remco.
    18:04
    als je hiervan niet kunt genieten, ben je gewoon GEEN wielerliefhebber, hoogsens een ANTI fan, ik heb wel genoten zowel vandaag als gisteren
    18:06
    Goed zo, weer lekker snel erbij om te mekkeren.
    18:06
    Wat een ontzettend domme reactie PPP cycling
    Zet je UAE bril is af en kijk gewoon met een gezond verstand koers.
    18:08
    Bevreemdend. Hoe kan iemand op een wielerforum zo weinig koerskennis en historische kennis hebben? Ook al trol je altijd zo, wat doe je hier? Met je 'onze sport'.
    Lol wat een onzin, waarom kijk je überhaupt nog dan?

    Welke ploeg was het ook alweer die een Vuelta cadeau deed aan de superknecht en het volledige podium bezette? Of had je toen net zo'n harde woorden?

    Zelfs Evenepoel was vandaag beter dan Vingegaard die er gewoon echt niet goed uitzag. Maar als ik de volgers mag geloven heeft hij zich alleen op hooggebergte gericht dus we wachten het af.
    18:11
    BS pas als er met minuten gestrooid kan worden kan je die conclusie trekken. Vingegaard kan je hier niet op afrekenen en kan je pas in het hooggebergte in schatten. Hier waren tot de laatste km diverse renners in de running om te winnen
    18:14
    Doet pijn he dat het geen westerse ploeg is?? Zelfde als met het Nederlandse elftal....
    Maar gisteren was het feest?
    18:14
    @vleesmonster
    Volgens mij deed pogi daar niet mee?
    Dus ik weet niet wat je bedoeld.
    Dat was een vualta met de lamme en de blinde aan de start.
    Klopt Khalif, iedereen hier was wildenthousiast over Festina, Saunier Duval en US Postal. Want daar waren wel "westerse" ploegen. Wat de wedstrijd gisteren van het Marokkaanse elftal hiermee te maken heeft is me overigens een nog groter raadsel. Maar het klonk waarschijnlijk heel intelligent in je eigen hoofd.
    18:28
    @khalid
    Dat doet zeker pijn. Want de staat UAE is niet bepaald een toonbeeld vrijheid en democratie.
    18:33
    Wat een ongelooflijke onzin. Volkomen normale uitslag. Del Toro die een betere punch heeft dan Evenepoel en Vingegaard. Pogacar die gisteren al heeft laten zien bergop de betere te zijn en Del Toro nu een zege gunt.
    En daar komt nog bij nb dat VLab gisteren de TTT wint. Gisteren alles koek en ei, en vandaag staat de wielerwereld weer in de fik.
    18:37
    UAE mag (van mij moet!) als merknaam uit het peloton verdwijnen, zoals vorig jaar met Israel. Als je ziet wat voor narigheid zij steunen en de gevolgen daarvan in o.a Sudan.
    @Pietspeed Remco had del toro gemakkelijk geklopt als hij dat super grote gat niet hoefde te dichten na het opdraaien van de aankomstklim, Remco was duidelijk de tweede sterkste vandaag.
    18:47
    Ja @steven maar hij komt dus gewoon gelijk binnen met die andere UAE renner.... Dus "UAE" veralgemenen is nogal misplaatst. Het zal Pogi zijn........en dan al de rest.
    18:52
    Het is zoals altijd. Het is alleen goed wanneer de renner/ploeg met het juiste vlaggetje achter de naam wint.
    Zie gisteren, zie vandaag
    19:04
    Onze mooie sport bestaat voor een heel groot deel uit hard fietsen, en dat doen ze behoorlijk goed toch? Ben geen fan van Pogacar maar hard fietsen dat kan 'ie dat is een ding dat zeker is.
    20:49
    GlebS, je zou mss een punt hebben als Pogi met de 1e of 2 e keer Montjuic opdraaien solo voor een tijdritje was gegaan, en met een dikke min of meer had gewonnen. Maar dat was geenszins het geval. Of hij het had gekund, niemand die het weet.
    Het was gewoon een battle tot aan de meet, waarbij de topklimmers, AK renners allemaal mee zaten. Zelfs de 10 kg zwaardere MVDP komt op slechts 3/4 min binnen.
    Dit is ophef maken om niets.
17:59
Dat dit werk oud winnaars van LBL zoals Pogacar en Evenepoel beter ligt dan Vingegaard is niet gek. In de Tours die Vingegaard won was Pogacar hier ook de beduidend betere. Ik herinner me een aankomst in Longwy bijvoorbeeld.

De afgelopen twee jaar leek Vingegaard op dat explosieve wat beter, maar lag hij er bergop in het hooggebergte eerder af. Best kans dat dat ook uit de analyse van Visma gebleken is.

Dit zegt allemaal niets voor het hooggebergte. Alleen dat Pogacar en UAE in dit punchwerk beduidend beter zijn. En dat is totaal geen verrassing.
    18:18
    Bla bla dit zeggen jullie elke keer maar Pogacar is echt 10× beter geworden en Vin zal niet meedoen
    Khalif is echt een aanwinst als reaguurder. De tijden van de Vlaamse Van Aert fanboys herleven.
    18:27
    Goede inhoudelijke reactie Khalid... Hulde!

    Volgens mij geef ik in de onderbouwing nog aan dat hij de afgelopen 2 Tours (Zaten gelijkwaardige ritten in) Explosiever was, maar in het hooggebergte erg snel moest capituleren.

    Nu jij, met onderbouwing, je kunt het!
    Je hebt er meer vertrouwen in dan ik, FDJ.
    18:40
    Alpaca, Ik zeg niet dat ik er meer vertrouwen in heb. Ik geef ook nog aan dat het allemaal niets zegt voor het hooggebergte. Echter is dit explosieve werk gewoon niets voor Vingegaard en zijn Pogacar, Del Toro en Evenepoel hier gewoon bewezen beter in.

    In het hooggebergte geen idee. Ik vind Jonas beter rijden dan vorig jaar en het jaar ervoor. Pogacar mist zijn laatste hoogteprikkel. Zeg het maar wat het gaat doen in het hooggebergte. Al sluit ik ook zeker niet uit dat Pogacar alsnog de beste is.
    FDJ, we zijn het eens over de race. Ik had het over je aanmoediging voor Khalid, "je kan het". Dat betwijfel ik sterk.
    18:45
    Dit zegt idd niets over het hooggebergte als zal daar Vin ook op zn knietjes moeten
    18:50
    Alpaca zijn we he toch tweemaal eens vandaag
    18:52
    @khalid fijn dat je zulke mooie onderbouwde bijdrages levert! Een aanwinst voor de community! We hebben weer een mooie UAE lover
Pogi interesseert de secondes niet zo. Hij is vol vertrouwen dat hij toch iedereen op minuten gaat zetten.
17:47
Vingegaard zag er echt niet goed uit. Hing aan het wiel terwijl Evenepoel in de wind de inspanning moest leveren en toch over Vingegaard ging. Dat heb ik in de Tour nog niet zien gebeuren.
Pogacar lost Vingegaard al remmend en lacht met de concurrentie door de bonis niet op te rapen. Die weet al genoeg.
    18:09
    Remco is de beste (zelfs als ie niet de beste is)

    Hup Remco
    En toch wordt Vingegaard hier in de gele trui 4e en wint hij tijd op Seixas, Ayuso en Lipowitz. Die kunnen dus maar beter meteen afstappen.
    18:29
    Dit is een hele goede uitslag voor Vingegaard op zo’n parcours. Hij is eenmaal niet zo veelzijdig als Pogi. Hij moet het opeenvolgende lange zware klimmen hebben. Dat Remco er pas op het allerlaatste moment langs gaat, dat vind ik veel meer zeggen. Mogelijk komt het doordat hij meer aan zijn klimvermogen heeft gewerkt.
    @cartouches, heb jij de finish niet gekeken? Je zag toch dat Remco eerst een gigantisch gat moest dichten om in de buurt van Vingegaard te komen?
    Jonas wordt 4e terwijl hij er niet goed uit ziet, op een aankomst die totaal niet voor hem geschikt is? Ik zou ervoor tekenen.
    19:10
    @dekleineheinen, positioneren in ook een onderdeel van het wielrennen. En je vergeet dat Del Toro al een flinke inspanning had geleverd in dienst van Pogi, waar Remco nog in de luwte zat. En die inspanning doortrok tot aan de finish. Misschien heb je dat gemist, omdat je zo gefocust was op het gat wat Remco moest dichten.
18:20
Onderhand zitten we al een tijdje in het tijdperk Schaamteloos wat betreft dominantie.
Stap 1: zorg dat je de beste renner wordt.
Stap 2: zorg dat je bevestigt.
Stap 3: zorg dat je ploeg dominant wordt.
Stap 4: zet alle wedstrijden fluitend naar je hand ongeacht wat je tegenkomt. LBL; wegrijden op de Redoute zonder uit het zadel te komen, WK; lange solo, Lobardije: lange solo, Strade Bianchi: lange solo. MSR: na val gewoon een 2x zo lange maximale inspanning doen. PR: snel hulp van de auto na een lekke band. Ronde van Zwiterland: een solo van meer dan 70 km.
Wie het nu nog niet ziet die wil het niet zien.
    18:50
    Dat zonder uit het zadel komen is nogal misplaatst. Het is al jaren geweten ondertussen dat het effectiever is in het zadel te versnellen. Merk ik bij mezelf ook trouwens.
    19:11
    Ik zie het, stap 1 is het belangrijkste bedoel je toch?
    20:19
    Hoe kan het dan dat VLab 'schaamteloos ' de TTT van oa Ineos wint? Heb je wel gezien met wie Ineos aan de start stonden? Of de dit jaar 19 geworden Seixas... Dacht, hè, hè, eindelijk dat D woord de wereld uit.
17:58
Moet Pogacar nu niet teruggezet worden vanwege de handen van het stuur?
    18:01
    Lijkt mij wel. Maar Messi mag op het WK ook alles dus kijken of de UCI meer ballen heeft
    18:02
    Volgens de regels wel, maar de UCI gaat dat niet doen hoor haha
    18:06
    Tiens, ik heb niet echt een massasprint gezien ....
    18:10
    Er zijn veel ergere overtredingen geweest dan die van Messi die niet bestraft werden. Hou het maar bij wielrennen
    18:15
    Ik weet niet hoe de regel precies is opgeschreven door de UCI, maar volgens mij gaat het vooral om juichen in situaties waar je mogelijk andere renners in gevaar brengt.

    Als je in een massasprint gaat juichen omdat je ploeggenoot wint dan rij je tussen allemaal andere renners en is het potentieel gevaarlijk als je je handen van het stuur haalt. Pogacar rijdt alleen naast zijn ploeggenoot met verder niemand om zich heen en brengt dus verder ook geen andere renners in gevaar.
18:04
Tja we weten al jaren dat dit allemaal niet zuiver is en toch trappen we er allemaal in.
    18:12
    Heb je een bron voor deze aan namens?
    18:22
    Ja onze ogen knul. Niet zo moeilijk om te begrijpen
    18:25
    Gianetti, Cobo, Piepoli, Ricco
    18:38
    Gaap.. knul..
    18:40
    @swish, kerel kijk eens naar wat je de afgelopen jaren ziet, kijk Armstrong etc. nog even terug en we hebben genoeg bewijs! Ik snap ik heb heel lang geprobeerd te geloven dat Pog clean is maar als op een gegeven alles even op een rijtje zet en even goed nadenkt dan is de kans dat dit clean is heel klein. En dit allemaal is juist puur uit liefde voor de sport omdat de wielersport keihard onderuit zal gaan als we er weer allemaal blind trappen het wielrennen gaat er echt niet nog een keer mee wegkomen!
    19:15
    Ze pakken ALLEMAAL @Cheeriomaat of wil je beweren dat alleen UAE gebruikt? Dat had allang uitgekomen. Weleens opgelet hoe makkelijk Vingegaard reed in de Giro?
    19:46
    Dat had allang uitgekomen net als met Armstong? Klopt geen kloot van UAE en ik ben ook al een tijdje gestopt met kijken als Pogacar meedoet tot op heden nog niks gemist.
17:58
Knap hoe mensen na twee dagen weer allemaal conclusies trekken. We zien hier vooral wat we al lang weten. Vingegaard heeft niet zoveel power als Pogacar, Del Toro en Evenepoel, wat heel logisch is want hij is ook 4-7 kilo lichter dan zij. Pogacar in complete controle en staat er zoals te verwachten heel goed voor. Donderdag begint de echte tour.
    18:24
    *dan zij
    18:52
    Die conclusie is niet op basis van 2 dagen maar op basis van de minstens 2 jaar lange totale dominantie van Pogacar in zo goed als elke koers die hij start.

    Mogelijk dat sommige volgers, voor de start van deze Tour of na de uitslag van gisteren, zichzelf toch weer enigszins voor de gek hebben gehouden door hoop te koesteren dat het dit jaar misschien toch spannend gaat worden. Die zijn vandaag al weer enigszins met de neus op de feiten gedrukt.
17:57
Ik verbaasde mij nog het meeste dat hij na de finish direct Del Toro optilt en ermee gaat lopen. Dan heb je echt veel over.
    17:58
    Heeft in de sportschool gezeten hè ;)
17:44
Pogi speelt weer met iedereen en vingegaard zag er niet sterk uit
    17:59
    Dit is niet het terrein van Vingegaard en dat is nooit anders geweest. Het hooggebergte verteld wellicht een ander verhaal: te vroeg voor conclusies anders dan dat UAE hier een paar seconden laat liggen. Maar de kans dat dat belangrijk gaat zijn is klein.
    Ik vond Jonas er toch sterk uit zien, dit is niet zijn terrein. Rijdt een hele goede laatste bocht in het wiel van Del Toro, en kan op een puncheuraankomst bij de beste puncheurs uit de groep blijven. Hooggebergte gaat meer vertellen idd.
17:48
Voorspelde dit gisteren al, vermoedde al een cadeau van Pogacar.
Wedde ik dan wel voor de zekerheid op Pogacar, beetje dom.
    19:52
    Dat is niet dom, dat is op de lange termijn de juiste strategie.
17:49
Nou, mijn Nederlandse vrienden, dat was dan de eerste echte afstraffing door UAE; veel kusjes op het stuur zullen er dit jaar niet inzitten, en jullie Vingegaard zal de Tour vast nooit meer winnen (tenzij er geen favorieten aan de start staan). Dat was een masterclass koersen van UAE.
    17:50
    Deense vrienden bedoel je.
    17:54
    Dat jij als liefhebber hier nog van kan genieten...
    17:55
    Klopt, net als onze remco
    18:03
    Nationaliteit is maar een idee, maar
    Eerlijke sport is minder subjectief.
    Geniet maar van een door perverse sjeiks bijelkaar gekochte ploeg.
    Daar is toch niets aan?
    18:21
    Volgens mij was het een Mexicaan, die een Sloveen een Belg en een Deen verslaat. Waarom spreek je alleen tot je Nederlandse vrienden?
    18:25
    3 keer een steenpuist over en je trekt al conclusies over het beklimmen van de hele olifant.
    Vingegaard hoeft in dit soort sprintjes niet de beste te zijn als hij maar bijblijft. Remco doet het in LBL etc ook altijd met een lange solo, het klassement gaat niet over dit soort sprintjes die ontworpen zijn om het spannend te maken zonder grote verschillen te veroorzaken. Niets aan de hand nog, het moment dat Vingegaard er niet goed uitzag lag pas in de laatste 250 meter
    18:43
    Hoe kun jij UAE fan zijn Cicolaadje? Ze slopen de sport volledig, de kans is heel groot dat ze nemen, ze supporten sudanse genocide, ze verachten mensenrechten en ook lopen er figuren als Gianetti rond bij die ploeg! Zet alles ff op een rijtje! Voor de duidelijkheid ik ben echt geen Visma fan hoor
17:51
Grappig (en tegelijk zielig). Dit leek wel een na-Tour criterium.
    18:04
    Hou toch op als je niet ziet dat dit erg lastig was maar ontworpen om weinig tijdsverschil te laten ontstaan (net als gister) dan heb je poep in je ogen.
    18:43
    Zeker zielig dit commentaar.
Tsja..het grote saaie gebeuren begint nu.
17:59
Nou wat zegt dit? Kom er maar in.

Enigszins zorgwekkend wel dat Toro vingegaard eigenlijk eraf rijdt terwijl alle andere visma’s er al af zijn gereden….

Pogi remmend de finish over terwijl de rest van de fiets valt van de inspanning.

Laten we hopen dat dit niet de waardeverhoudingen gaan zijn voor de rest van de tour, want dan wordt het toch wel weer heel saai
    19:20
    Niks. Dit soort inspanningen verteert Pogi gewoon beter. Gisteren op het klimmetje ook rapper dan Vingegaard.

    Tis wachten tot het hooggebergte waar ze dit jaar normaal gesproken gelijkwaardiger zijn.
18:06
Je zag vandaag heel goed, waarom Vingegaard geen Klassiekers rijdt.
    18:14
    Je ziet vandaag waarom Vingegaard dat wel zou moeten doen.
    18:30
    So what, hij verliest nauwelijks tijd. En wat mij betreft mag Pogacar gerust wegblijven uit de klassiekers.
    19:17
    Kzit Kapot want? Pogi durft tenminste te verliezen (MSR met regelmaat en dit jaar nog Roubaix). Ik ben geen Pogi fanboy maar je moet hem nageven dat ie wat moois van z'n carrière probeert te maken. Vingegaard rijdt een paar rondjes en elk seizoen twee grote rondes en dat was t.
    19:25
    Pogacar doet dat omdat hij weet dat hij kan winnen. Vingegaard weet dat hij daar nooit gaat winnen (of hij moet zich er heel specifiek op toeleggen en zelfs dan…). Waarom zou je dan je voorbereiding op wat je wel goed kan gaan verkloten?
19:12
Ze zijn zó zinloos en zó vermoeiend die insinuaties over doping.
19:14
Dus een heel peloton komt helemaal vertieft over de finish op één na, die komt vrolijk lachend en remmend de finishlijn over. Tuurlijk! #wewordenaljarenindezeikgenomen
17:58
Een geweldige entourage, prachtige sfeer, en dan toch met zo’n anti climax blijven zitten na de finish. Da’s geen paar procentjes beter dan de rest, daar zit een heuse kloof tussen.
Van de Poel komt toch wel wat te kort tegen de GC renners in topvorm
    18:31
    Heeft Van der Poel ooit meegedaan in een LBL achtige finale? Totaal niet verrassend dit toch?
    18:33
    Dat voorspelde MVDP zelf ook, en als hij dat zegt islet meestal ook zo. Laat je niet zo beet nemen door de media die iets willen hypen.

    (Ps, geen geel voor MVDP dit jaar maar we gaan hem nog wel zien)
    18:40
    @KnightBiker
    Kan dinsdag zomaar als best geklasseerde vluchters het geel pakken. Verwacht dat hij morgen meer kans heeft op rit winst. Zal een beetje aan liggen hoe sterk de vlucht is en of ze met een mannetje of 30/40 gaan sprinten
18:03
Wat een demonstratie van UAE, Pogi veruit de sterkste maar laat de zege aan ploegmaat Toro en de gele trui aan 'rivaal' Jonas. Remco ook sterk, 3de in de rit en in de rangschikking maar de hoge bergen moeten nog komennatuurlijk.
19:56
Ik denk dat het er voor Visma morgen nog slechter uit zal zien dan vandaag; UAE is veruit superieur. Vingegaard maakt weinig kans – zijn ploeg is te zwak. Sepp is een goede renner, maar zijn beste tijd ligt achter hem; ook Jørgensen zal niet ver komen, en hoewel Viktor goed is, is hij niet in de wieg gelegd voor de Tour. Affini is eigenlijk een sprinter, terwijl UAE met Tadej, Isaac, Felix en Adam over echte krachtpatsers voor het klimwerk beschikt. Timmi en Nils zullen het peloton al eerder uit elkaar rijden, en tegen de tijd dat ze de Alpe d'Huez bereiken, is Vingegaard erdoorheen.
20:42
Ff voor iedereen die snelle conclusies trekt:

Pogacar is de beste wielrenner op dit moment want:
Hij heeft de beste:
- Uurwaardes
- halfuurwaardes
- 10 minuten waarde
- 5 minuten waarde
- Zijn 3, 2, 1 minuten waarde zijn top 5
- Zijn max vermogen is ook extreem hoog

Vingegaard komt alleen in de buurt van zijn uurwaarde. Alleen Vingegaard is heel goed in herstellen. Maar Pogacar heeft dat nu ook onder de knie.

Evenepoel vergeet ik echt niet, maar die kan vooral hard fietsen door zijn aërodynamica. In het hooggebergte kom hij daarom net tekort.

Del Toro en Seixas zijn ook wereldwonderen.

Dus er is geen enkele verrassing. Sterker nog: dat Vingegaard hier 4e wordt is eigenlijk een verrassing. Pidcock, Skjelmose horen normaal boven Vingegaard te eindigen.
17:43
WTF was dit voor een finish!!??
17:44
Ik krijg de afgelopen dagen toch de indruk dat Vin niet top is. Op de klimmetjes is hij verre van de snelste! REV verassend goed! Del Toro nu topfavo voor plek 2?
    19:48
    Gebasseerd op?? Op korte klimmen liggen toch juist niet zijn kwaliteiten. 2de plek is inderdaad een vraag, maar obv het verleden is vinegaard denk ik nog steeds de 1ste gegadigde. En niet door een kort klimmentje del toro. Daarnaast zal del toro werk moeten verrichten waardoor hij uiteindelijk 5de ofzo wordt.
    19:50
    De Tour is amper twee dagen bezig. Kijk de Giro even terug als je benieuwd bent of Vingegaard kan klimmen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.