Tour 2023: Twee dsm-renners missen start tijdrit, Degenkolb en Eekhoff vallen in eerste bocht
foto: Cor Vos
dinsdag 18 juli 2023 om 13:27

Tour 2023: Twee dsm-renners missen start tijdrit, Degenkolb en Eekhoff vallen in eerste bocht

Een opvallend begin van de Tourtijdrit naar Combloux, met een hoofdrol voor Team dsm-firmenich. Terwijl Alexander Edmondson en Sam Welsford à la Pedro Delgado te laat bij het startpodium kwamen, gingen hun ploeggenoten John Degenkolb en Nils Eekhoff in de allereerste bocht van de chronoproef onderuit. Ook Alexis Renard van Cofidis viel in de bocht naar rechts.

Edmonson en Welsford leken zich overigens niet al te druk te maken, toen ze te laat aan de start verschenen. Beiden hebben weinig te winnen in de rit tegen de klok: dagsucces zit er niet in en ook voor het algemeen klassement spelen ze niet mee.

De gevallen Degenkolb tastte na de finish nog in het duister. “Ik weet echt niet waarom ik viel. Ik vertrok ook niet als een gek. Voor alles is een eerste keer. Ik ben nog nooit eerder onderuit gegaan in een tijdrit.”

“Ik heb gelukkig geen breuken overgehouden aan mijn val, maar wel huid verloren. Ik reed op de witte lijnen, maar dat is normaal geen probleem. Ik kon alleen niet meer corrigeren”, laat de ervaren Duitser weten in gesprek met Eurosport.


RIDE Magazine
WielerFlits Podcast
22 Reacties
Sorteer op:
18 juli 2023 13:37
dns-firmenich
18 juli 2023 13:38
Komt niet zo professioneel over, om het nog heel lieflijk te zeggen.
18 juli 2023 15:03
DSM, staat dat voor 'De Start Missen'?
18 juli 2023 13:41
Makkelijker door de bochten?
    18 juli 2023 14:04
    De ironie… je kan zo iets niet eens verzinnen…
18 juli 2023 13:40
Die nieuwe banden van DSM werken goed
    18 juli 2023 13:44
    Banden of wielen?
    18 juli 2023 13:58
    Wielen, deed me een beetje denken aan de groots aangekondigde regenbanden van Evenepoel waarop hij tijdens het BK viel
    18 juli 2023 14:10
    Achterwiel gleed weg. Logisch, ze hebben nieuwerwetse voorwielen waarmee je harder door de bocht kunt, blijkbaar alleen vergeten dat achteraan de fiets nog een wiel zit dat niet even hard kan zonder grip te verliezen !
18 juli 2023 14:13
Dikke schadenfreude natuurlijk na dat wat stonede artikel over die te wauwe nieuwe wieluh. Hopelijk komen de renners er wel goed van af.
18 juli 2023 15:28
Dat je als ploeg een slechte Tour rijdt: kan gebeuren. Zeker bij DSM want die ploeg is sowieso al niet echt sterk. Maar als 2 renners de start van hun tijdrit missen kun je toch stellen dat ze niet echt fanatiek met hun beroep bezig zijn.....
18 juli 2023 15:53
Vast een foutje in het protocol
18 juli 2023 16:31
Piet Rooijakkers zijn laatste werkdag vandaag?

Voor Jakobsen maakt het niet veel uit van de slechtste naar de 1na slechtste ploeg van de tour is ook een mooie stap.
18 juli 2023 13:45
@WF
Ik neem aan dat na de etappe iemand Expert Piet even gaat uithoren?
18 juli 2023 13:48
Zal wel door die unieke Synchros wielen komen, het voordeel....
OT: wat knullig...
18 juli 2023 14:50
Die hebben een gezellige rustdag gehad
18 juli 2023 13:41
Komt deze ploeg zo langzamerhand niet in aanmerking voor de titel ' slechtste ploeg die ooit aan een Tour de France hebben deelgenomen'? Ze hebben niets maar dan ook echt helemaal niets laten zien deze Tour. Ik kan me niet eens herinneren dat ze ooit in een vlucht hebben meegezeten.
    18 juli 2023 13:47
    Ze rijden een bagger Tour, maar wel al 5x top-10. Er zijn ploegen die zelfs dat nog niet voor elkaar hebben gekregen.
    18 juli 2023 13:49
    Ik wilde nog reageren met 'het wolfpack doet het nog slechter', maar die hebben de laatste plaats in het prijzengeldklassement inmiddels overgedaan aan DSM. Dus ja, het is wel heel erg magertjes.
    18 juli 2023 14:01
    Quick Step is inderdaad ook niet best maar die proberen er in ieder geval nog wat van te maken. Ze zitten elke dag mee en ook vaak met meer en verschillende renners. Je moet de deelnemende renners van DSM eens bekijken, op Bardet en Welsford na heb ik ze nog niet eens in beeld gezien.
    18 juli 2023 16:15
    Hamilton reed prominent mee in de vlucht welke door Wout Poels werd gewonnen. Helaas kwam hij in een afdaling ten val waardoor hij geen rol van betekenis kon spelen.

    Toegegeven, niet erg veel maar in ieder geval 100% meer dat jij je kunt herinneren…!