Tour 2022: Wijziging bij Israel-Premier Tech na corona-testronde, Impey vraagteken

woensdag 29 juni 2022 om 16:59
Tour 2022: Wijziging bij Israel-Premier Tech na corona-testronde, Impey vraagteken

Pech voor Omer Goldstein - foto: Cor Vos

Vrijdag begint in Kopenhagen de 109e editie van de Tour de France, maar corona hangt als een donkere wolk boven het peloton. Ook Israel-Premier Tech kampt met coronazorgen. Sportief manager Rik Verbrugghe testte positief en moet pas op de plaats maken, Omer Goldstein wordt vervangen door Guillaume Boivin.

Goldstein is namelijk aangemerkt als een hoogrisicocontact door zijn vlucht naar Kopenhagen en kan met andere woorden niet deelnemen aan de Tour. De 25-jarige renner uit Israël wordt vervangen door de Canadees Guillaume Boivin. Die laatste mag zich zo alsnog opmaken voor een tweede Tourdeelname.

“Het doet me echt pijn dat ik niet kan deelnemen aan de Tour. Ik heb er zo hard voor gewerkt. Dit is echt een enorme klap, maar ik begrijp de keuze van het team om geen risico’s te nemen en zo de gezondheid van mijn teamgenoten niet in gevaar te brengen. Ik wens mijn ploegmaats alle succes de komende drie weken”, laat Goldstein weten in een persbericht.

Israel-Premier Tech zal wellicht nog een tweede wijziging moeten doorvoeren, aangezien ook Daryl Impey een hoogrisicocontact is. De Zuid-Afrikaan, onlangs nog ritwinnaar in de Ronde van Zwitserland, zal vandaag in ieder geval niet aanwezig zijn bij de ploegenpresentatie.

Dit artikel delen:

10 Reacties

Poeksel 29 juni 2022 om 17:18

“Goldstein is namelijk aangemerkt als een hoogrisicocontact door zijn vlucht naar Kopenhagen en kan met andere woorden niet deelnemen aan de Tour.”

Weet iemand of dat UCI-protocol is, of vanuit de ploeg zelf?

ivo001 29 juni 2022 om 17:22

En blijkbaar weegt dat voor Goldstein zwaarder dan voor Impey?

oostrijck 29 juni 2022 om 17:34

Impey zal ook wel vervangen worden. Hij is niet bij de ploegenpresentatie.

Daren Cole 29 juni 2022 om 17:37

Dus je moet zelfs niet positief testen, zelfs hoogrisicocontacten zijn genoeg? Leven we nog in 2020 ofzo. Waarom zijn die renners tig keer geprikt als ze er nu niks mee opschieten?

NDI22 29 juni 2022 om 17:56

Zelf bescherming..? Als Goldstein net positief wordt voor de team presentatie of in de bus voor de start en iedereen infecteert dan kan je hele team naar huis.

YogiBear 29 juni 2022 om 18:01

Lijkt mij heel logisch. Je wilt niet dat een renner zijn ploeggenoten of in het peloton anderen gaat aansteken. Maar Darren, nogmaals, wanneer komt er eens een niet Corona gerelateerde, maar wel wielren inhoudelijke reactie of post?

Brabander 29 juni 2022 om 18:33

Ach. Zo heb je op elk forum karikaturen hè. Ik heb er niet zoveel moeite mee

Daren Cole 29 juni 2022 om 21:59

Tjah, dat is net het probleem. Renners die zelfs geen symptomen vertonen gaan al moeilijk iemand anders besmetten, en zelfs als dat gebeurt is er veel kans dat die daar nauwelijks iets van merken…. Terug naar voor 2020 aub! Enkel voortgaan op symptomen/ziektebeeld.

Draadband 29 juni 2022 om 23:50

YogiBear, zolang we hier vaak in de titels het woord “corona” blijven zien, zoals bij dit artikel, verwacht ik dat veel van de reakties ook over corona virus hype zullen gaan.

Kopinkas 29 juni 2022 om 20:39

Vanmarcke binnenbrengen als verrassingspion.
Was al verrassend goed in de Baloise Tour, en ijzersterk op het BK.
Als alles blijft tegenzitten voor al de rest, valt alles voor één keer misschien eens goed uit voor Vanmarcke…

Headlines

Populair

Materiaalzone