Tour 2022: Tiende etappe tijdelijk stilgelegd vanwege demonstratie op de route

dinsdag 12 juli 2022 om 16:10
Tour 2022: Tiende etappe tijdelijk stilgelegd vanwege demonstratie op de route

foto: Cor Vos

De tiende etappe van de Tour de France is tijdelijk stilgelegd met nog 35 kilometer te koersen. Zeven demonstranten hadden zich aan elkaar vastgeketend en zaten op de route op weg naar Megève.

Alberto Bettiol van EF Education-EasyPost lag op het moment van de neutralisatie solo op kop. De Italiaan was na de derde klim van de dag, de Côte de Châtillon-sur-Cluses, weggereden uit een omvangrijke kopgroep van 25.

De renners werd gevraagd om tijdelijk te stoppen. De organisatie van de Tour maakte bekend dat de wedstrijd wordt hervat met dezelfde tijdsverschillen zodra de weg weer is vrijgemaakt. Na een oponthoud van ongeveer een kwartier werd de koers weer hervat.

Dit artikel delen:

75 Reacties

josemanuelfuente 12 juli 2022 om 16:13

Verdwaalde Max Verstappen fans?

0
paul s 12 juli 2022 om 18:38

nee ,weer dat tuig van die boeren ,ik zag veel omgekeerde vlaggen ;-)

0
josemanuelfuente 12 juli 2022 om 16:13

Verdwaalde Max Verstappen fans?

0
Ragnar Danneskjold 12 juli 2022 om 22:03

Klusje voor die uit de heup schietende cowboys van de Politie Friesland?

0
Viktrodriguez 12 juli 2022 om 16:15

De Tour stilgelegd door demonstraties. Dat is alweer een tijdje geleden.

0

De tour wacht op…ik bedoel 35 minuten op iemand

0
Fred Frame 12 juli 2022 om 16:16

Rapha boys met fietstassen en spatborden

0
Sven.99 12 juli 2022 om 16:18

Vuurwerk afsteken als klimaatdemonstrant nee precies

0
Dikke Vrouw 12 juli 2022 om 16:21

Stelletje idioten ..

0
Guushovd 12 juli 2022 om 16:59

Stel je ook voor dat ze dat hier bij de boeren doen?

0
FDJ 12 juli 2022 om 17:03

Zodra ze de openbare orde en veiligheid in het geding brengen, ja. Demonstreren mag, maar lekker op een plek als het malieveld.

0
Michiel 12 juli 2022 om 17:13

Zal idd wel hetzelfde soort slag als in Nederland zijn. Werkloos, hun leven niet op orde en lekker tekeer gaan tegen klimaat, racisme en weet ik niet wat allemaal. En compleet van slag als ze door de politie worden meegenomen. Ben ze meer dan zat, zeker nu ze de TDF lastigvallen

0
Olly 12 juli 2022 om 17:57

Een fles siroop er overheen, en laten zitten tot 0:00. Peloton er omheen.

0
Gr.R. 12 juli 2022 om 18:00

Lekker setje vooroordelen en aannames ook weer, hier.

0
Sjaak P 12 juli 2022 om 18:22

@Michiel heb je het nou alleen over de NL boeren? Of ben je meer in het algemeen iederéén zat die z’n mening denkt te moeten afdwingen door de weg te blokkeren en met de politie te vechten?

0
Michiel 12 juli 2022 om 18:35

Sjaak P. Ik heb het niet over de Nederlandse boeren. Die steun ik. Ik ben de beroepsdemonstranten spuugzat. De onverzorgd uitziende, werkelozen die je op allerlei demonstraties terug ziet. Antifa en haar kornuiten. Over klimaat, racisme enz. Eerst je eigen leven op orde voordat je anderen de maat neemt

0
paul s 12 juli 2022 om 18:39

poh Michel….je zal maar tegen racisme zijn

0
Michiel 12 juli 2022 om 18:46

Ieder weldenkend mens is tegen racisme. Maar dat is niet het punt.

Het is trouwens Michiel

0
Handige Harry 12 juli 2022 om 18:47

@paul s

Die beroepsdemonstranten staan helemaal nergens voor, ze gebruiken alles waarvoor gedemonstreerd wordt als excuus om mensen lastig te vallen.
Dat soort figuren mogen ze echt keihard aanpakken.

0
Gijsbert Van Beers 12 juli 2022 om 18:51

Je kunt er als renner een big deal van maken. Of gewoon stoppen, bidonnetje leeglurken, ff pissen en dan doorfietsen…

Overigens ook wel grappig: bobo’s die in hun klederdracht (kaki broek en lichtblauw overhemd) de dienders in het blauw meehelpen om de vastgeplakte mensen weg te slepen.

0
Handige Harry 12 juli 2022 om 19:29

edit wf: niet doen

0
Koers 12 juli 2022 om 20:36

Levert wel een mooie gele trui op

0
paul s 12 juli 2022 om 19:15

@ handige harry Heb het over de reactie van de immer goedverzorgde Michel i

0
Gidon 12 juli 2022 om 19:32

Volledig mee eens. Maar zo’n rioolreacties zijn hier tegenwoordig wel vaker bon ton.

0
Guushovd 12 juli 2022 om 19:32

Michiel denkt dat Jordan Peterson een redelijke man is met een consistente gebalanceerde visie op de mens en de samenleving. Ik zou willen uitleggen waarom dat niet zo is, maar dit is wielerflits. Niet filosofie 1.01.

0
Frank Meier 12 juli 2022 om 19:40

Australië en Californië staan inmiddels jaarlijks in de brand, Limburg stond onder water, het wordt volgende week schijnbaar 42 graden, als je iets te dicht in de buurt van Tata Steel woont krijg je longkanker, de Hoorn van Afrika zit weer eens zonder voedsel…

Maar jeetje, je zal maar kortstondig van je fiets entertainment ontnomen worden door mensen die heel graag willen dat de planeet over 30 jaar nog enigszins bewoonbaar is, dan heb je het pas echt heel zwaar

0
Merlinappa 13 juli 2022 om 08:19

Plus een. Helemaal mee eens. Trieste reacties hier, die blijkbaar wel mogen blijven staan tegenover genuanceerde reacties die volledig worden weggehaald.

0
GRodink 12 juli 2022 om 20:07

Boeren??? Kan mer herinneren dat die dat idd ook eens hebben gedaan in Frankrijk weet alleen niet meer wanneer

0
Krist The Vanma 12 juli 2022 om 20:15

edit wf: niet doen

0
Michiel 12 juli 2022 om 20:35

Guushovd. Je doelt op hoofdstuk 6? Zorg dat je huis op orde is voordat je kritiek spuit op de wereld. Ik denk niet alleen dat Peterson een wijs man is. Hij is een wijs man.

Als beroepsdemonstranten opdoemen op het moment dat ik de Tour zit te kijken, en wielerflits er een topic aan wijdt, wie ben ik dan er niet op te reageren?

0
  • 1
  • 2

Headlines

Populair

Materiaalzone