Tour 2022: Riabushenko vervangt Battistella bij Astana vanwege corona

woensdag 29 juni 2022 om 17:22
Tour 2022: Riabushenko vervangt Battistella bij Astana vanwege corona

Slecht nieuws voor Battistella - foto: Cor Vos

Samuele Battistella zal nog wat langer moeten wachten op zijn eerste Tourdeelname. De Italiaan maakte deel uit van de definitieve selectie van Astana Qazaqstan, maar testte twee dagen voor de start van de ronde in Kopenhagen positief op corona.

De 23-jarige Battistella zou voor de eerste keer aan de start verschijnen van de Tour, maar corona gooit ook voor de Italiaan roet in het eten. De Italiaan etaleerde in aanloop naar de Ronde van Frankrijk zijn goede vorm. Op het Italiaans wegkampioenschap veroverde hij namelijk een bronzen medaille, achter kampioen Filippo Zana en Lorenzo Rota.

Riabushenko (26) mag door de positieve test van Battistella alsnog zijn koffers pakken voor de reis richting Denemarken. De puncheur maakt zijn debuut in de Tour. Kopman Alexey Lutsenko, Joe Dombrowski, Fabio Felline, Dmitriy Gruzdev, Gianni Moscon, Simone Velasco en Andrey Zeits zijn de overige renners die in actie komen namens Astana Qazaqstan.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Landeirovic 29 juni 2022 om 17:29

Hij was net als Trentin op het NC…

Daren Cole 29 juni 2022 om 17:34

edit wf: houd het bij wielrennen svp

YogiBear 29 juni 2022 om 17:59

@Darren Cole Kun je niet gewoon voor de lol op zijn minst ook eens een keer met een reactie komen die niet over Corona gaat, maar inhoudelijk over wielrennen?

Aart van Woud 29 juni 2022 om 18:07

Inderdaad..

Wheely 29 juni 2022 om 18:09

Of gewoon lekker optiefen met je pogingen tot stemmingmakerij mag ook natuurlijk. ;-)

Het Jachtluipaard van Numansdorp 29 juni 2022 om 18:51

Haha, wat triest dat deze reactie wordt verwijderd. Een kritische reactie over het coronabeleid binnen de wielersport, in een artikel dat letterlijk gaat over een wielrenner met corona, mag al niet.

Maar wel al maandenlang niet optreden tegen het allesverziekende groepje figuren hier. Persoonlijke aanvallen hebben ook niks met wielrennen te maken. Dubbele standaard much?

Michiel 29 juni 2022 om 19:04

Persoonlijke aanvallen van het jachtluipaard zelf? Bv die naar mij toen je me recent als extreem rechts probeerde weg te zetten?

Als 1 iemand hier de boel verziekt ben jij dat menneke

ben_pronk 29 juni 2022 om 17:55

Man man man! Echt klaar mee. Laat die heisa los en ga koersen

de nieuweMerckx 29 juni 2022 om 19:47

Jammer. Wel een renner die misschien iets had kunnen laten zien in één of andere etappe. Op die manier staan er straks geen Italianen meer aan de start. Het was ooit anders..

FrankSteenbergen 29 juni 2022 om 20:22

Zou hij zich nog in de sprints gaan mengen….?

Jean Dumas 30 juni 2022 om 01:05

Zonde dit, ik had Battistella wel een soort doorbraak zien maken.

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone