Tour 2022: Marc Hirschi vervangt Matteo Trentin bij UAE na positieve coronatest

woensdag 29 juni 2022 om 13:55
Tour 2022: Marc Hirschi vervangt Matteo Trentin bij UAE na positieve coronatest

foto: Cor Vos

Tadej Pogacar moet het in de Ronde van Frankrijk stellen zonder Matteo Trentin. De Italiaan zat in de selectie van UAE Emirates, maar moet verstek geven na een positieve coronatest op woensdag. Marc Hirschi vervangt hem.

“Helaas heeft Matteo Trentin positief getest op het coronavirus en zal hij niet meedoen aan de Tour de France van dit jaar”, schrijft UAE Emirates op zijn sociale media. “Hoewel teleurgesteld, voelt hij zich goed en heeft hij momenteel geen symptomen. Marc Hirschi neemt zijn plaats in het team over.”

Trentin was een belangrijke pion voor topfavoriet Pogacar. Vooral in de vlakke etappes in de openingsweek had de ervaren renner een belangrijke rol te vervullen. Vegard Stake Laengen en Mikkel Bjerg zullen die taak nu voornamelijk met z’n tweeën op zich moeten nemen. Rafał Majka, Brandon McNulty, Marc Soler, George Bennett en ook Marc Hirschi zullen hun werk vooral moeten doen in de heuvels en bergen.

Dit artikel delen:

35 Reacties

De Bezemwagen! 29 juni 2022 om 14:00

Ai, beide topfavorieten hebben nu Covid in de ploeg. Dat voorspelt weinig goeds voor de toekomst, hoewel ik niet weet of Trentin en Zeeman al veel contact hebben gehad met de ploeg in Kopenhagen.

martini151 29 juni 2022 om 14:15

Niemann heeft gezegd dat hij Zeeman voor het laatst 2 weken geleden gezien heeft, dus daar zal het meevallen.

Het geval van Trentin vind ik verontrustender

Al Phila 29 juni 2022 om 14:03

Het ‘feest’ gaat gewoon verder….. Vandaag en morgen nog wel meer positieve gevallen te verwachten. Tot wanneer mogen ploegen hun reserves opstellen ?? Ik zou in ieder geval zorgen dat de reserves ook al in Kopenhagen zijn (in een ander hotel dan de ploeg).

guyremgabdel 29 juni 2022 om 16:32

De permanence is altijd daags voor de start van de wedstrijd, normaal van 14u tot 16u. Tot dan mogen ploegen vooraf ingeschreven renners (dus reserven) opstellen. Maar voor corona maakt de UCI uitzonderingen en zal men tot op de dag zelf ter elfder ure nog mogen wijzigen.

oborobo 29 juni 2022 om 14:04

Daar begint het al,de Tour de Corona.
Zal niet de laatste zijn,ook één van de favorieten verwacht ik nog wel in het verloop van de Ronde.

Dikke Vrouw 29 juni 2022 om 14:05

Nou das een flinke aderlating ! Zeker als de reserve eerst niet mee ging want covid gehad . Kans om ze te koken in week 1 wordt nog wat groter zo

Landeirovic 29 juni 2022 om 14:41

Ik heb een vraag. Wat gaat Jumbo doen in de kassei etappe als Roglic en Vingegaard pech krijgen of vallen in de laatste 60km en op dat moment Van Aert met Pogacar in de aanval is? Van Aert laten wachten of hem laten meerijden voor een ritzege?

Dikke Vrouw 29 juni 2022 om 14:48

Tuurlijk niet meerijen ben je gek ! Wachten of blok aan t been afhankelijk van de situatie

Wheely 29 juni 2022 om 15:03

Als Benoot, Laporte en Van Hooydonck zoals aangeleerd nog gewoon bij de kopmannen zijn mag Van Aert lekker in het wiel van Pogi gaan zitten.

Wheely 29 juni 2022 om 14:09

UAE verzwakt de eerste week in. De bijtjes ruiken al bloed.

Dikke Vrouw 29 juni 2022 om 14:49

Lekker hoor

Romāns Vainšteins 29 juni 2022 om 14:12

Met Trentin zijn ze alvast een handige rouleur kwijt, dat gezegd hebbende kan Hirschi op het vlakke ook flink doorhalen, die zal de Kwiatkowski-rol krijgen gok ik.

Arie M 29 juni 2022 om 14:17

Ah dat is me nog nooit zo opgevallen. Maar iig in de kasseienrit gaat t verschil maken

Thoin 29 juni 2022 om 14:29

Bjerg-Hirschi en Laengen. Zou moeten volstaan. Uiteindelijk moet hij het toch zelf doen. Kijk Nibali in 2014. Die ging swinged over de kasseien in de regen.

Wheely 29 juni 2022 om 14:42

Wel mede dankzij een leipe Lieuwe.

Landeirovic 29 juni 2022 om 14:39

Trentin de enige van de Uae tour ploeg die een NC deed. Je ziet het resultaat…

Wheely 29 juni 2022 om 14:41

Die jongen leeft niet voor het team!

Dikke Vrouw 29 juni 2022 om 15:06

Wat is een nc ?

platteprijs 29 juni 2022 om 15:17

Een nationaal campioenschap

Jean Dumas 29 juni 2022 om 15:15

Je kunt inmiddels een sterke ploeg verwachte renners samenstellen: Flip, Cav, Declerq, Dennis, Kwiat, Chaves, Trentin, Hermans.

platteprijs 29 juni 2022 om 15:18

Zelfs Cav verwachtte Cav niet.

Marik 29 juni 2022 om 16:14

Reken maar dat Gesink, Teunissen en Dennis de koffer bij de deur hebben staan.

Marik 29 juni 2022 om 16:14

Wat ik me nu opeens afvraag hè? Zou deze ploeg het ook eerlijk vertellen als Pogacar Corona (symptoomvrij) zou hebben?
Geen idee waarom deze gedachte opeens in me opkomt.

Roeptoeter 29 juni 2022 om 17:08

In tennistoernooi rolland garros schijnen ze besmettingen verborgen hebben gehouden.

Romāns Vainšteins 29 juni 2022 om 17:23

Bill Gates schijnt ondergrondse pizzarestaurants te hebben.

Kopinkas 29 juni 2022 om 17:50

@rv Yep, ook wel bekend als The Global Pizza Vault

Roeptoeter 29 juni 2022 om 18:24

Franse tennisster onthult: ‘Op Roland Garros was iedereen besmet, maar niemand zei er iets van’ https://www.ad.nl/tennis/franse-tennisster-onthult-op-roland-garros-was-iedereen-besmet-maar-niemand-zei-er-iets-van~ae984736/

Roeptoeter 29 juni 2022 om 18:25

‘Schijnt’ volgens het AD..

Limal 29 juni 2022 om 18:31

@Roeptoeter, ze heeft dat later wel zelf bijgesteld naar dat ze *een vermoeden* had van positieve gevallen: https://twitter.com/alizecornet/status/1541826736408739840?ref_src=twsrc%5Etfw

Roeptoeter 29 juni 2022 om 19:41

Ik zag er geen Bill Gates-achtige samenzwering in. Vond het nieuws vooral opmerkelijk omdat het ook over een groot sportevenement in Frankrijk gaat. Maar idd ze heeft het afgezwakt.

Daren Cole 29 juni 2022 om 22:01

@roeptoeter: en terecht. Wat maakt het uit of iemand geïnfecteerd is? Te ziek is naar huis. Niet ziek genoeg is verder werken, doorgaan met je leven.

VerstandOpNul 29 juni 2022 om 17:10

Aiai, deze Tour zou weleens als een nachtkaars uit kunnen gaan..

Txirrindularitza 29 juni 2022 om 18:00

Als een nachtkaars kunnen beginnen, zelfs!

Kopinkas 29 juni 2022 om 18:12

Zet een kaars voor je raam vannacht / dan weet je dat de Tour op niemand wacht

Rondje 25 29 juni 2022 om 18:21

Jammer, want Trentin had in de sprints waarschijnlijk ook meegedaan.
Maar Hirschi is in mijn ogen geen verzwakking. Misschien is het voor Pocagar wel beter dat Hirschi meedoet. Die kan in de bergen in ieder geval langer mee is mijn veronderstelling

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone