Tour 2022: Froome aan de zijde van Fuglsang en Woods namens Israel-Premier Tech

woensdag 22 juni 2022 om 15:06
Tour 2022: Froome aan de zijde van Fuglsang en Woods namens Israel-Premier Tech

foto: Cor Vos

Chris Froome doet mee aan de Tour de France 2022. De viervoudige Tourwinnaar rijdt er hoogstwaarschijnlijk in dienst van Jakob Fuglsang en Michael Woods, de kopmannen van Israel-Premier Tech. Het WorldTeam, dat strijdt tegen degradatie, zet in op ritzeges in de Ronde van Frankrijk.

Maak de Tour nog spannender!
Met de game WielerFlits Ploegleider beleef je de Tour als een echte ploegleider. Stel je favoriete renners op in je eigen ploeg en verdien elke etappe punten. Kies jij renners uit deze ploeg?
Speel nu mee

“In deze Tour de France is onze grootste prioriteit het winnen van een etappe”, vertelt algemeen manager Kjell Carlström. “We hebben al ritten in de Giro en de Vuelta gewonnen en zouden dat rijtje graag aanvullen met een zege in de Tour. Dat staat dus bovenaan ons lijstje.”

Toch wil Israel-Premier Tech ook het algemeen klassement en andere nevenklassementen niet helemaal uitsluiten. “We houden onze opties open en kijken wat mogelijk is in de strijd om een leiderstrui. Vorig jaar deed Michael Woods nog lang mee voor de bergtrui bijvoorbeeld. Maar het moge duidelijk zijn dat de jacht op ritzeges het grootste doel is voor ons deze Tour.”

Selectie
Voor Fuglsang, die derde werd in de Ronde van Zwitserland, wordt vooral de start in eigen land bijzonder. Woods trok dan weer het eindklassement in de Route d’Occitanie naar zich toe. Ondanks meerdere twijfels de laatste weken, heeft ook Froome een plekje afgedwongen. “Het is geweldig dat ik mijn tiende Tour kan rijden namens Israel-Premier Tech. Ik heb hier hard voor gewerkt en ga alles geven”, aldus de Brit.

Daryl Impey (ritwinnaar in de voorbije Ronde van Zwitserland, red.), Simon Clarke, Hugo Houle, Krists Neilands en Omer Goldstein maken het achttal compleet bij Israel-Premier Tech.

voor

Dit artikel delen:

34 Reacties

Shinzawai 22 juni 2022 om 15:24

Slechts één renner uit Israel, laat die storm van kritiek maar losbarsten…

Michiel 22 juni 2022 om 15:27

Zitten er dan Israëliërs op wf?

Panache 22 juni 2022 om 16:05

Goldstein als c-sprinter is meer een excuus-selectie (maar ook gegund).
Buiten het kortzichtige ‘maar één Israëliër – waar is trouwens je post bij FDJ?) gaat het om kwaliteit. TJV heeft renners die kwalitatief prima de Tour kunnen rijden als er iets meer wil en gunning zou zijn vanuit de leiding.
Ik lig zelf niet wakker van het aantal Nederlanders maar als een strontvlieg op de selectie van Israël afstormen komt zóóó sneu over…

Koers 22 juni 2022 om 16:17

Antisemieten, ik zeg het je! En daarnaast ook nog eens een schijthekel aan de jeugd. Het is een gotspe. Is dat geteisem helemaal mesjogge?! Maar gauw in de bajes dat gajes.

Anton van Valouwe 22 juni 2022 om 16:53

Wel Ajax supporters….

Baard 22 juni 2022 om 17:06

@Koers die renners weten wel waar Abraham de ketonen haalt.

Sjonge Jonge 22 juni 2022 om 17:12

Heel interessant ook Anton…..

Kopinkas 22 juni 2022 om 17:44

Da’s waar, maar ze zijn gemiddeld wel zo oud als Metusalem. ’t Is een Oudtestamentisch gezelschap eigenlijk. Des te jammerder dat Vanmarcke, met zijn uitstraling van gepijnigde profeet, niet meekan.
Wel benieuwd of Fuglsang naar een bergtop gaat trekken en met iets tastbaars gaat terugkomen…

Franco Bitossi 22 juni 2022 om 15:27

Geen Bevin….

Thoin 22 juni 2022 om 15:31

Die zal met Nizzolo moeten scoren in de koersen langs de Tour, ze rijden zowel Sibiu als TRW

RLM 22 juni 2022 om 15:31

Bevin is een goede renner, maar niet goed genoeg om in de Tour potten te breken. Dan maar in kleinere koersen winnen, levert meer punten op

Titaantje 22 juni 2022 om 15:44

Bevin heeft het historisch nooit echt goed gedaan in 3-weekse rondes. En zij tijdritten dit jaar zijn ook nog niet al te best, wellicht getuigend van geen supervorm? Ik begrijp wel dat ze hem niet meenemen en liever laten sprokkelen in kleine rondes waar hij wel wat kan betekenen.

Brabander 22 juni 2022 om 16:30

Bevin heeft het inderdaad nog nimmer laten zien in een Grote Ronde

Thoin 22 juni 2022 om 15:30

Fuglsang voor top 10 zou al een succes zijn natuurlijk. Houle rijdt ook een sterk jaar. Met Clarke, Woods en Neilands zijn er ritten genoeg om te kapen. Impey was succesvol in Zwitserland maar zal toch vooral dienen als knecht voor de kasseirit. Goldstein is de obligate Israëliër. Tjah Froome… who knows

RLM 22 juni 2022 om 15:33

Ik zou dan Einhorn ipv Goldstein hebben meegepakt. Die kan een beetje sprinten, wie weet kan die in een overgangsetappe wat puntjes sprokelen

Maillot à Pois 22 juni 2022 om 16:05

Einhorn is geblesseerd, ligament in de knie gedeeltelijk gescheurd

RLM 22 juni 2022 om 16:31

Dan is Goldstein toch de beste optie. Volg de avonturen van de olijke Israeli’s in het peloton niet echt vrees ik, maar Goldstein lijkt me toch een betere optie dan Niv en Sagiv die letterlijk geen deuk in een pakje boter rijden.

Fifty 22 juni 2022 om 15:31

“aan de zijde” tja, op het startpodium maar toch niet in die Birge

jort101 22 juni 2022 om 15:36

Hup Froomey!

Titaantje 22 juni 2022 om 15:43

Leuke vrijbuitersploeg. Woods, Fugl, Clarke, Impey, daar zit best wat kwaliteit in. Dat mag ook best eens gezegd worden. Froome zal de nodige media-aandacht generen en dat heeft ook zijn waarde.

Mystery Rider 22 juni 2022 om 15:59

Dat mag wel net zoals Sagan bij DirectEnergies – genereren samen nog meer media aandacht dan Matje en Wout … oh wacht niet echt natuurlijk… :)

Baukema Tomoulin 22 juni 2022 om 16:19

Froome in de vroege vlucht zal toch best wat aandacht genereren. Wellicht in week 3 samen met sterke beer Houle en Woods in een poging de huidige 12de plek van Woods te verbeteren naar een 9de of 10de plek.

Brabander 22 juni 2022 om 16:30

De Israëlische Tridente :)

lo squalo dello Stretto 22 juni 2022 om 16:31

Degelijke ploeg wel. Woods en Fuglsand duidelijk in vorm

Baard 22 juni 2022 om 17:09

Froome als luxe knecht

Scott Sunderland 22 juni 2022 om 17:10

Een etappezege klinkt zeker realistisch met Woods, Fuglsang, Clarke en Impey. In het eindklassement zie ik ze niet in de top tien rijden. De bolletjestrui voor Woods is wel mogelijk, dat heeft hij in zich.

Binda 22 juni 2022 om 17:36

Het is in ieder geval een heel ervaren team. Gemiddeld dik boven de 30.

Verweggistan 22 juni 2022 om 17:56

Met Neilands (27) en Goldstein (25) hebben ze toch twee jonge talenten meegenomen.

De Siepel 22 juni 2022 om 18:44

Froome gaat voor de rode lantaarn. Is toch reclame.

SprintMaster 22 juni 2022 om 19:15

Tja, of je dat moet willen met zo’n staat van dienst. Zou wel de ultieme sneuheid zijn…

Brabander 22 juni 2022 om 20:24

Froome wordt echt niet laatste hoor, maar gewoon keurig 86e

Amio1998 22 juni 2022 om 18:51

Zal Impey gaan sprinten?

ivo001 22 juni 2022 om 22:16

Ik snap toch niet zo goed waarom ze Goldstein meenemen dan. Altijd het idee dat Einhorn de beste Israeliër is. Die kan nog aardig top 10 sprinten.

Ardoisier 25 juni 2022 om 14:40

Misschien toch maar een plaatsje inruimen voor de Israëlische kampioen?
Switch EINHORN – GOLDSTEIN dus?

Net binnen

Populair

Materiaalzone