Tour 2022: BORA-hansgrohe laat Sam Bennett thuis, Vlasov klassementskopman

maandag 27 juni 2022 om 18:31
Tour 2022: BORA-hansgrohe laat Sam Bennett thuis, Vlasov klassementskopman

Aleksandr Vlasov - foto: Cor Vos

BORA-hansgrohe heeft zijn selectie bekendgemaakt voor de Tour de France, die vrijdag van start gaat in het Deense Kopenhagen. Opvallend is de afwezigheid van Sam Bennett. De Ier moest eigenlijk de sprinthonneurs waarnemen, maar is buiten de definitieve selectie gelaten.

Bennett was eerder deze maand nog zeer ambitieus voor de Tour. “Daar mik ik zowel op ritzeges als het groen”, klonk het in gesprek met WielerFlits. De Ierse sprinter, twee jaar geleden nog winnaar van twee etappes en de groene trui, is echter niet bezig aan het beste seizoen uit zijn carrière en zal in de maand juli helemaal niet aan sprinten toekomen. Sprintloods Danny van Poppel schuift nu een plek op in de pikorde en is de komende maand de sprinter met dienst.

BORA-hansgrohe hoopt met Aleksandr Vlasov een gooi te doen naar een toppositie in het algemeen klassement. De 26-jarige klimmer is bezig aan een uitstekend seizoen in dienst van de Duitse formatie, won al de rondes van Valencia en Romandië en is normaal een van de kandidaten voor het eindpodium. Er is echter één maar: Vlasov moest ruim een week geleden nog wel de Ronde van Zwitserland verlaten vanwege een coronabesmetting.

Ook Maximilian Schachmann kreeg af te rekenen met een COVID-infectie, maar de Duitser is op tijd hersteld en maakt dus deel uit van de definitieve selectie, net als de kersvers Oostenrijkse kampioen Felix Großschartner, Patrick Konrad, de Duitse wegkampioen Nils Politt, Lennard Kämna en Marco Haller.

voor

Dit artikel delen:

34 Reacties

ronddraaien 27 juni 2022 om 18:36

Het grote gelijk van PatLef. Teruggaan naar de ex die je mishandelde is zelden een goed idee.

zietemgaan 27 juni 2022 om 18:39

Gaan Meeus of Van Poppel dan wel mee? ik hoop het. En Bennett zie ik bij een continentale Ierse ploeg (bestaan die?) belanden …

JensVdB 27 juni 2022 om 18:45

ja , EvoPro Raicing

Marik 27 juni 2022 om 18:44

Van Poppel mag sprinten, dat vind ik wel leuk. Een sprint met Groenewegen, Jakobsen en Van Poppel, wat een luxe.

Etika 27 juni 2022 om 20:58

En een Van Poppel in topvorm geraakt makkelijker een colletje over. Deze Tour biedt toch perspectieven voor Danny.

KnightBiker 27 juni 2022 om 22:06

Van Poppel moet een wat oplopende sprint hebben. Ik hoop dat er daar een paar van zijn. Bescheiden kerel verder die van Poppel, gun hem wel wat succes.

Renaissance 27 juni 2022 om 18:47

Heeft Van Poppel dik verdiend! Gefeliciteerd.

Renaissance 27 juni 2022 om 18:47

Meeus gaat niet mee.

Beer 27 juni 2022 om 18:49

Meeus lijkt me sowieso de betere keuze dan Van Poppel. Een coming man vs. een renner die al veel kansen kreeg, maar het zelden waarmaakte.

Poeksel 27 juni 2022 om 19:16

Wellicht heeft het te maken met dat de resultaten van Van Poppel veel beter zijn dan die van Meeus?

Beer 27 juni 2022 om 19:19

De resultaten van Van Poppel:
https://www.procyclingstats.com/rider/danny-van-poppel

De resultaten van Meeus:
https://www.procyclingstats.com/rider/danny-van-poppel

Zit weinig verschil op lijkt me. Meeus 2e in een rit in de Dauphiné en 2e in een sterk sprintersveld op het BK. Ik zou voor hem gaan. Coming man vs meermaals gebuisde.

Poeksel 27 juni 2022 om 19:29

Kijk bijvoorbeeld eens naar de PCS-ranking van beiden.

Beer 27 juni 2022 om 19:33

Meeus is aan zijn 2e profseizoen bezig, Van Poppel aan zijn 10e…

Panache 27 juni 2022 om 19:35

Beiden hebben normaliter een andere rol. Van Poppel als leadout en Meeus voor eigen kans is kleinere koersen. Meeus is nog immer Vueltamateriaal, Poppel stond al lange tijd vast voor de Tour.

Lalsacien 27 juni 2022 om 19:42

Meeus is een Belg en van Poppel is een Nederlander. Dat is het grootste verschil.

Romāns Vainšteins 27 juni 2022 om 21:08

Van Popel kan je uitstekend in dienst gebruiken, of Meeus dat kan is mij niet bekend.

Valvuillerdemoz 27 juni 2022 om 18:51

Haller en Pollit trekken hem aan voor van Poppel?

Steve De Wolf 27 juni 2022 om 18:54

Aleksandr -Remcokiller- Vlasov is beresterk. Zeker bergop. Maar hoe, zeker na een coronabesmetting, verteert hij eigenlijk een 40km-lange tijdrit? Is ie daar goed in?

Romāns Vainšteins 27 juni 2022 om 18:57

Edit: OK , aangepast. Danny gaat naast meespurten wat hebben om voor te rijden want indien goed en mild de corona doorstaan hebben ze met Vlasov een regelrechte podiumkanidaat binnen de gelederen. Eentje die om die reden niet af zal haken ook, ze moeten koersen om de tour te winnen. Dat is de reden dat voor Bennett geen spurter maar een knecht terugkomt.

Geerkos 27 juni 2022 om 19:28

Balen, ik had van Poppel al in mijn scorito zitten omdat ik 0 vertrouwen in Bennett had en hij goedkoop is. Nu zit die in ieders team haha.

Rondje 25 27 juni 2022 om 19:34

Behalve bij mij. Ik denk dat de sprinters weinig in te brengen hebben. Hooguit vier etappes.

Zenon J. 27 juni 2022 om 19:38

Bij Vlasov staat de verkeerde vlag…alweer

Steve De Wolf 27 juni 2022 om 20:08

Neen. Het is de juiste. Ik kan me nl. niet herinneren dat tijdens de invasies van Irak, Afganistan e.d. alle Amerikaanse sportlui plots vlaggeloos waren. En dan heb ik het nog niet over NAVO-invasies en de sportlui van de daaraan deelnemende naties.
Trouwens, volgens dezelfde logica: waarom zijn Froome en co. niet vlaggeloos? Rijden zij immers niet voor een team genaamd "Israeli"?

Dayer Quintana 27 juni 2022 om 20:14

Indien Vlasov goed door zijn coronabesmetting heen is gekomen gaat hij met een fantastisch team naar de Tour. Bergop prima ondersteuning en ook op het vlakke (waaiers) zitten er een paar echte klasbakken bij.

Jean Dumas 27 juni 2022 om 20:31

Leuk voor Danny. Waarschijnlijk geselecteerd om Vlasov door de kasseienrit heen te geleiden met Politt.

Daren Cole 27 juni 2022 om 20:39

edit wf: houd het bij wielrennen

Henk van Bouw 27 juni 2022 om 20:43

Misschien Kanne beter je mond houden over iets waar je kennelijk geen idee van hebt dank u.

Merlinappa 27 juni 2022 om 20:44

Dus in een Tourpeloton aan besmettingen zijn er dan nog steeds 2 mensen die er flink wat last van krijgen.. Zou jij die gok nemen als topsporter?

Michiel 27 juni 2022 om 21:09

Met welk doel zaait wie dan angst, Darren?

Dikke Vrouw 27 juni 2022 om 21:15

Schaduw favo dit . Mooie team op het vlakke en heuvelop ! Alleen vlasov en wind en keien heb ik geen idee ..

Marcus Aurelius 27 juni 2022 om 22:59

Heeft Vlasov nu zijn Russisch paspoort al terug gestuurd ? Als je een boycot hebt tegen Rusland kan je echt niet toestaan dat er daar een Rus deelneemt die mogelijk ook nog eens op het hoogste schavotje gaat plaatsnemen. De houding van UCI en ASO is verfoeilijk. Je kan geen oorlog voeren en spelletjes spelen tegelijkertijd.

Fifty 27 juni 2022 om 23:21

Lefevere heeft het weer snel gezien.
Bennett kan het al 2 jaar niet meer opbrengen.
De terugkeer naar zijn ‘oude liefde’ voor meer geld geeft ook geen beterschap.

Baard 28 juni 2022 om 04:34

Mooi dat v Poppel er wel bij is!

Pietspeed 28 juni 2022 om 10:06

Logische keuze Van Poppel. Kan ook meer doen op het vlakke en heuveltjes.

Net binnen

Populair

Materiaalzone