Tour 2021: Toeschouwer veroorzaakt massale valpartij in peloton

zaterdag 26 juni 2021 om 16:19
Tour 2021: Toeschouwer veroorzaakt massale valpartij in peloton

foto: screenshot

Video

Tijdens de openingsrit van de Tour de France heeft een toeschouwer met een kartonnen bord voor een grote valpartij in het peloton gezorgd. Tony Martin ging namens Jumbo-Visma als eerste naar de grond.

De Duitser nam bijna het gehele peloton in zijn val mee. Onder meer Julian Alaphilippe, Wout van Aert, Primož Roglič en Sonny Colbrelli moesten het ontgelden.

Deceuninck-Quick-Step legde het peloton na de valpartij stil, zodat de slachtoffers van de valpartij snel weer konden terugkeren.

Samenvatting etappe 1:

Dit artikel delen:

54 Reacties

wielersukkel 26 juni 2021 om 16:23

Wanneer gaat Ducrot met pensioen?

Nickoz 26 juni 2021 om 16:34

Lekker naar de Belg schakelen

Lex 26 juni 2021 om 16:50

Nee die Wuyts is een toffe!!

wielersukkel 26 juni 2021 om 17:01

Renaaat!

Scott Sunderland 26 juni 2021 om 17:38

@ wielersukkel
Begrijp ik hieruit dat je een hekel hebt aan Ducrot maar wél naar zijn commentaar hebt geluisterd vandaag ?? Je doet je naam eer aan.

bouwvakker 26 juni 2021 om 17:40

Nooit mag ik hopen

ProfrondeZevenbergen 26 juni 2021 om 18:14

Ik heb vandaag op de NOS gekeken en moet zeggen dat ik het best te pruimen vond. Alles beter dan Wuyts.

wielersukkel 26 juni 2021 om 20:09

@scott helaas schoot de tv aan op NPO1 vandaag. Toen hoorde ik hem gelijk al Israël Start-Up bejaarden noemen.

Glorious 26 juni 2021 om 16:24

Wat een idioot

Ab Normaal 26 juni 2021 om 16:35

Gewoon ouderwets 10 zweepslagen op de nationale tv. Dan is het zo klaar met die mediageile idioten.

ProfrondeZevenbergen 26 juni 2021 om 18:12

Goed idee. 10 is wel een beetje weinig.

Lex 26 juni 2021 om 16:24

De conick eigen belang omdat swiep er niet bij zat. Sportieve aktie om daarna gewoon door te rijden.

oscarito1908 26 juni 2021 om 16:26

Jury mag het wel neutraliseren.

Lex 26 juni 2021 om 16:28

Daar zal Levevre dan wel tegen in gaan.

KeesD 26 juni 2021 om 16:32

Oppakken dat figuur, aanklagen voor alles wat maar mogelijk is, en elk trainingsuur wat renners en ploegen die hierdoor getroffen zijn in de voorbereiding hebben gestoken laten terugbetalen. Voor eeuwig onder curatele. Laat het een voorbeeld zijn.

Soit 26 juni 2021 om 17:40

+1

Edwin Jansen 26 juni 2021 om 17:43

Mij lijken de normale regels van de rechtsstaat meer dan voldoende. Als we elke keer bij elk geval opnieuw in discussie gaan over wat er zou moeten gebeuren dan krijgen we wat we nu elke dag op de sportpagina’s lezen. Van alles behalve iets dat over wielrennen gaat.

Bikeslave54 26 juni 2021 om 17:53

Ik vraag me af dat daadwerkelijk gebeurd. De schade verhalen op zo’n idioot.

ProfrondeZevenbergen 26 juni 2021 om 17:57

Wat een idioot. Jammer genoeg valt er weinig tegen te doen. Aansprakelijk stellen zal vast niet lukken. Hopelijk krijgt ze er flink last van.

dit is mijn achterwiel 26 juni 2021 om 19:21

Nounou kees, ik ben ook geen fan van levefre. Maar dit gaat wel wat ver.

Dion 26 juni 2021 om 16:32

Quickstep legde het pas stil nadat ze op het gas waren gegaan.

dit is mijn achterwiel 26 juni 2021 om 17:15

Ze legden het lam zodra de concurrentie uitgepierd terug was. Tja…

Batens 26 juni 2021 om 16:33

Hopelijk komen er sancties tegen Deceuninck want doorrijden na een zware valpartij is gewoon ongepast

Dikke vrouw 26 juni 2021 om 16:45

Sancties? Daarvoor? Als de koers niet geneutraliseerd wordt mag je rijden toch?

dit is mijn achterwiel 26 juni 2021 om 17:16

Als je geen gevoel jn je donder hebt, dan rij je lekker door ja.

Edwin Jansen 26 juni 2021 om 17:41

Das mooi, maar voor zover ik weet heeft de UCI er geen regels voor. Dus wat verwacht je nou precies? En wie bepaalt wat de definitie van de aanleiding en de term ‘doorrijden’ is? Hoe zie je dat voor je? We hebben deze discussie al zo vaak gehad en wat mij betreft is de zelfregulerende werking meer dan voldoende. Als je dit niet wil dan stel ik voor dat je naar baanwielrennen gaat kijken.

Glorious 26 juni 2021 om 16:33

Lefevere is en blijft de engnek van het wielrennen

reusjen 26 juni 2021 om 17:33

Die zit hier niet achter het stuur he.

xistnc 26 juni 2021 om 16:38

Dat doorrijden viel best mee. Twee DQS-renners hadden net hun finalebidon ingenomen, dus die zijn niet toerekeningsvatbaar. Het werd vervolgens snel stilgelegd.

Toen DQS en FDJ later de kop namen, werd er ook niet echt vol gereden.

Vooral kwalijk dat de jury niet ingrijpt. Dit was geen 'gewone' valpartij. En hoe zouden Opi en Omi hiernaar hebben gekeken?

Edwin Jansen 26 juni 2021 om 17:43

Laten we hopen dat ze geen hartaanval gekregen hebben.

D.Koch 26 juni 2021 om 16:40

Tja de tour en publiek.

Lex 26 juni 2021 om 16:42

De heilige Levevre zal wel weer met een smoes komen

koekefretter 26 juni 2021 om 16:42

Erger me altijd dood aan die narcisten aan de kant die hun zelf belangrijker vinden dan de renners.

oscarito1908 26 juni 2021 om 16:48

Verschrikkelijk die aandachttrekkerij.

Dikke vrouw 26 juni 2021 om 16:43

Omi en opi zullen trots zijn man man man wat een ellendig wijf

de adelaar 26 juni 2021 om 16:46

Haha voor het leven eenmotorig an elkewielerliefhebbet is het resultaat en nationale schandpaal

notriple 26 juni 2021 om 16:55

Die zit nu niet lekker in haar vel.

The Whaler 26 juni 2021 om 17:01

Ik hoop.vooral dat de mannen van tjv niet meteen met 3 minder zijn na vandaag.

vanSpringel 26 juni 2021 om 17:55

Kan niet erg genoeg zijn de verwensingingen aan zo’n nulwijf.

fietsvriend 26 juni 2021 om 17:59

Benieuwd naar haar verhaal vanavond bij Op1

bouwvakker 26 juni 2021 om 17:59

Hoe kan die toeschouwer zo onvoorstelbaar dom zijn, ik neem aan dat zij nu vast zit

Prima Facie 26 juni 2021 om 18:04

De eerste en de laatste keer dat Jetta Klijnsma naar het wielrennen ging kijken

Davide Lappartiente 26 juni 2021 om 18:07

Toch niet zo dom als bouwvakker en andere simpele zielen die maar wat zitten te schelden op het internet.

Michelangelo 26 juni 2021 om 18:14

Dit is voor mij exact waarom ik geen fan ben van de TdF: er staat te veel minkukels langs de kant van de weg die er staan om in beeld te zijn of zichzelf onderdeel te voelen van het spektakel. En te weinig mensen die er daadwerkelijk staan voor de koers. Ik heb dan nog meer met meerennende Basken (die vaak zelf op hun fietsje omhoog geklauterd zijn) dan dit soort figuren.

Als je met zo’n bord gaat staan, en met je rug naar de koers, dan is duidelijk waarom je langs de weg staat. Alles voor haar minute of fame. Nou, dat heeft ze gekregen als je het mij vraagt.

Gilberto 26 juni 2021 om 18:22

Wat een onzin om om zoiets geen fan te zijn van de Tour

josemanuelfuente 26 juni 2021 om 18:38

Snap Michelangelo wel een beetje, dat evenementenpubliek verpest het voor de echte wielerliefhebbers. Met voetbal nu hetzelfde, volk wat normaal niks om voetbal geeft stelt zich in de kroeg nu het ergste aan als Oranje eens scoort.

Gilberto 26 juni 2021 om 19:35

Overlast veroorzaken uiteraard, maar er is nx mis met enthousiaste vrolijke, positieve ‘carnavals’ mensen met een Oranje klomp op hun kop ofzo, prachtig en prima als die zoiets aangrijpe om een feessie te viere, en er zijn gelukkig nog mense die zich op een of andere manier op zo’n moment toch nog trots voele als Nederlander, ook al schijnt dat een misdaad te weze tegewoordig… Als andere volkeren dat doen, ook al gaat het niet eens echt om het spelletje, vinde we dat mooie passie, alleen een bepaald zelfhatend deel van de Nederlanders kijkt weer neer op dat soort feestvierders, dus zolang je er geen last van heb, slaat het wat mij betreft nergens op om daardoor het voetbal minder te vinden. Dan denk ik dat je net zo min van het spelletje houd als die mensen die je daarvan beschuldigt.
Maar, zoals ik al aangaf, overlast en kwalijke dingen, dan ken ik er wel weer inkome ja, want nu ik erover nadenk, moet ik toegeve dat ik het voetbalwereldje ook aardig zat ben door wat ik allemaal hoor en lees van bepaalde ‘supporters’

D.Koch 26 juni 2021 om 23:37

Dankje dat je verwoord wat ik denk.

Dumoulist 26 juni 2021 om 18:18

Geef haar een meldplicht op het politiebureau tijdens iedere worldtour wedstrijd in Frankrijk voor de komende 3 jaar. Daarnaast alle materiële schade vergoeden aan de teams, misschien dat opi en omi wel mee willen betalen.

Dion 26 juni 2021 om 18:36

Hoezo zijn bouwvakkers domme zielen? Sneue opmerking van je. Nog verder in m’n achting gedaald.

Jacco van Stierop 26 juni 2021 om 18:46

Uitermate triest dat deze valpartij heeft plaatsgevonden en al helemaal in Bretagne. Als de Tour Bretagne aandoet is het doorgaans een groot feest met enthousiast publiek dat zich over het algemeen heel voorbeeldig gedraagt.
Treurig dat zo’n connasse het zo verpest.

Headlines

Materiaalzone

Populair