Tour 2021: Pogacar baalt voor ploeggenoten, Hirschi haalt schouder uit de kom

zaterdag 26 juni 2021 om 20:21
Tour 2021: Pogacar baalt voor ploeggenoten, Hirschi haalt schouder uit de kom

foto: Cor Vos

Bijna alle ploegen likken hun wonden na de valpartijen in de openingsrit, zo ook UAE Team Emirates.  De ploeg van Tadej Pogačar zag Marc Hirschi zijn schouder uit de kom halen bij een valpartij. “Maar er zijn geen breuken of andere blessures vastgesteld”, meldt zijn team. “Morgen zullen we bepalen of hij fit genoeg is om te starten.”

Tadej Pogačar kon door de valpartijen van zijn ploeggenoten niet terugkijken op een geslaagde dag. “Er valt vrij weinig te vieren”, geeft hij aan. “Ik hoop dat het goed met iedereen gaat. Marc is hard gevallen, maar we hopen op het beste. Gelukkig is de eerste dag voorbij.”

“Hopelijk wordt morgen iets rustiger. Ik ben blij met mijn witte trui, maar na alle valpartijen hebben we even andere dingen aan ons hoofd”, eindigt hij.

Dit artikel delen:

18 Reacties

vincenzo 26 juni 2021 om 20:28

“Haalt schouder uit kom”. Waarom doet hij dat zichzelf aan?

CechRepublic 26 juni 2021 om 20:43

Ha! Dat was ook het eerste dat ik dacht. Maar bij de hele TdF denk ik dat eigenlijk wel een beetje.

R.G. 26 juni 2021 om 22:34

Komt een man met een goudvis bij de dierenarts.

R.G. 26 juni 2021 om 22:35

….zie het al. Uit de kom!!

Dikke vrouw 26 juni 2021 om 20:38

Die lag er 2 keer bij. Tweede keer zwaar gevallen. Wordt niks deze tour, als hij zelfs nog start morgen.

Gilberto 26 juni 2021 om 20:41

Had met Roglic wel naar Flippie gekunt, maar zijn alleen met elkaar bezig, duidelijk

EricV 26 juni 2021 om 20:48

Die 2 zitten denk ik nog niet te wachten op geel

molovin 26 juni 2021 om 21:00

Roglic hield volgens mij gelijk op toen hij Poggie zag en die had geen zin om met Roglic aan het wiel door te rijden.

Murcia 26 juni 2021 om 21:04

Primoz weet nog van vorig jaar hoe vaak Pogacar hem klopte op de streep voor de boni’s. Nu op de fiets van een ploeggenoot wilde hij dat risico niet nemen en grappig genoeg sloeg hij zijn slag in de sprint van het groepje.

Gilberto 26 juni 2021 om 21:09

@molovin, zo zag ik het ook ja
@Eric, wellicht, maar ik heb zo’n schurfthekel aan die instelling en onzin ongeschreve regeltje dat je ‘je verantwoordelijkheid’ moet neme’ met de gele trui en als ploeg dus moet controlere enzo. Alle gedoe eromheen, ok, dat je dat nie wil, ken ik nog inkome, maar dat je per se je verantwoordelijkheid moet neme vind ik zo belachelijk, dan raak je die trui gewoon weer lekker kwijt hoor, rot toch op met die verantwoordelijkheid

Gilberto 26 juni 2021 om 21:10

Zat hij op een andere fiets ja?

pjotrFoss 26 juni 2021 om 21:19

Ja fiets van vingegaard

Dion 26 juni 2021 om 20:46

Die Bjerg zag er slechter uit.

Landeirovic 26 juni 2021 om 20:48

Mcnulty ook hard gevallen.

Turtlehead 26 juni 2021 om 21:56

TJV-UAE: 3-3 dan, om maar in voetbaltermen te blijven.

nickdt 26 juni 2021 om 22:03

Denk dat TJV er dan beter vanaf is gekomen, omdat 2 van de 3 vlakke mannen waren (Teunissen en Martin) tegenover 2 klimmers en een heuvelman voor Pogacar.

oscarito1908 26 juni 2021 om 22:34

Gelukkig heb je op het vlakke geen knechten nodig. Nu heb je alleen van Aert.

Knechten op het vlakke zijn misschien wel belangrijker dan bergop.

Ward 27 juni 2021 om 01:22

Schouder uit de kom. Zal me verbazen als hij morgen start dan…

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair