Tour 2021: Intermarché-Wanty-Gobert rijdt vandaag met rouwbanden

vrijdag 16 juli 2021 om 10:40
Tour 2021: Intermarché-Wanty-Gobert rijdt vandaag met rouwbanden

foto: Cor Vos

Intermarché-Wanty-Gobert heeft besloten om vandaag met rouwbanden te rijden tijdens de negentiende etappe naar Libourne. De Belgische formatie wil zo de slachtoffers eren van de recente overstromingen in België, Nederland en Duitsland.

Het noodweer van de voorbije dagen heeft een enorme ravage achtergelaten in het zuiden van Nederland en delen van België en Duitsland. Het aantal doden in Duitsland door de watersnood is gestegen naar zeker 81, terwijl in België al vijftien mensen om het leven zijn gekomen. Ook zijn er nog tal van vermisten. Zo zoekt men in de zwaargetroffen regio Ahrweiler, in Rijnland-Palts, nog naar 1300 mensen.

Ook zijn er veel mensen halsoverkop geëvacueerd. In Nederland worden duizenden inwoners van onder meer Maastricht, Roermond en Roerdalen geëvacueerd, omdat het water sneller stijgt dan verwacht. Ook alle Maasgemeenten in Belgisch Limburg gaan over tot preventieve evacuaties in gebieden die gevoelig zijn voor overstromingen.

Dit artikel delen:

14 Reacties

martini151 16 juli 2021 om 11:10

Mooi statement van die ploeg. Het zou het peloton sieren als ze allemaal iets doen

Chasse_patate 16 juli 2021 om 11:50

En voor Peter natuurlijk!

koos1 16 juli 2021 om 12:09

Mooi gebaar van de ploeg

Johan Nes 16 juli 2021 om 12:22

Mooi gebaar! Waar blijven de andere ploegen?

Cyclinglife 16 juli 2021 om 14:10

Hoe erg het ook is voor de getroffen mensen en hun naaste.
En het sympathiek is van een ploeg om zo’n gebaar te maken.
Toch snap ik oprecht niet wat nu het doel, nut, punt is van dit soort acties. Wat helpt zo’n actie de getroffene? En ja sympathie tonen is mooi en goed, maar dat kan toch ook met een artikel in een lokale krant om je medeleven te tonen of door echt iets te doen en ze van voedsel of onderdak voor een week ofzo te voorzien.
Het voelt mij altijd heel vreemd aan dit soort acties zo te doen.

xistnc 16 juli 2021 om 15:51

“Ons leed wordt gezien”, lijkt me toch een prettige gewaarwording in moeilijke tijden.

Cyclinglife 16 juli 2021 om 16:02

Oke het wordt gezien…
Gaan we dan ook buigen of weet ik veel wat, voor de hongersnood bij vele in de wereld? Zullen ze je erg dankbaar voor zijn, dat iemand het ziet. Je lost de honger dus schijnbaar op door te zeggen dat het gezien is…

Ik begrijp dat niet iedereen weet hoe te helpen of kan helpen, maar om dan maar zinloze gebaren te gaan doen? Sorry dat ik dat echt niet snap.
Als iemand het oprecht wel weet, wil ik het wel graag weten. Ook als iemand weet hoe het gebaar van de rouw-armbandjes gemeengoed is geworden als gebaar.

Remcoderksen 16 juli 2021 om 14:33

Heeft toch geen enkele zin, net als die regenboogvlag en dat achterlijke knielen

Chippen 16 juli 2021 om 15:07

tuurlijk wel. dat gekniel lost niets op, maar het ergert wel gefrustreerde negatievelingen die zoiets niet gewoon kunnen negeren/loslaten en dat is altijd wel leuk.

monsieur soixante pourcent 16 juli 2021 om 22:02

En dat is goed want polarisatie is de redding?

Remcoderksen 16 juli 2021 om 15:42

Wat levert het op dan? Het is niet zo dat George Floyd een saint was of dat jij en ik een slavenhandeltje naar zwart Afrika coördineren.

Napoleon 16 juli 2021 om 16:04

Precies. Medeleven kun je niet vreten, dus heb je er niets aan.

monsieur soixante pourcent 16 juli 2021 om 22:05

Exact. Ieder weldenkend mens maakt voor zichzelf uit wat hij hier mee moet. Vind het een beetje gratuit om hier weer eens mee in de aandacht te komen.

Doneer liever met de hele ploeg een dag salaris -in stilte-, da’s heel wat waardiger.

-maar wie ben ik-

Polleke 16 juli 2021 om 22:42

Volgens Baekelandts zijn dat ook maar peanuts…

Headlines

Materiaalzone

Populair